Re: Rodzina i dziecko.

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.soc.religia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Rodzina i dziecko.
Date: Wed, 20 Dec 2017 22:18:09 +0100

Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]

Zauważ, Drogi Jakubie, że ci, którzy mają największe osiągnięcia to
osobniki ze szczytu "wyścigu szczurów", jednostki najbardziej
zakompleksione i cierpiące z powodu braku poczucia własnej wartości,
które ciężką pracą starają się przywrócić sobie tę utraconą godność
osobistą, godność utraconą na skutek stosowania "czarnej pedagogiki"
czyli poniżającego, zakazowego wychowania. Zrzuć wreszcie bielmo z oczu
i spójrz na zakaz jako najbardziej perfidną formę przemocy rodzica w
stosunku do bezradnego i bezbronnego dziecka, które jest całkowicie od
rodzica uzależnione. A zarazem wśród tych najpracowitszych szczurów
pojawiają się jednostki najsprytniej manipulujące swoim bliższym i
dalszym otoczeniem po to by je sobie... podporządkować. Bo dziecko
poniżane przez rodziców broni się uciekając w tzw. autyzm, swój
wewnętrzny świat, w którym czuje sie bezpiecznie a świat zewnętrzny,
który nauczył je nieufności chce sobie podporządkować gdyż zaufać nie
potrafi. Zaufanie oznacza wystawienie się na ciosy innych poniżonych i
zagrożenie dla własnego bezpieczeństwa. Tylko jednostki, którym nie
brakuje poczucia własnej wartości nie obawiają się zewnętrznej przemocy
gdyż takie jednostki przemoc... omija.

Nie rozwiążesz problemu przemocy dopóty, dopóki nie wyrwiesz jej
korzenia niczym korzenia chwastu. Przemoc będzie dopóty funkcjonować
dopóki dziecko będzie poniżane przez rodziców zakazami i nakazami. To
rodzice nie rozumiejąc tego podstawowego stwierdzenia, że zakaz jest
przemocą, ćwiczą, wdrażają dzieci do tego, by dzieci powtarzały w swoim
już potem dorosłym życiu to, czego nauczyły się od rodziców czyli
przemocy. A pomysłowość ludzka jest tak potężna i nieokiełznana, że
przemoc, jeżeli ją wytrzebisz w jednym miejscu ale nie usuniesz korzenia
(przyczyny) zawsze znajdzie sobie ujście i pojawi się w innym miejscu w
formie zmodyfikowanej i w pierwszej chwili nierozpoznawalnej. Pozostaje
w takim stanie utajnienia niczym pluskwa aż do momentu, gdy pojawia się
warunki sprzyjające jej rozwojowi. Ty proponujesz półśrodki do
chwilowego zdławienia przemocy. Ja proponuję metodę, która pozwoli
wytrzebić chwast od samego korzenia przez wyeliminowanie zakazu. Nie ma
sie czego obawiać, że dziecko samo zwyrodnieje bo będzie mu zbyt dużo
wolno. Dziecko obserwuje i powtarza wszystko za rodzicami i nie buntuje
się dopóty dopóki rodzice nie zaczną mu zakazywać tego czego sami
doświadczają. Dziecko nie wymyśli samo więcej ponad to co zaobserwuje u
rodziców. Błąd rodziców polega na tym, że im sie wydaje, że istnieją
sery ich aktywności, których nie może poznać dziecko. I to jest
podstawowy błąd, który popełniają rodzice wychowujący dziecko według
"czarnej pedagogiki".

> Ty Andy pewnie byś chciał, zważywszy na to kogo tam głównie
> redukowano. Ale nie ma tak łatwo - nie chodzi o brutalne ograniczanie
> ilości ludzi, tylko o łagodzenie ich cierpień, żeby nikt nie musiał
> chodzić głodny albo z gołą rzycią. Dlatego też mówiłem o
> antykoncepcji, ale jestem przeciwnikiem aborcji. Bo chodzi nie o to,
> żeby jak najmniej się rodziło, tylko żeby jak najmniej cierpiało i
> umierało, zwłaszcza w warunkach urągających godności.

Jak zwał tak zwał, nieważne w jaki celofanik owiniesz swoje gówienko, to
i tak w koncu będzie śmierdziało. Zamiast kombinować jakby tu przetrwać
niczego nie zmieniając lecz doskonaląc tylko technikę przemocy, no więc
lepiej pomyśl Jakubie jakby tu uwolnić świat od przemocy, od
konieczności pozbywania się nadwyżek w populacji, w jaki sposób uczynić
ludźmi wolnymi i szczęśliwymi. Ale nie wolność jedynie dla wybrańców,
dla których pozostali to szambo i plebs, lecz dla wszystkich - wszak
wszyscy wywodzimy się z jednego ziarna. Nikt nie ma zatem prawa poniżać
drugiego lub dostarczać mu narzędzia do samozagłady tylko dlatego, że
jemu się wydaje, że on jest ociupinkę le3pszy od tego drugiego. A może
ten drugi myśli podobnie i kiedyś dojdzie między nimi do walki, w której
obaj mogą zginąć. Dlaczego chcesz doskonalić metody oszukiwania i
dokonywania przemocy zamiast poszukać sposobu jak uwolnić ludzkość od
patologicznej przemocy. Ja rozumiem: pierwsze jest łatwiejsze od
drugiego i w dodatku nie trzeba zmieniać utrwalonego sposobu myślenia,
że przemoc jest nieodzowną częścią życia. Ale czy Twoją rolą,
inteligenta, człowieka ponoć wykształconego, nie powinno być
poszukiwanie rozwiązań, które przyniosą szczęście ogółowi a nie tylko
kaście... panów?

> [...]
> czyli nałożenie szat mnicha. Masturbacja i antykoncepcja jako kolejno
> nr 2 i 3. Wszystko, żeby płodziło się jak najmniej małych czortów w
> związkach tymczasowych oraz patologicznych. Przecież z nich nawet
> robotnika fachowego nie ma, lepiej dla produkcji zastąpić takiego
> kołka skurwysyna automatem, nawet z wypłaceniem mu dywidendy
> państwowej i wysłaniem na zieloną trawkę, byle się jak najmniej
> mnożył (od tego są łagodniejsze środki jak TV i serwisy internetowe
> porno z jpg i video - oraz trochę ostrzejsze, jak kondomy i

No i wyszło szydło z worka; Ty gardzisz ludźmi, wszystkimi poza...
uuups. Chciałem napisać, że gardzisz wszystkimi poza sobą. Ale czy Ty
nie gardzisz czasem nawet samym sobą? Jesteś chodzącą patologią i
potencjalnym nowym rzeźnikiem, tym razem wrocławskim.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net