Re: Rok w Prowansji

1. Data: 2001-12-02 18:20:14

Temat: Re: Rok w Prowansji
Od: "Ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od: "Macabra" <i...@r...com.pl>
Temat: Rok w Prowansji
Data: 2 grudnia 2001 14:32

Przeczytalam wlasnie ww. ksiazke i poczulam sie zauroczona. Zarowno
znakomita literatura, jak i przepiekna wizja spokojnego, leniwego zycia na
prowansalskiej wsi.

Ksiazka jest rzeczywiscie urocza. Czytalam jeszcze inna tego samego
autora /Petera Mayle'a/ , chyba kontynuacja "Roku..." , ale tytul wypadl mi
w tej chwili z glowy. Ostatnio natomiast czytalam dwie inne ksiazki napisane
w tej konwencji, a dotyczace Toskanii: Frances Mayes: "Pod sloncem Toskanii"
oraz "Bella Toskania", / chyba nie przekrecilam tego drugiego tytulu/.
Autorka "...rozkoszuje sie leniwie plynacym czasem wloskiej prowincji,
uroda zabytkow, smakiem wymyslanych przez siebie potraw....Dwa rozdzialy
ksiazki to po prostu zestaw niezwykle oryginalnych przepisow kulinarnych" .
Polecam. E.

1. Data: 2001-12-02 23:32:36

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> ksiazki to po prostu zestaw niezwykle oryginalnych przepisow kulinarnych" .

Ja tez przeczytalam te ksiazki i bylam zauroczona. Zarowno Peter Mayle
jak i Frances Mayes. Peter Mayle ma jeszcze jedna ksiazke o poludniowej
Francji, cos w rodzaju thrillera, angielski tytul "Chasing Cezanne".
Nawet czasami surfuje po inernecie po agencjach nieruchomosciami, zeby
zobaczyc, co sprzedaja w Prowansji, za ile da sie tam mieszkac, etc. O
takie niedzielne mysli...No, ale caly tylny ogrod mam zasadzony lawenda,
przez wlasnie Peter Mayle, ktory tak pieknie opisywal swoje ogrody.
Polecam rowniez Paul Gervais, "Garden in Lucca" bardzo podobne tematy i styl.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-03 00:27:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Polecam rowniez Paul Gervais, "Garden in Lucca" bardzo podobne tematy i styl.
>Magdalena Bassett

LUCCA???? LUCCA???? jedno z najpiekniejs miast prowincjonalnych w
tamtych okolicach..a na wysokiej wierzy rosna drzewa...na wale
otaczajacym miasto tez....a jakie tam lody jadlam!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-03 00:48:05

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

DO LOZKA !!!

--
Niesz !
u...@4...com...

1. Data: 2001-12-05 18:06:09

Od: "Joanna Slocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa"
> [...]
samego
> autora /Petera Mayle'a/ , chyba kontynuacja "Roku..." , ale tytul wypadl

Są trzy: "Rok w Prowansji", "Zawsze Prowansja" i "Jeszcze
raz Prowansja".
Asia Słocka

1. Data: 2001-12-08 14:52:15

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
> przez wlasnie Peter Mayle, ktory tak pieknie opisywal swoje ogrody.
> Polecam rowniez Paul Gervais, "Garden in Lucca" bardzo podobne tematy i

Mamy podobne marzenia Magdaleno :) Z tego co wiem to Prowansja poza sezonem
nie jest wcale taka droga, zwłaszcza jeśli nie zależy Ci na basenie przy
domu :) W Polsce parę lat temu ukazała się książka "Przewodnik kulinarny
Francja" autorami jest amerykańskie małżeństwo Marc i Kim Millon. Zawiera
dużo wiadomości o francuskich specjałach regionalnych, o tym gdzie można
dobrze zjeść, wypić itd. Książka powinna być solidna (jeszcze jej nie
sprawdziłam praktycznie ale... kto wie może za rok lub dwa?) bo z takim
przewodnikiem, tylko że po Włoszech (tych samych autorów) zwiedzałam
Toskanię i Apulię i muszę przyznać, że dzięki niej przeżyłam wiele miłych
(smacznych) chwil. Lukki niestety nie widziałam, brakło nam już czasu i sił
a po tym co napisała Krysia Thompson to żałuję.

Kasia L.

uklony dla Doruni
Szkockich specjalow ciag dalszy
Suplement do przepisu na pasztet