Rosliny do paludarium

1. Data: 2002-02-24 17:39:38

Temat: Rosliny do paludarium
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W jednym z moich akwariow (240 l) chcialabym zrobic takie czesciowe
paludarium. Zbiornik bedzie zalany woda tylko do polowy, beda tez miejsca,
ktore beda wychodzily z wody calkowicie. Wiem juz jakie rosliny wodne
moglabym tam posadzic ale nie mam pojecia co posadzic w miejscach, ktore
beda wychodzily z wody. Zalezy mi na roslinach, ktore nie rosna duze, lubia
wilgoc, a moze nawet "nogi w wodzie". Na jednym z konarow chcialabym
posadzic mech. Jakie to moga byc rosliny?

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
AkwaForum - magazyn akwarystyczny
www.akwarium.pl

2. Data: 2002-02-24 18:11:50

Temat: Re: Rosliny do paludarium
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote in message news:a5b8d1$6ut$1@news.tpi.pl...
> W jednym z moich akwariow (240 l) chcialabym zrobic takie czesciowe
> paludarium.

Od lacinskiego "palus" czyli bagno (w slowniku "paludarium"
nie znalazlem)?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-02-24 18:15:12

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od lacinskiego "palus" czyli bagno (w slowniku "paludarium"
> nie znalazlem)?

Dokladnie tak :-) Chodzi mi o rosliny bagienne lub takie, ktore dobrze
znioslyby temperature 26 stopni Celsjusza, duza wilgotnosc i 12 godzinny
dzien. I oczywiscie nie roslyby zbyt wysokie - akwarium ma tylko 50 cm
wysokosci.

4. Data: 2002-02-24 19:42:56

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Moja ciocia mianem "bagno" okresla dabrowke rozlogowke. Bardzo lubi wode,
duze ilosci wody. Tylko nie wiem, czy temperatura bedzie dla niej
odpowiednia, bo to bylina, ktora potrzebuje zimowania. Inna mysl to
paprocie, szczegolnie karlowe.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

5. Data: 2002-02-24 22:39:26

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko nie wiem, czy temperatura bedzie dla niej
> odpowiednia, bo to bylina, ktora potrzebuje zimowania. Inna mysl to
> paprocie, szczegolnie karlowe.

Tez pomyslalam o paprociach. Problem w tym, ze zupelnie nie orientuje sie
jakie gatunki karlowate moglyby byc dobre. Mozesz mi podac kilka nazw
gatunkowych?

6. Data: 2002-02-25 19:47:31

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, na tym sie zupelnie nie znam.

7. Data: 2002-02-26 14:03:05

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marzenna Kielan

[...]

Jest taka roslina ktora u mnie rosnie w ogrodzie w bagienku i w akwa to
Marsilea quadrifolia,wyglada jak koniczyna czterolistna ,sadze ze by sie
nadala.Trzeba by jeszcze poeksperymentowac z Thelypteris palustris
(zachylnik blotny)
Pozdrowienia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich
Bogusław Radzimierski
www.ogrod-botaniczny.pl

8. Data: 2002-02-28 12:45:25

Od: "greg" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz tutaj. Co prawda strony po angielsku, ale nazwy wiekszosci roslinek
po lacinie
http://www.badmanstropicalfish.com/paludarium/paluda
rium6.html
http://showcase.aquatic-gardeners.org/?&op=showcase&
category=3&vol=-1&id=52

ogolnie proponuje wejsc na pl.rec.akwarium (troche sie tam mowi o
paludarium), oraz poszukac w necie. Ja sam jestem na etapie kompletowania
materialow odnosnie paludarium.

pzdr
Greg

9. Data: 2002-03-03 00:50:07

Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest bardzo interesująca roślina, która mojemu znajomemu notorycznie wymarza
w gruncie, i w nieogrzewanej szklarni więc może w cieple byłoby jej lepiej?
To Pinus palustris/Sosna błotna. Ponoć przez kilka lat nad powierzchnię
gleby "wypuszcza" długie do 30cm igły, a pod powierzchnią gleby wytwarza
sobie po cichutku pień. Nasiona są chyba we Florpaku i u mnie w piwnicy, bo
nie wysiałem:-)
Podobnie błota lubi Taxodium distychum/Cypryśnik błotny, ale to na zewnątrz.
Do wewnątrz to może jakieś Selaginelle/widliczki, może jakieś mięsożerne
tłustosze i Drosery/rosiczki; Scirpusy/sitowia; bambusy.

Paprocie na bagnach?
?
Pozdrowienia
p...@r...pl

10. Data: 2002-03-03 21:47:57

Od: "P.Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paprocie na bagnach?
> ?

Faktycznie, są! patrze i nie widzę, że Bogusław napisał o Marsilea
q/marsylii zeczwórnikowatej, która podobnie jak Salvinia natans/Wiąśl
pływająca to paprocie wodne.

p...@r...pl

co zrobić z azalią
Mrozy