Religijne zapalenie mózgu.

81. Data: 2013-05-18 13:13:14

Temat: Re: Religijne zapalenie mózgu.
Od: Paweł <p...@n...ne> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2013 11:37, Trybun pisze:

> [...]
> to mordowanie niewinnych? I tak zupełnie obok tematu - większe
> obrzydzenie u ciebie budzi ściągniecie skóry z trupa, od jakżeż
> wymyślnych tortur na żywym człowieku choćby św. Inkwizycji?
> I jeszcze nawiązując do Twojego postu - widzisz, ta idea zwana
> wolnością, równością i braterstwem zawsze wymaga dużo ofiar. Jednak
> warto się zastanowić dlaczego ich tyle musi być. Dlaczego tylu musi
> ginąć w obronie przywilejów wąskiego grona panów mających się za
> właścicieli ludzi i ziemi?, Czy to świadczy o mądrości tych którzy z
> karabinem stają w obronie przywilejów tych wampirów, czy tylko o

skórę ściągano nie zawsze z trupa. rozcinano nie zawsze martwe kobiety.
na barkach topiono zdecydowanie ludzi nie ciała. i budzi to u mnie taki
sam sprzeciw jak wymyślne tortury św Inkwizycji czy torturowanie Arabów
w Guantaco0śtam. nie wmówisz mi także że idea wolno0ści, równo0ści i
braterstwa wymagała tego wszystkiego. co innego starcie wojsk, co innego
mordowanie w okrutny sposób ludności cywilnej.

--
paweł

82. Data: 2013-05-18 13:15:56

Od: Paweł <p...@n...ne> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2013 11:35, Ikselka pisze:

> [...]
> pensji i usunięci z miejsca zamieszkania. Król zaprotestował przeciwko temu
> dekretowi, lecz zrobił to w tak niefortunny sposób, iż utrwalił jeszcze
> pogląd o związku spraw politycznych i kościelnych.
>
> Rozpoczął się terror. Powstanie w Wandei spowodowane niechęcią do rewolucji
> i pragnieniem obrony kościoła zostało krwawo stłumione. Francja
> wypowiedziała wojnę monarchiom absolutystycznym Austrii i Prusom.
> Niepowodzenia wojenne zradykalizowały nastroje wewnętrzne. Po ogłoszeniu,
> że ojczyzna jest w niebezpieczeństwie tłumy Paryżan wymordowały uwięzionych

przeczytaj także http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_wandejskie. lektury
ikselki są nieco przechylone w jedną stronę.

--
paweł

83. Data: 2013-05-18 13:20:18

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <p...@n...ne> napisał w wiadomości

> przeczytaj także http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_wandejskie. lektury
> ikselki są nieco przechylone w jedną stronę.

Ważny czynnik- o którym się lubi zapominać: król uznawał równość swoich
poddanych- i w teorii, i w praktyce. Pojęcie "narodu" w sensie nowoczesnym
było mu wręcz obce. Lud prosty był ksenofobiczny- gardził celtami

serdecznie pozdrawiam

Chiron

84. Data: 2013-05-18 13:21:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 13:15:56 +0200, Paweł napisał(a):

> przeczytaj także http://pl.wikipedia.org/wiki/Wojny_wandejskie. lektury
> ikselki są nieco przechylone w jedną stronę.

Widzenie przechyłów u innych to tylko sprawa punktu siedzenia.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

85. Data: 2013-05-18 13:22:06

Od: Paweł <p...@n...ne> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2013 11:42, Ikselka pisze:

> Czy zauważyłeś, jak się obecnie mają obywatele państw w Europie, ktore
> jednak pozostały królestwami? Np w GB?

w Anglii jakieś ogromne % lasów, łąk, pastwisk, jezior, itd należy do
szlachty. to nawet nie jest tak że 80% zasobów należy do 20% ludzi,
raczej 98% nalezy do 2%.

> Coś masz do zarzucenia ich statusowi? - póki co oni wcale nie chcą
> likwidacji monarchii. Ciekawe, dlaczego nie chcą, czy myślałeś o tym?

raz, że monarchii w takim kształcie już od dawna nie ma. a dwa, że nawet
te symboliczne monarchie się chwieją w posadach, i często ratuje je
osobista sympatia do monarchini.
> Lepiej Ci jest w tej nibydemokracji, gdzie de facto rządzi klika kilku
> najbogatszych i nie ma nad tym kto zapanowac?

zastanów się kto rządzi w monarchii.

--
paweł

86. Data: 2013-05-18 13:22:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 13:20:18 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> poddanych- i w teorii, i w praktyce. Pojęcie "narodu" w sensie nowoczesnym
> było mu wręcz obce. Lud prosty był ksenofobiczny- gardził celtami

Generalnie - kiedy prosty lud dochodzi do głosu, są tylko pogromy...

87. Data: 2013-05-18 13:25:42

Od: Paweł <p...@n...ne> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2013 13:13, Chiron pisze:
> Użytkownik "Paweł" <p...@n...ne> napisał w wiadomości

> To ogromne przeinaczenie problemu. Z tego wynikać może, że np gdyby nie
> ta branka- wszyscy by siedzieli cicho. A to przecież branka została
> zarządzona po to, żeby wiecznie buntującą się prowincję spacyfikować.

a bezpośrednim powodem wybuchu I wojny światowej nie był zamach w
Sarajewie.

--
paweł

88. Data: 2013-05-18 13:36:17

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a bezpośrednim powodem wybuchu I wojny światowej nie był zamach w
> Sarajewie.

Oczywiście- nie był Uważasz, że był?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

89. Data: 2013-05-18 14:41:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 13:22:06 +0200, Paweł napisał(a):

> w Anglii jakieś ogromne % lasów, łąk, pastwisk, jezior, itd należy do
> szlachty. to nawet nie jest tak że 80% zasobów należy do 20% ludzi,
> raczej 98% nalezy do 2%.

I tak samo niedługo będzie u nas.

> raz, że monarchii w takim kształcie już od dawna nie ma. a dwa, że nawet
> te symboliczne monarchie się chwieją w posadach, i często ratuje je
> osobista sympatia do monarchini.

Naprawdę wierzysz, ze osobiste sympatie decydują o preferencjach obywteli
co do ustroju? - o tym decyduje GARNEK.
33333-)

90. Data: 2013-05-18 14:41:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 May 2013 13:25:42 +0200, Paweł napisał(a):

> a bezpośrednim powodem wybuchu I wojny światowej nie był zamach w
> Sarajewie.

Oczywiscie że nie był - był tylko PRETEKSTEM.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,
zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

Nieszczęsliwi są wśród nas... :)
Dla zainteresowanych tematem mutacji w genie BRCA1 i BRCA2
Prełka
Bilans
Kiedyś w bardzo religijnym kraju zrobiono kobietom to: