Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.pion
ier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Date: Tue, 9 Feb 2010 16:28:52 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 102
Message-ID: <hkruvo$l77$1@inews.gazeta.pl>
References: <hkhdm7$sd0$1@inews.gazeta.pl> <hkhquv$35i$1@news.onet.pl>
<hkjaqi$f9b$1@news.onet.pl> <hkjfma$djm$1@inews.gazeta.pl>
<hkjg70$vjd$1@news.onet.pl> <hkjhta$kgb$1@inews.gazeta.pl>
<hkjrq1$1gq$1@news.onet.pl> <hkk2vt$guv$1@inews.gazeta.pl>
<hkki2n$3tu$1@news.onet.pl> <hkklc6$p13$1@inews.gazeta.pl>
<hkmbh5$uq$1@news.onet.pl> <hkmcap$20l$1@inews.gazeta.pl>
<hkmcr0$44k$1@news.onet.pl> <hkmdo8$6p2$1@inews.gazeta.pl>
<hkmeti$985$1@news.onet.pl> <hkokg2$b59$1@inews.gazeta.pl>
<hkoo3g$okv$1@news.onet.pl> <hkp9vb$lvm$1@inews.gazeta.pl>
<hkpf00$13t$1@news.onet.pl> <hkr56p$kvv$1@inews.gazeta.pl>
<hkr7ic$bk0$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089079036176.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1265729336 21735 89.79.36.176 (9 Feb 2010 15:28:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Feb 2010 15:28:56 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: robakks
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:198890 pl.sci.psychologia:510783
Ukryj nagłówki
"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hkr7ic$bk0$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>
> news:hkr56p$kvv$1@inews.gazeta.pl...
>> "zdumiony" <z...@j...pl>
>>> "Robakks" <R...@g...pl>
>>>> Rozumiem.
>>>> Po zapisie odróżniasz [0,1] = 1 od [0,1) = 0,(9)
>>>> Wystarczy do 0,(9) dodać brzeg aby uzyskać 1. Tak?
>>>> Ile wynosi 1 - 0,(9) i jaką ma wartość ta różnica?
>>>
>>> Nic nie rozumiesz [0,1] to nie 1 a [0,1) to nie 0,(9). Nie ma takiej
>>> operacji jak dodawanie brzegu do liczby. 0,(9) to 1.
>>> 1 - 0,(9) to zero arytmetyczne.
>>
>> Powyższa Twoja wypowiedź Drogi rozmówco wskazuje, że nie znasz
>> fundamentalnej relacji na której opiera się matematyka, a wyrażonej
>> za pomocą znaku równości "=" (tożsamość Arystotelesa, twórcy
>> logiki) L=P [czyt: Lewa równa jest Prawej]
>> Występujący w geometrii zapis [0,1] równy jest arytmetycznej liczbie 1
>> geometryczny zapis [0,1) równy jest arytmetycznej liczbie 0,(9)
>> 1 to cały odcinek
>> 0,(9) to odcinek bez brzegu
>> Tak jak [0,1] =/= [0,1)
>> Tak 1 =/= 0,(9)
>> [0,1] - [0,1) = brzeg
>> 1 - 0,(9) = punkt geometryczny, uzupełnienie do całości
> raczej brakpunkt, punkt geometryczny ma długość +0
BRAKpunkt = N.C.
1 - N.C. = 1
1 - punkt = 0,(9)
Można dokładnie policzyć wartość tego punktu mniejszego.
{gdy się chce zrozumieć...}
>> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>> Każdy, kto twierdzi, że [0,1] =/= [0,1) a równocześnie zakłada
>> sobie, że 1 = 0,(9) daje dowód, że nie myśli lecz maUpuje
>> fałszywe założenie sprzeczne z logiką
>> Jeśli [0,1] =/= [0,1) to 1 =/= 0,(9)
>> Innej możliwości NIE_MA.
>> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Odcinek nie może byc równy liczbie, należy rozróznić odcinek
> i długość odcinka. [0,1] ma długośc 1 i [2,3] ma długość 1
> [0,1] =/= [2,3] ale 1 =1
> 1 = 0,(9)
O tym właśnie piszę by odróżniać liczbę 1 od liczby 0,(9)
tak samo jak odróżnia się odcinek [0,1] od odcinka [0,1) .
Nie umiesz powiedzieć co odjęto od odcinka [0,1] aby
uzyskać odcinek [0,1). Czegoś w tym drugim brakuje
a dokładnie tego samego, czego brakuje liczbie 0,(9) by być 1.
>>>> No przecież sam twierdziłeś jeszcze do wczoraj, że
>>>> nieskończoność uzyskuje się rekurencyjnie w czasie połówkowym
>>>> dodając po całym gościu do hotelu Hilberta a nie po 1/3 gościa.
>>>> Coś się zmieniło? :)
>>>> Edward Robak* z Nowej Huty
>>>
>>> Po jednym gościu to tworzyć można zbiór liczb naturalnych.
>>> Dążyć do nieskończnoności można dodając 0.3, dodając 100
>>> lub mnożyć przez 2.5.
>>
>> Gdy na skutek dedukcji myślący człowiek zauważa, że liczby
>> 0,(9) i 0,(1) mają tę samą ilość miejsc po przecinku, bo gdyby
>> miały różną to iloraz 0,(9) / 0,(1) byłby różny od 9
>> to swoje odkrycie zapisuje:
>> Ilość miejsc po przecinku ułamka dziesiętnego "nieskończonego"
>> jest stała i tej ilości nadaje nazwę Re1
>> Liczba arytmetyczna Re1 wyraża MOC zbioru liczb naturalnych
>> uzyskanych rekurencyjnie algorytmem n+1 rozpoczynając od 1
>> i jest ostatnią największą liczbą naturalną.
>> Inne notacje:
>> Re1 = oo = Alef0 = 1/0 - 1 = N = 1'0
> Czyli jest liczba skończoną
Każdy zbiór utworzony rekurencją mający początek i koniec
jest zbiorem skończonym, a liczba wyrażająca ilość elementów
tego zbioru jest liczbą skończoną.
>> Liczba Re1 jest liczbą całkowitą, bowiem utworzona jest w całości
>> z elementów całkowitych.
>> Zbiór równoliczny z Re1 elementów jednostkowych ma wartość Re1
>> Zbiór równoliczny z Re1 elementów ułamkowych np. a/b
>> ma wartość a/b * Re1 To SUMA wszystkich elementów tego zbioru.
>> przykład:
>> Jeśli każdemu gościowi w hotelu Hilberta napiszemy na koszulce
>> wartość 0,3 to łączna suma wartości będzie równa 0,3 * Re1
>> Edward Robak* z Nowej Huty
>> ~>°<~
>> miłośnik mądrości i nie tylko :)
> [ milczenie]
Czy wiesz co to jest za liczba (9) i jaki jest jej związek z liczbą 0,(9) ?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸
|