Roundup selektywnie

10. Data: 2006-07-19 11:46:40

Temat: Re: Roundup selektywnie
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:e9l48m$6vi$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Właściwie, po co piszesz o tym na grupie, skoro nikogo oprócz Dirka nie
> chcesz słuchać? Nie prościej byłoby na priv?

Kasiu droga , wiele było na grupie o skrzypie , każde doświadczenie
się liczy :-) Twoja uwaga o mieszaniu roundupu z mniszkiem już jest
u mnie w kajecie ;-)
Mimo to sama pytasz o doświadczenia czyli praktyczne potwierdzenie rad,
a to się przyda wszystkim, dlatego i ja pytam na forumnie ;-)
Dirka wyróżniam bowiem przyuważyłem (ciii..), że w chemii rolnej jest de
beściak ,
jego krótkie i konkretne podpowiedzi są sprawdzalne , skuteczne itd.
o czym inni grupowicze świadczą piśmiennie tudzież gdyż :-)
(to już zakrawa na wazelinę z innej grupy ale cóż począć z prawdą ;-)

Słucham (czytam) oczywiście wszystkich , nie znam KF i innych fanaberii
tylko sobie jeszcze odrobinę wyboru zostawiam ;-) cobym dalej
Swój_Ogród mógłbym mieć ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

12. Data: 2006-07-19 11:49:00

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> pozdrawiam :-) piotrh

Przepraszam za duble trick maszyny ;-)

13. Data: 2006-07-19 11:51:27

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to ten fragment końcowy to tak, jakby Ci Pan Bóg palcem rozwiązanie
> pokazał. Kup do niego osłonę herbicydową, problem może być z
przejściówkami.
> Ja kupiłem dawno dwie takie osłony. Jedna jest do herbicydów, druga do
> nawożenia dolistnego. W obu są koncówki kątowe grubokropliste, a nie
pylące
> jak w stożkowych dyszach.

No właśnie przejściówki ...
Muszę się temu przyjrzeć z bliska ...
--

pozdrawiam :-) piotrh

14. Data: 2006-07-19 14:35:28

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po bezowocnej kilkuletniej walce ze skrzypem i lekturze
> tejże grupy zdecydowałem się na wojnę totalną : kupiłem
> ów środek, rozpylacz z pompką i na front !
> Pytanie mam o budowanie osłon tak, by nie razić "cywilów"
> czyli innych roślin . Wymyśliłem sobie osłonę z uciętej
> butelki PET jednak zauważyłem, że jest ciut za sztywna
> i sporo środka na ściankach zostaje (marnuje się?) .Czy
> szanowni grupowicze mają może jakieś sprawdzone wygodne
> i skuteczne metody osłaniania i ograniczania owego
> [...]

A ja słyszałam od znajomego rolnika że skrzypy występuja na glebach kwaśnych
i jest to jedna ze wskazówek aby sprawdzić odczyn gleby.
Zastosowanie wapnia pomaga między innymi w walce ze skrzypem.

Pozdrawiam

Monika

15. Data: 2006-07-20 07:28:57

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e9l1fo$t7h$1@nemesis.news.tpi.pl piotrh

> I cóż to ten Simazine ? naprawdę nie kupię ja jego ?:-(
> Może ktoś zna podobny
> a dostępny środek na skrzyp ? Pytam , bo nie orientuję się nic w
> chemii rolniczej ...( Dirko złoty , może Ty ...) wtedy mógłbym już i
> na skrzypa owego
> siknąć czasem w niektórych miejscach ;-)

Hejka. Azotop 50 WP. Swego czasu pryskałem nim ziemniaki i bobik -
oczywiście przed wschodami, bo to środek doglebowy. Obecnie stosowany w
sadach i na plantacjach trwałych często w mieszance z innymi herbicydami,
np. Reglone. Wśród chwastów wrażliwych na Azotop nie jest wymieniony skrzyp.
:-( Trwają zabiegi nad wykreśleniem simaziny z listy dopuszczonych
substancji.
Pozdrawiam problematycznie Ja...cki

16. Data: 2006-07-20 07:32:27

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e9l48m$6vi$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Właściwie, po co piszesz o tym na grupie, skoro nikogo oprócz Dirka
> nie chcesz słuchać? Nie prościej byłoby na priv?

Hejka. Chyba już zrozumiałem dlaczego tak Cię boletus nie lubi. ;-)
Pozdrawiam persyflażowo Ja...cki

17. Data: 2006-07-20 08:54:07

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> np. Reglone. Wśród chwastów wrażliwych na Azotop nie jest wymieniony
skrzyp.
> :-( Trwają zabiegi nad wykreśleniem simaziny z listy dopuszczonych
> substancji.

Dla Roudupu wyraźnie napisano, że "skrzyp odporny".
Brak podobnej uwagi dla Azotopu to i tak już postęp ;-)
O simazin bięgnę pytać póki czas ;-)

A! I dziękuję wszystkim za wszelkie uwagi :-))
--

pozdrawiam :-) piotrh

18. Data: 2006-07-20 09:09:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"piotrh" <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
> Brak podobnej uwagi dla Azotopu to i tak już postęp ;-)
> O simazin bięgnę pytać póki czas ;-)
>
> A! I dziękuję wszystkim za wszelkie uwagi :-))

W pierwszym roku po Simazinie - kukurydza na zisrno ale tylko siewne, w
drugim kukurydza na ziarno - może byc pastewne, w trzecim roku -
ziemniaki... w czwartym dopiero inne kultury...

19. Data: 2006-07-20 10:13:39

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e9ngeh$irh$1@nemesis.news.tpi.pl piotrh

> Brak podobnej uwagi dla Azotopu to i tak już postęp ;-)
> O simazin bięgnę pytać póki czas ;-)

Hejka. Nie podniecaj się tak simaziną. Lepiej zwróć uwagę na Casoron
6,75 GR. :-)
Pozdrawiam renuncjacyjnie Ja...cki

20. Data: 2006-07-20 10:54:41

Od: "Rentier" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zrozumiałem z postów, że Roundup na skrzyp nie działa.
To oznacza,że mimo opryskania wszystkie skrzypy ładnie mi się rozsypały w
pył, nadal kłącza przeżyły??

Rentier

Jak zrobić coś takiego:
Orzech włoski w lesie - cz.II