Róże w pojemnikach

1. Data: 2000-07-12 20:55:14

Temat: Róże w pojemnikach
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak myślicie:
Lepciejsze jest sadzenie róż z odkrytym korzeniem wiosna/jesień? czy
sadzenie tych, które sprzedają obecnie w donicach?
Jakie minusy mają te w pojemnikach?

Mam pomysł na wiktoriańskie różowisko pod wiekową, ogromną jabłonią.

--
Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

2. Data: 2000-07-13 05:17:10

Temat: Re: Róże w pojemnikach
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak myślicie:
> Lepciejsze jest sadzenie róż z odkrytym korzeniem wiosna/jesień? czy
> sadzenie tych, które sprzedają obecnie w donicach?

Najlepiej sadzić róże w ten sposób aby korzenie były zakryte.

Nie będę Cię przekonywał, że lepiej sadzić rośliny z pojemników bo to nie
ten poziom.
Ważne jest aby posadzić wcześniej niż później i aby kupić to czego się szuka
niż to co akurat oferują w sprzedaży.

> Jakie minusy mają te w pojemnikach?

Nie widzisz czy roślina ma korzeń.

> Mam pomysł na wiktoriańskie różowisko pod wiekową, ogromną jabłonią.

Pomysł chyba kiepski, biorąc pod uwagę cień rzucany przez tą jabłoń.
Poza tym, nie wyobrażam sobie cokolwiek wiktoriańskiego bez solidnego
ceglanego muru.
Do starej jabłoni, raczej, pasuje mi dziewczyna w długiej falbaniastej sukni
na huśdawce. Może sobie taką sprawisz?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2000-07-13 06:05:36

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> Do starej jabłoni, raczej, pasuje mi dziewczyna w długiej falbaniastej sukni
> na huśdawce. Może sobie taką sprawisz?

"Husdawke" oczywiscie, bo dziewczyny to on ma, z tego co wiem, dwie. ;-)
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-07-13 08:11:22

Temat: Odp: Róże w pojemnikach
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Specjalnej roznicy nie ma, poza cena. Roze w pojemnikach sa drozsze. Jesli
chcesz faktycznie urzadzic rosarium, to lepiej jednak kupic chyba roze z
golym korzeniem. Wiekszy wybor odmianowy. Znacznie latwiejszy transport a
przyjecia i tak niemal pewne, bo roze przyjmuja sie bardzo dobrze (chyba, ze
sa sadzone juz martwe).
Roze w cieniu jabloni, to chyba faktycznie niezbyt dobry pomysl. Bede
chorowac, w tym szczegolnie na choroby grzybowe.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

5. Data: 2000-07-13 08:14:28

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Roze w cieniu jabloni, to chyba faktycznie niezbyt dobry pomysl. Bede
> chorowac, w tym szczegolnie na choroby grzybowe.

To znaczy nie ja bede chorowac, tylko roze. Chcialem napisac beda. Choc z
drugiej strony jak nadal bedzie taka pogoda, to i ja sie pewno rozchoruje.
Mam tylko nadzieje, ze nie na chorobe grzybowa. :-))

6. Data: 2000-07-13 21:37:15

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedzi.

Dziwi mnie bardzo, że sam pojemnik z glebą (minus koszt róży z odkrytym
systemem) kosztuje ok.15, PLN (chyba w cenę wchodzi "gapowe"), Jeszcze tylko
pytanie do Rafała: dlaczego 95% róż jest sprzedawana z gołym korzeniem?
jeśli w pojemniku jest tak dobrze? Tylko ekonomia?
Jabłoń jest wysoko podcięta i dość "rzadka", a gdyby nie cień który daje,
miejsce nadawałoby się na skalniak, a zamiast ceglastego muru ma być ściana
z grabu, czyli powinno być OK.
--
Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

7. Data: 2000-07-15 03:49:36

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

> "Husdawke" oczywiscie, bo dziewczyny to on ma, z tego co wiem, dwie. ;-)

Nie chodziło mi ani o huśdawkę, ani o hustawkę, ani o dziewczyny. Myślałem o
długiej falbaniastej sukni.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Rozmowy z roślinami
dziwne zjawisko - przez dotyk ? :)))
hortensja - nieładnie wygląda po deszczu
KAKTUSY
KAKTUSY