Religijne zapalenie mózgu.

91. Data: 2013-05-18 14:44:19

Temat: Re: Religijne zapalenie mózgu.
Od: Paweł <p...@n...ne> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2013 14:41, Ikselka pisze:

> I tak samo niedługo będzie u nas.

i to jest twój argument za czy przeciw monarchii?

> Naprawdę wierzysz, ze osobiste sympatie decydują o preferencjach obywteli
> co do ustroju? - o tym decyduje GARNEK.

a co twoim zdaniem składa się na osobiste sympatie względem monarchy w
Europie w 2013 roku? i pytanie dodatkowe, dlaczego monarchia ma się
lepiej w GB niż w Holandii?

--
paweł

92. Data: 2013-05-18 14:46:37

Od: Paweł <p...@n...ne> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie że nie był - był tylko PRETEKSTEM.

dobrze. teraz jeszcze zastanów się nad znaczeniem terminu 'bezpośredni
powód wybuchu wojny'

--
paweł

93. Data: 2013-05-18 14:53:05

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 12:41, Chiron pisze:
> [...]
> bo są wolnymi ludźmi. Zobacz, jaki prymitywizm cechował (i cechuje)
> Rosjan- tych u władzy- od czasów rewolucji.
> W ogóle dziwię się, że napisałeś o rewolucji francuskiej i
> bolszewickiej- a nie napisałeś nic o 2 wielkich wojnach światowych-
> które to tak naprawdę diametralnie zmieniły mentalność białych ludzi.
> Polecam Ci- pewno oglądałeś- film "Lampart"- stary i doskonały.
> Pięknie pokazuje, jak rodziły się narody, jak odchodziła stara klasa
> społeczne, jak przychodziła nowa. Nie o Rosji on opowiada. Tam
> wszystko było sztuczne, nienaturalne- i antyludzkie w każdym calu.

Oczywiście że się nie da stwierdzić, jednak jak weźmiemy pod uwagę fakty
historyczne, to widać jak na dłoni że klasa posiadająca nigdy z własnej
nieprzymuszonej woli nikomu nic nie sprezentowała. Po Rewolucji Francja
była juz innym krajem, a to wobec jej wielkości i wplywów nie mogło
pozostać na postawę władców z innych krajów, a więc i ci musieli
poluzować jarzmo w jakim trzymali swój lud. Pewnie i od czasu do czasu
pojawiłby się w poszczególnym kraju, jakiś władca-nowator, i który z
własnej i nieprzymuszonej woli pouzowałby dyby w jakich buli trzymani
podwładni. Jednak mało prawdopodobne jest to że taka postawa byloby
inspiracją dla innych władców, i ci poszliby w jego slady. Raczej
bardziej prawdopodobny byłopy ponowne dokręcenie jarzma przez następcę -
nowatora.
XIX wieczny rozwój techniki tylko spotęgował wyzysk i nierówności
społeczne. I co mam pisać o wojnach światowych, skoro mówimy o znaczeniu
ruchów rewolucyjnych w dążeniu do wolności jednostki.

> [...]
> stanął solidarnie w obronie kapłanów. Solidarnie też stanęli w obronie
> króla- jako instytucji. Nie wiem też, czemu nazywasz króla fircykiem w
> koronie? To są IMO Twoje uprzedzenia- nie pozwalające Ci obiektywnie
> spojrzeć na wiele rzeczy. Ja np bym chciał restytucji monarchii. Ba!
> Taka monarchia absolutna jak np w Liechtensteinie by mi odpowiadała
> jak najbardziej. Dlaczego uważasz, że tytułowanie króla w koronie jest
> czymś uwłaczającym (król był od urodzenia przygotowywany do pełnienia
> tej roli)- a wybranego cwaniaczka, pochlebcę- tytułowanie prezydentem

Wiesz Chiron, to Ty nadinterpretowujesz historię. Nie masz po prostu
prawa w ten sposób okraślać "Ludu Wandei" Bo założę się że wśród nich
było więcej zwolenników wolności niż księżowskiego i jaśniepańskiego
terroru. I z drugiej strony skoro piszesz że tak prześladowano
wszystkich księży i cały kościół to pewnie wszyscy zostali wybici, a
kościoły zrównane z ziemią? A nazywam tak bo wśród poważnych ludzi
którzy nosili koronę, zdarzał się od czasu do czasu upiorny błazen, a ja
mam prawo równać do najgorszego.

94. Data: 2013-05-18 14:54:54

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 12:51, Ikselka pisze:

> Ale nie chodzi na piwo z pierwszym spotkanym obywatelem?
> :->

No, tak to chyba się nie prowadza, choć podobno ma swój ulubiony pub na
mieście do którego czasem zagląda. :-)

> Jaka jest różnica między tymi ekscesami a krwawym represjonowaniem
> wyznawców Koscioła wtedy i dziś?
> http://tiny.pl/h8659

Rola duszpasterzy została sprowadzona do decydowanie tylko w sprawach
wiary.

> Nie zrozumiałeś o CZYIM statusie piszę - piszę o statusie OBYWATELI w
> państwach-monarchiach dziś.

Ale to dziś to EWIDENTNY skutek tamtych wydarzeń! To owe Rewolucje
sprawiły że dzisiejsi monarchowie to tylko folklor.

> Jesteś komunistą?

Marzę o takim tytule, ale jak na razie to pretenduję dl roli skromnego
sympatyka ruchu i ludzi dla których dobro innych jest dobrem najwyższym.
I powiem dodatkowo że zupełnie nie rozumiem jak można hasło Bóg, Honor,
Ojczyzna, które są puste bo odnoszące się w sumie do niczego, stawiać
wyżej od hasła Wolność Równość Braterstwo.

> A ZMIENILI?
> :-]

TAK, przecież to oczywiste.

95. Data: 2013-05-18 14:55:21

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 12:52, Chiron pisze:

> Kiedy na ulicach Paryża były barykady?

Wtedy kiedy "wersalczycy" z pomocą Prus próbowali zgnieść rewolucję.
Wolności na tych barykadach bronił m.im nasz rodak - Jarosław Dąbrowski.

96. Data: 2013-05-18 14:56:17

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-18 12:53, Ikselka pisze:

> Czyli TYLKO DLATEGO, że nie posiadasz większego majątku od nich, stać Cię
> jedynie na uleganie oligarchom postkomuny?
> :-]

Swojego majątku(?) dorobiłem się sam, i to w sposób nie wymagający
płaszczenia się przed kimkolwiek. Udało mi się jak do tej pory być
niezależnym od nikogo, nigdy nie mialem żadnego pana nad głową. Tak więc
mogę powiedzieć że wolności zaznałem więcej niż moi przodkowie w swoich
posiadłościach, którzy byli w jakiś sposób przecież uprzywilejowani.

97. Data: 2013-05-18 14:58:45

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 18 maja 2013 11:26:39 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> U�ytkownik "Pawe�" <p...@n...ne> napisa� w wiadomo�ci

> Stawiam ogromne piwo, jak udowodnisz coďż˝ globowi, co jest sprzeczne z jego
>
> zwierz�cym antykatolicyzmem, i on Ci przyzna racj�
>
> :-)
To ja powinienem twoimi piwami chodzic nawalony non stop ;P

98. Data: 2013-05-18 15:01:21

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

> Wtedy kiedy "wersalczycy" z pomocą Prus próbowali zgnieść rewolucję.
> Wolności na tych barykadach bronił m.im nasz rodak - Jarosław Dąbrowski.

Tyle, że pisaliśmy o Rewolucji- nie o wojnie pruskiej.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

99. Data: 2013-05-18 15:12:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 14:46:37 +0200, Paweł napisał(a):

> dobrze. teraz jeszcze zastanów się nad znaczeniem terminu 'bezpośredni
> powód wybuchu wojny'

Mylisz bezpośredni powód z oficjalnym.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

100. Data: 2013-05-18 15:14:05

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> To ja powinienem twoimi piwami chodzic nawalony non stop ;P

O- to kiedy Ci glob przyznał rację- i było to prokatolickie?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Nieszczęsliwi są wśród nas... :)
Dla zainteresowanych tematem mutacji w genie BRCA1 i BRCA2
Prełka
Bilans
Kiedyś w bardzo religijnym kraju zrobiono kobietom to: