Re: Rosliny które mnie zawiodły.

1. Data: 2002-07-29 23:49:02

Temat: Re: Rosliny które mnie zawiodły.
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ze świerków to przede wszystkim (pisze się razem czy oddzielnie ?) Picea
> abies lub pungens ,(nie bardzo mogą sie zdecydować- wiadomo kto!! )"Lucky
> Strike"
> Wszystko co napisali o tym świerku jest nieprawdziwe,nawet kolor szyszek
> pomylili.:-((-nad tory
> Z sosen Pinus densiflora 'Oculus Draconis'-straszne badziewie -kolorowe
> paski zanikają już po kilku latach .Sosna nie wzbudzająca żadnego
> entuzjazmu, bez wyrazu :-(- na drogę

A może dałeś im się skundlić? Mam obydwie odmiany, i tymczasem nie narzekam.
Lucky Strike na razie karłowy/bez wyraźnego przewodnika, a Oko Smoka do tej
pory z wyraźnymi paskami.
Na razie.

Właśnie obserwuję kundlenie conifersa: Cephalotaxus harringtonia Fastigiata/
Głowocisa - w kilku miejscach nowe przyrosty typowe dla gatunku, a nie odmia
ny. Po Twoim poście zacznę je obcinać.

Ktoś chyba proponował Krzyśkowi K. dąb Pectinata. Nie mam dobrych doświadcze
ń z tą rośliną - jeden okaz przemarzł, a drugi spaliło promieniowanie UV - w
idać piękność przypłacił wydelikaceniem.

Drugi zawód to Acer pseudoplatanus Brillantissimus - pomarańczowy to on nie
był ani przez chwilę.

Pozdrawiam, mieszkając obok Abietetum polonicum
p...@r...pl

2. Data: 2002-07-30 13:27:46

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie obserwuję kundlenie conifersa: Cephalotaxus harringtonia Fastigiata/
> Głowocisa - w kilku miejscach nowe przyrosty typowe dla gatunku, a nie odmia
> ny. Po Twoim poście zacznę je obcinać.

Masz Glowocisa FASTIGIATA? Jak Ci rosnie? Nie marznie. Mojego okrywam, na razie
nic mu nie jest. Wszystkie galazki "Fastigiatne".
"Oculus" tez O.K., paseczki jak na obrazku.
Hej, Mariusz M.

3. Data: 2002-08-06 10:55:50

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Piotr Siciarski

>Drugi zawód to Acer pseudoplatanus Brillantissimus - pomarańczowy to on nie
>był ani przez chwilę.

Jest ale krótko, a Ty w tym okresie nie bywasz w domu :-))
Następny jego etap to takie zrudziałe liście i na dodatek uwielbiane przez
mszyce :-((
Zaryzykowałem jeszcze z zakupem Acer pseudoplatanus 'Leopoldii' czas pokaże
:-))

>Pozdrawiam, mieszkając obok Abietetum polonicum
p...@r...pl

Natomiast całkiem przyzwoicie wygladają karłowe odmiany klonów z grupy Acer
campestre.
Zdobyłem trzy sztuki o czerwonych,żółtych i białych liściach.

Pozdrawia z nad Strykowskiego Zalewu.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

4. Data: 2002-08-06 20:54:07

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Zaryzykowałem jeszcze z zakupem Acer pseudoplatanus 'Leopoldii' czas
> pokaże :-))

Całkiem ładny, choć w naszym liście są bardziej i mniej zielone,
żółtego koloru tam jak na lekarstwo. Ale to być może taka jego
uroda...

A na ,,pocieszenie'' cytata:

Acer pseudoplatanus 'Leopoldii'. Synonym A. pseudoplatanus
'Variegatum', in part. A up to 20 m (66 feet) or more. Leaves more
or less heavily speckled and spotted with yellow. Flowers, fruits
abundand. Introduced by Vervaene Nursery, Belgium, in 1864. Given
the Royal Horticultural Society's First Class Certificate in 1865
and Avard of Garden Merit in 1993.

Ale po co ja to piszę, przecież to Waćpan posiadasz przebogatą
bibliotekę :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Madame Patricia Brown de Chic-
ago etait une femme tres chic.

mModa na derenie.
Re: jakie lisciaste?
Re: Sekwoje w TVP
Re: Prośba o identyfikację - głównie do Ewy Sz., choć wszystkie uwagi mile widziane
Re: Palisada