Religia czy geny?

11. Data: 2016-01-31 21:19:12

Temat: Re: Religia czy geny?
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 21:12, glob pisze:
> To nie ja jestem chory psychicznie, gdzie fałszyw ksiądz oskarża innych za to co
zrobił kościół, a ty te kłamstwa łapiesz, może sprawdź co to.... kontrreformacja...
czyli wojna wypowiedziana przez katolików innowiercą, bo to cała epoka jak kler
mordował, tak że 1/3 zgineła w wojnie europy, aż królowie zaczeli wypowiadać
posłuszeństwo papieżowi.

A czytałeś co Luter mówił na temat rozumu? Zróbmy ze swego rozumu ofiarę!

A to że Kościół zakazywał czytania Biblii to właśnie świadczy o mądrości
Kościoła. Biblia poza Ewangelią jest bardzo trudnym tekstem. Istnieje
wielkie niebezpieczeństwo że ktoś nie zrozumiawszy zostanie ateuszem
albo typem Dostojewskiego Wielkiego Inkwizytora.

12. Data: 2016-01-31 21:21:42

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]
posłuszeństwo papieżowi.

A czytałeś co Luter mówił na temat rozumu? Zróbmy ze swego rozumu ofiarę!

To może do vikipedii zajrzyj i twoim oczom ukaże się prawda....

Głównym celem kontrreformacji było odzyskanie przez Kościół katolicki pozycji i
wpływów, utraconych wskutek reformacji. Cel ten realizowano w krajach Europy
Zachodniej trzema metodami:

1. Surowe prześladowania innowierców przez aparat państwowy, współdziałający z
Kościołem katolickim w zwalczaniu opozycji wyznaniowej (metoda ta stosowana była
przede wszystkim w Hiszpanii, a także w posiadłościach Habsburgów w Niderlandach oraz
we Włoszech);

2. Nakłanianie władców katolickich do działań zbrojnych przeciwko krajom
protestanckim w celu przywrócenia Kościołowi katolickiemu pozycji panującej (metodę
tę stosowano przede wszystkim w krajach niemieckich, ale także przeciwko Anglii);

3. Przejściowe tolerowanie istnienia grup innowierczych obok katolicyzmu, aby w
sprzyjających okolicznościach zastosować radykalniejsze środki (metodę tę stosowano
we Francji, a także w Polsce).

Ostatecznym celem kontrreformacji było wymordowanie "zatwardziałych heretyków", to
znaczy tych protestantów, którzy mimo perswazji nie chcieli przyjąć religii
rzymskokatolickiej

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kontrreformacja#Cele
_kontrreformacji

13. Data: 2016-01-31 21:27:37

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 21:21, glob pisze:
> Głównym celem kontrreformacji było

Kontrreformacja to obrona czyniona przez niedoskonałych ludzi przed
ideologią zła.

14. Data: 2016-01-31 21:33:10

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
W dniu 31.01.2016 o 21:21, glob pisze:
> Głównym celem kontrreformacji było

Kontrreformacja to obrona czyniona przez niedoskonałych ludzi przed
ideologią zła.

To największa mordownia stworzona przez kler bo ludzie biblie chcieli czytać i żyć
według niej a nie fałszerstw kościoła. Zgineła 1/3 europy ty chory chuju.....

Indeks ksiąg zakazanych
W roku 1559 papież Paweł IV wprowadził indeks ksiąg zakazanych, których nie wolno
było katolikom czytać pod karą ekskomuniki, zaś spowiednicy mieli obowiązek
dowiadywać się, kto czyta i rozpowszechnia druki protestanckie. Do ksiąg zakazanych
należały między innymi: wszystkie edycje Biblii niezatwierdzone przez Kościół
katolicki, księgi wyznaniowe protestantów, a także wiele innych wartościowych dzieł
literackich napisanych przez autorów zarówno katolickich, jak i niekatolickich (m.in.
dopuszczone wcześniej dzieła Erazma z Rotterdamu, w których autor krytykował
nadużycia występujące w Kościele katolickim; opracowane w roku 1537 osławione
Consilium de emendanda ecclesia Romana, którego jednym z autorów był będący wówczas
kardynałem Paweł IV); czy dzieła naukowe omawiające teorie heliocentryczną).

Od roku 1599 czytanie Biblii w językach narodowych wymagało osobistego zezwolenia
papieża. Ograniczenia te eliminowano stopniowo dopiero od II połowy wieku XVIII,
jednak w praktyce czytelnictwo Biblii w krajach katolickich zostało znacznie
ograniczone aż do XIX wieku, kiedy zaczęły coraz szerzej działać Towarzystwa
Biblijne. Ostatnie wydanie ukazało się w roku 1948, zaś od roku 1966 Indeks został
uznany za dokument historyczny.

Pomimo objęcia Indeksem tysięcy pozycji, część historyków uważa, że jego znaczenie
jest przeceniane, szczególnie jeśli chodzi o domniemany negatywny wpływ na rozwój
literatury i nauki. Inkwizycja nie była w stanie go egzekwować, a wiele dzieł
zakazanych było bez przeszkód dostępnych w krajach katolickich[3].

Inkwizycja

15. Data: 2016-01-31 21:39:15

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 21:33, glob pisze:
> To największa mordownia stworzona przez kler bo ludzie biblie chcieli czytać i żyć
według niej a nie fałszerstw kościoła.

Biblia nie jest do samodzielnej interpretacji.
U niedouczonych wychodzi potem to co u Lutra i Kalvina

16. Data: 2016-01-31 21:42:02

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-31 o 20:52, zdumiony pisze:

> A słuchałeś księdza Guza?

A kto to?

> Protestanci którzy palili wartościowe księgi i prowadzili krucjatę
> przeciw ludzkiemu rozumowi.

Czytaj ze zrozumieniem: mniejsze zło niż katolicyzm.

Pozdrawiam
Piotr

17. Data: 2016-01-31 21:45:51

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-31 o 21:06, zdumiony pisze:

> Oj ty biedaczku:
> http://plonszczanin.pl.salon24.pl/289038,luter-chrze
scijanin-prawda-czy-falsz

Jeden odłam sekty walczy z innym odłamem sekty, a ty masz problem, która
sekta lepsza...

Sami dajecie argumenty, że religie są powodem problemów, ale z uporem
maniaka brniecie w ten absurd.

Pozdrawiam
Piotr

18. Data: 2016-01-31 21:50:55

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 21:42, Kviat pisze:

> A kto to?

Mądry człowiek, ma głos jakby mówił z przekąsem jakimś ale dobrze mówi

> Czytaj ze zrozumieniem: mniejsze zło niż katolicyzm.

A czym to się "mniejsze zło" przejawiało?
Katolicy to nie klony Jezusa, to zwykli ludzie jak Ty i ja, ale bazują
na niezafałszowanej nauce.
Luter - to nienawiść do rozumu.
Jeden ateista, ale inteligentny ateista, pytał w necie, czy święty
Tomasz nie był ateistą, bo gdy go czytał, to odniósł wrażenie że czyta
mądrego człowieka.
Katolicym to wspaniali święci jak święty Franciszek.
A protestantyzm?? jakie mniejsze zło? czy chodzi Ci o to, że dzisiejszy
zeświecczony protestantyzm dopuszcza kapłaństwo kobiet czy śluby
homoseksualne więc jest bardziej nowoczesny?

19. Data: 2016-01-31 21:52:48

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.01.2016 o 21:45, Kviat pisze:
> Jeden odłam sekty walczy z innym odłamem sekty, a ty masz problem, która
> sekta lepsza...
>
> Sami dajecie argumenty, że religie są powodem problemów, ale z uporem
> maniaka brniecie w ten absurd.

Religia to nie partia polityczna; typu my wierzący kontra wy ateiści.
Nie chodzi o religię, tym bardziej ideologię, ale o postać Jezusa. Chyba
zgodzisz się że był naprawdę "w porządku"?

20. Data: 2016-01-31 21:55:00

Od: Rewolucja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
> [...]
według niej a nie fałszerstw kościoła.

Biblia nie jest do samodzielnej interpretacji.
U niedouczonych wychodzi potem to co u Lutra i Kalvina

Dlatego takie głupki jak ty do tej pory nie rozumieją, że biblia głosi coś innego niż
kler, który na zdemaskowanie przez Lutra, że kler sfałszował przekaz zareagował jak
typowy morderca. Któremu udowodniono że fałszuje pod to co mu pasuje . No kler z
pychy sfałszował przekaz i dzieki protestantom ludzie się o tym dowiedzieli i nawet
próby zakazania bibli nie pomogły że kler tkwi w szatańskim grzechu pychy.

Słowianie - dla Jakuba
Re: nie tylko dla globa- polecam, ciekawe
Odwet?
Emilia Plater - dla globa
Czym jest normalność? - dla Globa