Różaneczniki i Azalie z nasion

1. Data: 2002-05-20 12:21:00

Temat: Różaneczniki i Azalie z nasion
Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nabylem nasionka ww gatunkow i mam problem z wychodowaniem tych roslinek.
Probowalem posiac je na mieszance torfu(odkwaszonego) z piaskiem - zero
kielkowania :( ,spróbowalem na ligninie - skielkowal tylko jeden gatunek ale
po przenosinach do ww mieszanki przestal rosnac i zmarnial. Co robie
nieodpowiednio ?
Meczylem sie rowniez z sekwoja ale po kilku probach udalo mi sie ja
skielkowac i na razie odpukac rosna :)

Pozdr
M a r c e l

2. Data: 2002-05-20 12:37:30

Temat: Re: Różaneczniki i Azalie z nasion
Od: "Tartak sc" <b...@t...mmart.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprobuj podlewac je na poczatku tylko deszczewka, moze problem lezy w
wodzie.
Nie lubia wody z wapnem.

3. Data: 2002-05-20 12:38:59

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcel <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
>

> Pozdr
> M a r c e l
>

> No własnie, mam ten sam problem. Próbowałam różanecznika katawbijskiego,
azalii Schlippenbacha i azalii pontyjskiej (nasiona via Florpak) Udała się
tylko a.Schlipenbacha ale za to w 100%. Doszłam do wniosku, ze te nasiona nie
wytrzymują przechowywania na sucho więc w zeszłym roku sama zebrałam nasiona
azalii pontyjskiej, przez zimę przechowałam w mokrym piasku w lodówce i
właśnie wysiałam. Bardzo jestem ciekawa co z tego wyyjdzie.
Pozdr. Ewa

4. Data: 2002-05-20 13:30:36

Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> azalii Schlippenbacha i azalii pontyjskiej (nasiona via Florpak) Udała się
> tylko a.Schlipenbacha ale za to w 100%.

czesc
jesli mozesz to napisz prosze w jaki sposob je skielkowalas i co dalej ?

pozdr
Marcel

5. Data: 2002-05-20 18:24:51

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcel <m...@i...pl> napisał(a):

> czesc
> jesli mozesz to napisz prosze w jaki sposob je skielkowalas i co dalej ?
>
> pozdr
> Marcel
>
> Wysiałam w maju zeszłego roku do skrzynki z torfem odkwaszonym pól na pół z
piaskiem. Przysypałam lekko piaskiem. Początkowo skrzynka była przykryta
folią (gdzies wyczytałam że tak trzeba) ale potem ziemia zaczęła się pokrywać
czymś w rodzaju mchu więc zrezygnowałam. Wzeszło 100% nasion. Potem po
przesadzeniu do małych doniczek dużo roślin padło, może pora była
niewłaśćiwa? (lipiec-sierpień) Musiałam wtedy rozsadzić bo wzeszły bardzo
gęsto i bałam się że później np splączą się im korzenie.
Pozdr. Ewa

6. Data: 2002-05-21 20:23:41

Od: "Marcel" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>dużo roślin padło, może pora była
> niewłaśćiwa? (lipiec-sierpień) Musiałam wtedy rozsadzić bo wzeszły bardzo
> gęsto i bałam się że później np splączą się im korzenie.

Witam

Cos cienko z naszymi fachowcami? ;)
...hmm, bede probowal

pozdr
Marcel

7. Data: 2002-05-22 12:17:05

Temat: Odp: Różaneczniki i Azalie z nasion
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Cos cienko z naszymi fachowcami? ;)
> ...hmm, bede probowal

Może spróbować od kupienia pozycji Czekalskiego "Rododendrony" (ok. 2 zł,
autentycznie). Bardzo dużo wiadomości właśnie o rozmnażaniu, chorobach
itp. - dla szkółkarzy lub kogoś, kto koniecznie chce się sprawdzić:).

[jakbyś nie dostał, to zeskanuję odpowiednie kawałki, ale to potrwa]

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2002-05-22 12:34:34

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> itp. - dla szkółkarzy lub kogoś, kto koniecznie chce się sprawdzić:).
>
> [jakbyś nie dostał, to zeskanuję odpowiednie kawałki, ale to potrwa]

Gdzie można to kupić za taką kwotę? Biorę natychmiast.

Edyta

9. Data: 2002-05-22 12:38:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Gdzie można to kupić za taką kwotę? Biorę natychmiast.

Leżało w jakimś kącie typu "przecena" w księgarni jakieś dwa lata temu. W
Katowicach:(

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2002-05-22 12:44:19

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Leżało w jakimś kącie typu "przecena" w księgarni jakieś dwa lata temu. W
> Katowicach:(

To teraz pewnie już nie leży.

Edyta

Program do projektowania ogrodów