Rojnik

1. Data: 2000-06-12 10:02:10

Temat: Rojnik
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może by mnie ktoś oświecił o rojniku.
Na zdjęciach wyglšda niegłupio.
Mam takie piwniczny wzgórek na którym trawa nawet nie bardzo chce rosnšć
bo piwnica została obsypana jakšś martwicš z wykopu. Od kilku lat nawet
przyzwoitej darni nie moge się dochować.
Pomyślałem, że może rojnikiem dałoby sie to przyozdobić. I dlatego
proste pytania:
Jakiej ziemi rojnik potrzebuje?
Czy on się rozrasta ( roi - jak nazwa wskazuje)?
Cienia potrzebuje czy słońca?
Ile lat mi trzeba żeby pokryło to powierzchnię 6-7 m2?
Będę wdzięczen. :-)
Pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2000-06-12 10:46:50

Temat: Re: Rojnik
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...
>Może by mnie ktoś oświecił o rojniku.

>Pomyślałem, że może rojnikiem dałoby sie to przyozdobić. I dlatego
>proste pytania:

>Jakiej ziemi rojnik potrzebuje?
U mnie swietnie rosnie na nieurodzajnej i zakwaszonej.

>Czy on się rozrasta ( roi - jak nazwa wskazuje)?
Rozrasta sie.

>Cienia potrzebuje czy słońca?
Kocha slonce.

>Ile lat mi trzeba żeby pokryło to powierzchnię 6-7 m2?
Chcesz zaczac od jednej rosliny? Jesli tak to ok. 8-10 lat. Ale jak kupisz
20 sadzonek ( 2,20 zł. za sztuke) to za 3-4 lata bedziesz mial tyle
materialu, ze wszystko obsadzisz.

Pozdrawiam
Milosnik rojnikow
Grzegorz

3. Data: 2000-06-12 12:40:51

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie uprawiam rojnikow, mam za mala dzialke, kiedys posadzone bardzo
szybko sie rozrastaly i zdecydowalam sie zlikwidowac wszystkie. A sa
rzeczywiscie rozne, mozesz wybrac jakie Ci beda odpowiadaly.
Grzegorz, duzo ich masz?
Pozdrawiam, Wiesia

4. Data: 2000-06-12 13:32:04

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to jak one się rozrastajš? Szybko czy wolno????? 8-0
Pozdrawiam
Janusz

5. Data: 2000-06-12 22:54:22

Temat: Odp: Rojnik
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Rojniki rozrastaja sie szybko. Powiedzmy, ze tak ok. 15 cm2 na rok z
doniczki 9x9. Zdjecia odmian rojnikow mozesz zobaczyc w moim sklepie.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

6. Data: 2000-06-12 23:27:13

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> 20 sadzonek ( 2,20 zł. za sztuke)

U mnie w szkolce 1,50 zl. za doniczke - cena producenta :-)

7. Data: 2000-06-13 08:27:20

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasciwie to po tegorocznym rozsadzeniu mam ze 20 grup rojnikow. Szczerze
powiedziawszy zamierzam miec ich wiecej ( takze rozchodnikow) bo:

- rozmnazaja sie rewelacyjnie latwo,
- na slonecznym stanowisku rosna (zarastaja) bardzo szybko,
- jest ich spora roznorodnosc i mimo pewnej monotonii kolorystycznej tworza
fantastyczne formy,
- nie wymagaja specjanych zabiegow pielegnacyjnych
- wymagan co do wilgotnosci nie maja zbyt wielkich (magazynuja wode w
lisciach).

W tym roku w Anglii widzialem rojniki uprawiane na kamiennych plotach i
scianach starych domow. Przyznam, ze i ogrodnicy i rosliny zaimponowali mi
;-)
Pozdrawiam
Grzegorz

8. Data: 2000-06-13 09:27:19

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Karolczak napisał(a):

> [...]
> scianach starych domow. Przyznam, ze i ogrodnicy i rosliny zaimponowali mi

Nooo! To mi pasuje. Jeszcze kilka takich zachęt i ze świra winoroślowego stanę
się świrem rojnikowym, tym bardziej, ze obejrzałem fotki Rafała. :-)))))))
Pozdrawiam
Janusz

9. Data: 2000-06-13 10:14:41

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:
> Nooo! To mi pasuje. Jeszcze kilka takich zachęt i ze świra winoroślowego stanę
> się świrem rojnikowym,

A co z jednorocznymi pnaczami? ;-)

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

10. Data: 2000-06-13 10:16:00

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
stanę
>się świrem rojnikowym, tym bardziej, ze obejrzałem fotki Rafała. :-)))))))

Jedna świrowatość nie wyklucza drugiej. Tym bardziej, ze obie sa miłe ;-)
Pozdrawiam
Grzegorz

sadzonki tuji
Re: Ceny rybek