Rośliny, których nie jedzą gryzonie?

1. Data: 2006-04-24 19:42:18

Temat: Rośliny, których nie jedzą gryzonie?
Od: "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przez ponad 20 lat gryzonie znałem tylko z opowiadań. Wystarczyły metody
sanitarnohigieniczne i pomoc zaprzyjaźnionego kota, ale tej wiosny kot nie
daje rady.

Zastosowałem pułapki i Normix a teraz zastanawiam się nad wymianą części
roślin na odstraszające, a najlepiej na trujące gryzonie.

Podobno gryzonie nie lubią: czosnków, wilczomleczów, korony cesarskiej,
narcyzów, śnieżników, nostrzyka i....

Ciekaw jestem, jakie inne rośliny można posadzić, aby skutecznie odstraszać
gryzonie i jakich roślin na pewno nie jedzą?

Jacek

2. Data: 2006-04-24 20:11:52

Temat: Re: Rośliny, których nie jedzą gryzonie?
Od: "Violetta" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Zastosowałem pułapki i Normix a teraz zastanawiam się nad wymianą części
> roślin na odstraszające, a najlepiej na trujące gryzonie.

co to za pułapki?

> [...]
>
> Ciekaw jestem, jakie inne rośliny można posadzić, aby skutecznie
> odstraszać
> gryzonie i jakich roślin na pewno nie jedzą?

U mnie też się panoszą i po kolejnych śladach bytności jestem gotowa
zastosować jak najbardziej drastyczne metody!!!
Jakiś czas temu ktoś pisał, że dobrały się do sasanek. U mnie w pierwszej
kolejności wyjadły dzwonki ogrodowe i dobrały się do funkii:-(. Tak wygląda
dorodna karpa po ich inwazji
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861145474542634,
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861145474683626 wszystkie korzonki
obgryzione, zaś tyle zostało mi po Great Expectations
http://fotogalerie.pl/fotka/2631861145474842993 :-((. Wściekłość mnie
ogarnia na samą myśl, co jeszcze wytną?!! Zastosowałam równiż Normix, liczę
na zaprzyjaźnionego kota, i w akcie bezsilności myślałam o sadzeniu w
koszykach, ale to raczej nierealne.

pozdrawiam
Violetta

3. Data: 2006-04-24 20:13:52

Od: "Violetta" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ogarnia na samą myśl, co jeszcze wytną?!! Zastosowałam równiż Normix, liczę
na zaprzyjaźnionego kota, i w akcie bezsilności myślałam o sadzeniu w

pozdrawiam, integrując się ze wszystkimi, którzy walczą z nornicami
Violetta

4. Data: 2006-04-24 20:50:29

Temat: Re: Rosliny, których nie jedza gryzonie?
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Kiedy zaatakowaly moja rabate kwiatowa podczas zimy , ostaly sie
tylko liliowce . Byly nie naruszone , choc marcinki , rozchodniki ,
ostrózki , irysy syberyjskie poszly wniwecz w 100 procentach -
ostal im sie ino ... wiechec uschnietych lisci nad ziemia ,
korzeni ani sladu . Liliowce zatem sa ponad wszystko , a ze sa ich
dziesiatki odmian - sadze .

5. Data: 2006-04-24 21:13:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:e2j9mq$9ch$1@inews.gazeta.pl...

> Ciekaw jestem, jakie inne rośliny można posadzić, aby skutecznie
odstraszać
> gryzonie i jakich roślin na pewno nie jedzą?

Na pewno nie jedzą winorośli ;-)))))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
Pomarańcze też im chyba nie smakują...
J.

6. Data: 2006-04-24 21:33:37

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24 Apr 2006 23:33:42 +0200, Zielka napisał(a):

> Byliny odporne na sarny i jelenie.

Niewiele ich jest:)

Marta
http://tabaza.sapijaszko.net

7. Data: 2006-04-24 21:33:42

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ciekaw jestem, jakie inne rośliny można posadzić, aby skutecznie odstraszać
> gryzonie i jakich roślin na pewno nie jedzą?

Mam książkę "Wielka ksiega roślin ogrodowych. Byliny" Roya Lancastera.
Są w niej rozdziały: Byliny odporne na ślimaki, Byliny odporne na zające,
Byliny odporne na sarny i jelenie. O myszach ani słowa :)
Zresztą treść książki i tak jest beznadziejna ale obrazki bardzo ładne.
Pozdawiam, Krystyna

8. Data: 2006-04-25 00:20:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Mam książkę "Wielka ksiega roślin ogrodowych. Byliny" Roya Lancastera.
> Są w niej rozdziały: Byliny odporne na ślimaki, Byliny odporne na zające,

O! Jakie są odporne na zające?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2006-04-25 00:55:04

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Violetta"

> [...]
liczę
> na zaprzyjaźnionego kota, i w akcie bezsilności myślałam o sadzeniu w

mnie wyżarły sasanki...całą działkę mam jak ser - wszędzie dziurki...pole
golfowe mi zrobiły.
Z ok 50 kęp sasanek zostało 7 :(((
Funki nie tknęły. Ale zniknęły mi tulipany botaniczne i jedna duża kępa
krokusów.
Tez pojechałam norniksen wg zaleceń z grupy i czekam na efekty. Kiedyś
sypałam do dziur zwykłą trutkę i wyłaziły z dziur zdychająć. Niebezpieczne
to trochę było dla psów. Po nornixie nic nie widać...nie wyłażą, więc nie
wiadomo czy zadziałał ;(((

--
ewa

10. Data: 2006-04-25 04:46:50

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O! Jakie są odporne na zające?

Agapant, przywrotnik ostroklapowy, tawułki, Bergenia stracheyi, wilczomlecz
Griffitha, ciemierniki, Lamium maculatum, piwonia lekarska, narcyzy, pełniki,
ciemiężyce, aster ericoides.
Powodzenia :))))
Pozdrawiam, Krystyna

Osłonki na drzewa
Straciłem
Majeranek bylinowy - kupię lub wysępię :)
rozmnażanie wina, nie Kana Galilejska!
rozpaczliwie poszukuję :-((