Dziewanna

51. Data: 2002-06-26 14:37:14

Temat: Re: Dziewanna
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niech sie doksztalce. Co to jest kutner?

To te włoski co tworzą meszek.

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

52. Data: 2002-06-26 20:22:53

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie czytam ten ciekawy wątek...
I naszła mnie refleksja - przecież za posiadanie dziewanny (Verbascum)
w niektórych ogrodach działkowych grozi odebranie działki.
A to za karę z powodu rozpowszechniania złośliwego chwasta.
Wobec tego mam propozycję rozpoczęcia nowego wątku -
tylko nie mam koncepcji jak go zatytułować:
rośliny użytkowe i ozdobne z czasem złośliwe chwasty?
Za długie.
Podam od razu jednego przedstawiciela tej grupy - chaber (Centaurea) gorszy
niż perz!

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

53. Data: 2002-06-27 05:28:56

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in news:afcjio$jol$1@sunsite.icm.edu.pl:

> To te włoski co tworzą meszek.

Tylko meszek jest tak gesty i splatany, ze moze nawet calkowicie ukryc
kolor liscia lub innej czesci ciala :-)))). Jezeli jest rzadki, to lisc
jest po prostu owlosiony.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

54. Data: 2002-06-27 07:49:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko meszek jest tak gesty i splatany, ze moze nawet calkowicie ukryc
> kolor liscia lub innej czesci ciala :-)))). Jezeli jest rzadki, to lisc
> jest po prostu owlosiony.

Najlepiej zobacz:
http://wiem.onet.pl/wiem/00e2a7.html
Włoski roślinne, trychomy, jedno- lub wielokomórkowe wytwory komórek
skórki, o różnym kształcie i funkcji: mechaniczne (osłaniające roślinę),
czepne, czuciowe, chłonące wodę, parzące, wydzielnicze (gruczołowe).

Włoski mogą być gwiazdkowate, tarczowate itp. Młode włoski są żywe,
starsze obumierają i wypełnione są powietrzem, występując w dużych
ilościach tworzą niekiedy gęsty, filcowaty kutner. Włoski pokrywające
nasiona bawełny są cennym surowcem do produkcji materiałów odzieżowych.

Kutner,
1) bardzo gęsta powłoka na skórce rośliny złożona z martwych włosków,
chroniąca roślinę przed utratą wody wskutek parowania. Może występować na
pędach, liściach i pączkach kwiatowych.
2) okrywa włókienna tkanin.

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

55. Data: 2002-06-27 13:23:21

Temat: Odp: Rośliny wracające do natury?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
> Tak sobie czytam ten ciekawy wątek...
> I naszła mnie refleksja - przecież za posiadanie dziewanny (Verbascum)
> w niektórych ogrodach działkowych grozi odebranie działki.

W Polsce?

> [...]
> Za długie.
> Podam od razu jednego przedstawiciela tej grupy - chaber (Centaurea)

Który chaber? I czy chodzi Ci o niekontrolowane rozsiewanie się, czy o
rozłogi? Jeśli o nasiona, to mogę zaczać rozsyłać mój kompost. Ostatnio
nawet lilie wzeszły w miejscu, gdzie ich nie sadziłam. Łuski musiały
przetrwać w kompoście parę lat, trafiły na sprzyjające warunki na grządce i
zaczęły przyrastać. Cud prawdziwy. A naparstnice, wieczorniki, dziewanny,
stokrotki, fiołki wonne, fiołki rogate, komeliny, szarłaty, łobody,
ciemierniki cuchnące, penstemony, przegorzany - to najzwyklejsza
codzienność:)

Pozdrawiam, Basia.

56. Data: 2002-06-27 21:10:20

Temat: Re: Roślinywracające do natury?
Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> W Polsce?

Tak, w Krakowie!

> Który chaber? I czy chodzi Ci o niekontrolowane rozsiewanie się, czy o
> rozłogi?

Niestety nie wiem jaki to gatunek, ale kupiony jako ozdobny swoimi rozłogami
(kłączami) opanowuje coraz większą przestrzeń. Walka z nim jest bardzo trudn
a, bo kłącza są kruche.

57. Data: 2002-07-30 11:52:02

Temat: Re: Lato
Od: Renia <r...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A nawet i po
> kilku latach powiesz, cholera!!! toż to rocznik 2002.
> ;-)
> --

A rok na wina ma być dobry, bo są plamy na słońcu ;-)
R.

58. Data: 2002-07-30 12:51:01

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renia" <r...@t...com.pl> napisał w wiadomości

> A rok na wina ma być dobry

Święte słowa dobrodziejko, święte słowa... :-)))
Pozdrawiam :-))))
Janusz

Malwa letnia
Plot