Religia chrzescijanska - religia strachu....

1. Data: 2000-02-07 21:29:46

Temat: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze post ten w temacie sugeruje raczej pl.sci.religia, ale mi chodzi o
psychologiczny aspekt kierowania czlowiekiem.

No bo jak najprosciej przekonac czlowieka do tego zeby nalezal do jakiejs
grupy spolecznej? Przez strach. Mowisz mu, ze Bog karze jak grzeszysz, ze
czeka cie pieklo, jak bedziesz zly.
Ba kosciół posuwa sie nawet do tego, ze mowi nam ze juz rodzimy sie zli.....

Potem taki przecietny wierny biega do kosciola i spowiada sie co niedziela,
to fakt to daje mu sile, ale przeciez to jest nic innego jak manipulacja
ludzka psychika.
Za takie cos powinno sie karac, jak za uwiezienie.....

No dobra, przesadzam, ale cos w tym jest. To jest wykorzystywanie cudzej
latwowiernosci....

Pajonk

1. Data: 2000-02-07 21:38:31

Temat: Re: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: Tomek Adamczyk <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat wrote:

> [...]
> czeka cie pieklo, jak bedziesz zly.
> Ba kosciół posuwa sie nawet do tego, ze mowi nam ze juz rodzimy sie zli.....

a czy sa religie ktore mowia ze czlowiek jest dobry i zyje po to by byc
jeszcze lepszym?:)

--
Hellou

Oficcial Member of WSZYSTKO CO FAJNE :)

spokoj jest fajny

1. Data: 2000-02-07 22:59:36

Od: "Voo" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Adamczyk wrote :
> a czy sa religie ktore mowia ze czlowiek jest dobry i zyje po to by byc
> jeszcze lepszym?:)

__OCZYWISCIE__

Voo

1. Data: 2000-02-07 23:09:26

Temat: Odp: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: "Czarek" <c...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat:
> No dobra, przesadzam, ale cos w tym jest. To jest wykorzystywanie cudzej
> latwowiernosci....

Chyba cos w tym jest...

Najfajniejsze wytlumaczenie jakie spotkalem zwiazane z wieloscia religii
mowi o roznym poziomie niejako rozwoju duchowego czlowieka stad kazdy moze
poprzez 'swoja' religie doznawac takiego wlasnie rozwoju.

Jednak wynika z tego ze istnieja granice w sensie terytorialnym
odpowiadajace skupiskom ludnosci o podobnym stopniu rozwoju duchowego...

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-02-08 00:07:29

Od: Tomek Adamczyk <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Voo wrote:

> __OCZYWISCIE__

a czy moglbys cos wiecej napisac:)
--
Hellou

Oficcial Member of WSZYSTKO CO FAJNE :)

lepiej jest fajnie

1. Data: 2000-02-08 08:22:56

Od: m...@a...com.pl (Monika Zielińska) szukaj wiadomości tego autora

no pewnie ze sa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
szczegolnie patrzac w kierunku wschodnim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pa pa

mici
--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-08 08:30:10

Od: "Val" <v...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pajonk Hfat <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ePGn4.852$3...@n...tpnet.pl...

> [...]
> czeka cie pieklo, jak bedziesz zly.
> Ba kosciół posuwa sie nawet do tego, ze mowi nam ze juz rodzimy sie
Trafiles w sedno sprawy. To czlowiek stworzyl religie aby miec wladze
nad innymi. Sam jestem niewierzacy ale to co wiem o pierwszych naukach
Chrystusa, to mocno odbiega od kanonow wiary kosciola. Wlasciwie ma sie jak
piesc do nosa.

> Za takie cos powinno sie karac, jak za uwiezienie.....
Popieram, z ta tylko roznica, ze to rodzicow powinno sie karac, za
ubezwlasnowalnianie swoich dzieci i chrzczenie ich jako niemowlakow oraz
wychowywanie ich zgodnie z kanonami wiary, czytaj w strachu. Moze by tak dac
im prawo wyboru i poczekac az sami beda mogli o tym zdecydowac?
Mysle, ze wlozylem kij w mrowisko ale mam nadzieje, ze nie zostane
zlinczowany.
> No dobra, przesadzam, ale cos w tym jest. To jest wykorzystywanie cudzej
> latwowiernosci....
Ja mysle, ze to jak z polityka. Chec posiadania wladzy nad innymi jest
glownym motorem postepowania. Oczywiscie zastrzegam, ze jest czesc
duchowienstwa z prawdziwym powolaniem i o dobrym sercu, sam takich znam, ale
oni sa w miejszosci.
Pozdrawiam Val.

1. Data: 2000-02-08 08:31:52

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy sa religie ktore mowia ze czlowiek jest dobry i zyje po to by byc
> jeszcze lepszym?:)

Sa ... wiekszosc religii chcescijanskich taka jest choc niektore
zdewaluowaly sie przez lata

TB

1. Data: 2000-02-08 09:11:06

Temat: Re: Odp: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Val wrote:

> [...]
> Chrystusa, to mocno odbiega od kanonow wiary kosciola. Wlasciwie ma sie jak

A skąd wiesz to co wiesz o pierwszych naukach Chrystusa? Rozmawiałeś z
nim? A może słyszałeś to od ludzi, którzy również w ten sposób mogą
manipulować zbuntowanymi niewierzącymi....? Pewnie teraz się w duchu
zbuntowałeś: "jak to ja manipulowany??? mną się nie da manipulować!" A
jednak. :-))

> [...]
> wychowywanie ich zgodnie z kanonami wiary, czytaj w strachu. Moze by tak dac
> im prawo wyboru i poczekac az sami beda mogli o tym zdecydowac?

Myślę też że powinno się zamykać rodziców w więzieniach za to, że malują
pokój dziecka zgodnie i ich gustem a nie z gustem niemowlaków.. w ogóle
to powinni poczekać aż dziecko będzie na tyle duże by same pomalować
pokój.. Jeszcze się Ich powinno zamykać za to, że decydują za dziecko
czy ma mieć śpioszki zielone czy czerwone - to dziecko samo powinno
wybrać!!

> [...]
> glownym motorem postepowania. Oczywiscie zastrzegam, ze jest czesc
> duchowienstwa z prawdziwym powolaniem i o dobrym sercu, sam takich znam, ale

Ja mam przeciwne odczucia - może masz po prostu pecha :-)

> Pozdrawiam Val.

Pozdrawiam - Shaman

1. Data: 2000-02-08 10:15:24

Od: Shaman <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk Hfat wrote:

> No bo jak najprosciej przekonac czlowieka do tego zeby nalezal do jakiejs
> grupy spolecznej? Przez strach. Mowisz mu, ze Bog karze jak grzeszysz, ze
> czeka cie pieklo, jak bedziesz zly.

Żartujesz.. :-) A u mnie w kościele mówią, że Bóg jest Miłością i
wszystko wybacza..
i że do piekła idą tylko Ci, którzy naprawdę się o to starają.. Może
zmień kościół co? Choć może skoro tak mówisz to byłeś w nim ostatni raz
w czasach inkwuzycji.

> Ba kosciół posuwa sie nawet do tego, ze mowi nam ze juz rodzimy sie zli.....

Znowu żartujesz!? Ten kościół do którego chodzę jest z kamienia i nic
nie mówi a tym bardziej niczego nie posuwa :-)) Ale rozumiem, że chodzi
Ci o Kościół przez duże "K" czyli o wspólnotę wierzących.. tutaj też się
z Tobą nie zgodzę, bo ja jestem jego częscią a tak nie mówię - ani nikt
kogo znam. Jednak domyślam się, że o to też Ci nie chodzi.. Ty masz na
myśli _niektórych_ duchownych.. ale przecież nie oni stanowią o całym
Kościele.. Chyba masz jakieś nieprecyzyjne informacje...

> Potem taki przecietny wierny biega do kosciola i spowiada sie co niedziela,
> to fakt to daje mu sile, ale przeciez to jest nic innego jak manipulacja
> ludzka psychika.

Faktem jest, że "przeciętny wierny" wie na temat swojej wiary tyle co
kot napłakał. Faktem jest też, że _niektórzy_ duchowni zupełnie błędnie
pojmują swoją rolę, ale z mojego doświadczenia wynika, że nie jest to
powszechne zjawisko.

> Za takie cos powinno sie karac, jak za uwiezienie.....

No coś ty.. cały czas ludzie mają wybór.. a jeśli sami często chcą by
ktoś za nich myślał to już inna sprawa.

> Pajonk

pozdrawiam - Shaman

Wymiana handlowa?
pilnie poszukuje
Re: feromony
Re: Re: Jak sobie wyobrazam inicjacje seksualna dzieci w rodzinie.
Re: Jak sobie wyobrazam inicjacje seksualna dzieci w rodzinie.