Rośliny w skrzynie na balkon

1. Data: 2006-05-07 12:53:47

Temat: Rośliny w skrzynie na balkon
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam wielgachne skrzynie na balkon, przesadziłam do nich ładnie
rozrośnięte winobluszcze, ale chciałabym jeszcze coś dorzucić. Możecie
podpowiedzieć, co sprawdzi się w skrzyni na balkonie, raczej
zacienionym?
Chciałabym może jakąś różę, pnącą lub wysokopienną.
Nadaje się? Jaka odmiana? Może clematisy? Może coś jeszcze, co byłoby
wytrzymałe i efektowne?

TIA
Renata

2. Data: 2006-05-07 18:56:43

Temat: Re: Rośliny w skrzynie na balkon
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Sokołowska i Małgorzata Szymczykiewicz, w książeczce z serii
Biblioteczka Poradnika Domowego, pt. "Ogród na balkonie" podają, na balkony
zacienione, następujące rośliny: begonia bulwiasta, niecierpek sułtański,
niezapominajka, barwinek, bluszcz, pierwiosnek oraz irezyna. Aż tyle i tylko
tyle. Na słoneczne jest więcej.

Pozdrawiam i życzę sukcesu

Marek

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrne5rrhb.vm5.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
waw.pl...

3. Data: 2006-05-07 19:14:50

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chciałabym może jakąś różę, pnącą lub wysokopienną.
> Nadaje się? Jaka odmiana? Może clematisy? Może coś jeszcze, co byłoby

trzmielina Fortune'a. Roze lubia slonce. Mozna w polcieniu poeksperymentowac
z powojnikami.

Elfir

4. Data: 2006-05-07 21:16:05

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elfir Dar'n'Ytta napisał:
> trzmielina Fortune'a. Roze lubia slonce. Mozna w polcieniu poeksperymentowac
> z powojnikami.

Trzmielina ! Ot... to wlasnie mialam napisac widzac watek ;)
Bardzo ladnie sie poza tym komponuje.

Pozdrawiam
Asia

5. Data: 2006-05-07 22:16:59

Od: "Lori" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niezapominajka, barwinek, bluszcz, pierwiosnek oraz irezyna. Aż tyle i tylko

Jeśli mogłabym wybierać , to do winobluszcza dołączyłabym coś kwitnącego na
intensywny kolor - czyli begonię lub niecierpka. U mnie super się sprawdza na
północnym oknie .

> Pozdrawiam i życzę sukcesu

> [...]

Jeśli chodzi o różę pnącą , to zdecydowanie lepiej rośnie w gruncie - właśnie
zakończyłam "męki " mojej wysadzając ją do ogródka z dużej donicy
Powodzenia w komponowaniu.

ps. nie mogę doczekać się jutra - jak mi tylko otworzą sklep ogrodniczy- lecę
biegiem :-).Wcześniej na strych po resztę skrzynek i ziemię , żeby sadzić urocze
i kolorowe pokrzywki Fringed Coleus
http://images.google.pl/images?q=Fringed+Coleus&hl=p
l&btnG=Szukaj+obraz%C3%B3w
ale one przebarwiaja sie pięknie na słoneczku

chora jukka
wciornastek tytoniowiec
Czerwone liście krzaków borówki
jałowiec usycha