Rovral

1. Data: 2002-05-21 08:32:14

Temat: Rovral
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam alternatywnego środka do oprysku azalii, żeby nie pryskać wciąż tym
samym. Literatura poleciła Rovral, w sklepie stwierdzili, że bywa tylko w
dużych opakowaniach i na specjalne zamówienie. Czy może macie inne
informacje?

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-05-21 08:53:20

Temat: Re: Rovral
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> [...]
> samym. Literatura poleciła Rovral, w sklepie stwierdzili, że bywa tylko w
> dużych opakowaniach i na specjalne zamówienie. Czy może macie inne

W ubiegłym roku kupiłem w małych, ale na razie nie pamiętam gdzie.
Muszę dobrze pamięć wysilić, może sobie przypomnę.
Krzysztof

3. Data: 2002-05-21 11:23:29

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> [...]
> samym. Literatura poleciła Rovral, w sklepie stwierdzili, że bywa tylko w
> dużych opakowaniach i na specjalne zamówienie. Czy może macie inne

Mi powiedzieli to samo kilka dni temu, choc trzy lata temu kupilem w
opakowaniu 100ml. Troche jeszcze mi zostalo, ale przeterminowane juz i
chcialem kupic nowy :-( Moze przestali konfekcjonowac w malych
opakowaniach? Bez sensu by to bylo ...

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

4. Data: 2002-05-21 16:15:26

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zamiennie mozna uzyc Sarfun albo Biosept - wedlug opini prof. Orlikowskiego
z ISK bardzo dobry.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

5. Data: 2002-05-22 06:17:28

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> samym. Literatura poleciła Rovral, w sklepie stwierdzili, że bywa tylko w
> dużych opakowaniach i na specjalne zamówienie. Czy może macie inne

A ja słyszałam w TV, że prof. Orlikowski poleca ALIETTE na choroby grzybowe.
Jest dostępny w małych opakowaniach (20 g / 10 l wody), bo wczoraj kupiłam i
właśnie leży przede mną.

Majka

6. Data: 2002-05-22 08:29:06

Od: "Faber" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A ja słyszałam w TV, że prof. Orlikowski poleca ALIETTE na choroby
grzybowe.
> Jest dostępny w małych opakowaniach (20 g / 10 l wody), bo wczoraj kupiłam
> właśnie leży przede mną.

Nie wierzę w to, że szanowany wykładowca akademicki reklamuje produkt
jednej firmy. Oznaczałoby to, że nauka polska zeszła na psy, śladem innych
dziedzin. Choroby grzybowe spowodowane sa różnymi grzybami i istnieje
mnóstwo różnych preparatów zapobiegajacych im, zwalczajace je lub
powstrzymujace ich rozwój. Najlepsze efekty przynosi profilaktyka. Z chwila
kiedy nasze rośliny już są porażone choróbskiem, musimy uznać swoja porażkę.
Nie, nie poddawać się. Ale trzeba sie liczyć z mniejszym plonem i niższą
jego jakością.
Wracając do Pana Profesora, pewnie podał przykładowy środek, co nie oznacza
jedyny czy najlepszy.
pzdr
tade

7. Data: 2002-05-22 11:38:24

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Faber" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> powstrzymujace ich rozwój. Najlepsze efekty przynosi profilaktyka.
> Wracając do Pana Profesora, pewnie podał przykładowy środek, co nie

Właśnie było tak jak piszesz. Opowiadał o phytpftyrozie rododendronów,
azalii i wrzośców i podał 3 środki zapobiegawcze do stosowania przy sadzeniu
: Aliette, Bioczos (?) i Biochron.
Majk

8. Data: 2002-05-22 12:33:31

Temat: Odp: Rovral
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Właśnie było tak jak piszesz. Opowiadał o phytpftyrozie rododendronów,
> azalii i wrzośców i podał 3 środki zapobiegawcze do stosowania przy

Właśnie przy s a d z e n i u. Cały czas mówiąc o Aliette twierdził, że
należy tym podlewać świeżo posadzone rośliny. Ale:
1) czy mogę ten preparat zastosować do oprysku?
2) czy mogę tym podlać kilkunastoletnią jakby nie było azalię?
- tego nie wiem.

Zdaje się, że będę próbować rotacyjnie różnych środków. Pierisowi nic już
nie zaszkodzi - została jedna gałąź:
(

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-05-22 12:43:52

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Fytoftora poraza rosline od korzenia, stad podlewanie a nie opryski.

10. Data: 2002-05-22 12:55:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdaje się, że będę próbować rotacyjnie różnych środków. Pierisowi nic
już
> nie zaszkodzi - została jedna gałąź:

Straszne paskudztwo, ale jak trzeba to trzeba:
http://strawberry.ifas.ufl.edu/aliette.pdf
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa