Rodzina zaprzyjazniona - prosba o pomoc

1. Data: 2003-06-10 09:04:57

Temat: Rodzina zaprzyjazniona - prosba o pomoc
Od: "Mirek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów, poprosiła mnie o pomoc moja przyjaciółka, a ja na odmianę
zwracam się do Was.

Jakiś czas temu Jej rodzina otrzymała status "rodziny zaprzyjaźnionej",
opiekują się dzieckiem w weekendy, święta, ferie, wakacje itp. Podopieczny
ma na imię Mateusz, jest 12-letnim dzieckiem z ogromnym bagażem doświadczeń.
Kontakty przybierają na sile, stają się coraz częstsze. Zbliżają się
wakacje... I powstaje problem.

Otóż Mateusz, jak już pisałem ma potężny bagaż doświadczeń, który musiał
wpłynąć na psychikę. Nie lubię używać tego słowa, ale moje ubóstwo językowe
zmusza mnie niestety do tego określenia: jest dzieckiem "trudnym". Pochodzi
z rodziny patologicznej, jest zaniedbany wychowawczo. Uczy się w ośrodku
szkolno-wychowawczym.

I tutaj właśnie chciałbym się do Was skierować się z prośbą. Mateusz jest
chory na padaczkę...Może orientujecie się w jaki sposób choroba wpływa na
jego możliwości przyswajania wiedzy, na jego reakcje i związki z otoczeniem.
Na razie choroba ma postać petit mal, czuli chwilowej utraty świadomości,
nie ma konwulsji czy czegoś podobnego. Jest pod stałą opieką lekarską.

Może znacie jakieś ośrodki zajmujące się dokształcaniem opiekunów, może
macie dla tej mojej przyjaciółki* jakieś rady? Jest nieco zagubiona, ale nie
zamierza rezygnować z tego dziecka. Nie chce się poddać, robi wszystko, by
znaleźć wspólny język i zapewnić dziecku choć odrobinę tego ciepła
rodzinnego, którego nie mogło zaznać.

Byłbym też bardzo wdzięczny za informacje na temat możliwości przejścia
dziecka po ośrodku szkolno-wychowawczym do pracy w normalnej szkole. (
Mateusz kończy teraz 5tą klasę)
Dom dziecka jakoś nie kwapi się do udzielenia wystarczających informacji.

Bardzo prosimy Was o pomoc
Z góry dziękujemy
Mirek i Basia

P.S. Przepraszam, jeśli uznacie to za SPAM, czy coś w tym stylu. Nie mam się
za bardzo do kogo zwrócić, a Was bardzo polubiłem :)

1. Data: 2003-06-10 09:11:00

Temat: Re: Rodzina zaprzyjazniona - prosba o pomoc
Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirek:
> [...]
> Na razie choroba ma postać petit mal, czuli chwilowej utraty świadomości,
> nie ma konwulsji czy czegoś podobnego. Jest pod stałą opieką lekarską.

Powiem tak: istnieja przypadki dzieci z padaczka, ktore wykazuja zarowno
nietuzinkowa latwosc w przyswajaniu wiedzy, jak rowniez charakteryzuja sie
istotna ~normalnoscia pod wzgledem reakcji i zwiazkow z otoczeniem.

Zly trop. ;)

Czarek

1. Data: 2003-06-10 09:44:56

Od: "xris" <x...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <r...@w...pl>
napisał w wiadomości news:bc46hi$31f6$1@foka1.acn.pl...

> Może znacie jakieś ośrodki zajmujące się dokształcaniem
> opiekunów, może
> macie dla tej mojej przyjaciółki* jakieś rady?

Może ważniejsza niż informacja o imieniu dziecka, byłaby
informacja, w jakim mieście szukasz tych ośrodków.

Polecam np. www.neuronet.pl

Znajdziesz tam też odpowiedzi na zadane przez Ciebie
pytania.

Pozdrawiam,
xris

1. Data: 2003-06-10 10:05:33

Od: "Mirek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ważniejsza niż informacja o imieniu dziecka, byłaby
> informacja, w jakim mieście szukasz tych ośrodków.

Słuszna uwaga, przepraszam ;)
Warszawa i okolice

> Polecam np. www.neuronet.pl
>
> Znajdziesz tam też odpowiedzi na zadane przez Ciebie
> pytania.

Bardzo dziękuję

> Pozdrawiam,
> xris

Pozdrawiam
Mirek

duchowość
!!!wielki strach [przed zyciem]Troche dlugie
strach przed ludzmi ?
Re: Re: Re: Re: przyjaźń?
Triki w tekście