Roze-znow rozterka

1. Data: 2000-03-17 07:17:48

Temat: Roze-znow rozterka
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kupilem roze
Kupilem podloze do roz
Przeczytalem obydwie "instrukcje obslugi"
I jedna wykluczala druga.
Na opakowaniu od roz stalo:
Sadzic troche glebiej tak zeby szyjka? korzeniowa byla ok 5 cm pod
powierzchnia(tak mniej wiecej)
na podlozu:
Nie sadzic glebiej bo moze roza wypuscic dodatkowe korzenie.
I badz tu madry.
Czy moge liczyc na podpowiedz?
zdesperowany Juras

tzw.PS Co to morze byc "ton"
Dodawany do torfu w podlozu ktore zakupilem.
JK

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

2. Data: 2000-03-17 12:34:33

Temat: Odp: Roze-znow rozterka
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Sadzisz tak, zeby miejsce okulizaji bylo tuz pod powierzchnia ziemi, albo
rowno z nia. Chodzi o to, zeby nie odbijala roza dzika. Zaleca sie wtedy
zakrywanie miejsca okulizacji, ale ja zawsze sadze wlasnie na rowni z
ziemia. Z tymi korzeniami, to chodzi o to, ze jesli roza wypusci wlasne, to
moze odrzucic podkladke. Innymi slowy, zasadz tak, by miejsce okulizacji
bylo na rowni z ziemia. Bedziesz na pewno zadowolony.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2000-03-17 13:49:50

Temat: Re: Odp: Roze-znow rozterka
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzieki
A jak teraz posadzilem w swiezej ziemi w doniczce(narazie)to kiedy
powinienem zaczac nawozic?
I druga sprawa,Mam zamiar wlozyc paleczki przeciw ziemiorkom
profilaktycznie ,coby sie nie zalegly,czy moge teraz czy czekac az rosliny
puszcza liscie.
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

4. Data: 2000-03-17 16:49:12

Temat: Re: Roze-znow rozterka
Od: pluton <n...@j...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

> Kupilem roze
> Kupilem podloze do roz
> Przeczytalem obydwie "instrukcje obslugi"
> I jedna wykluczala druga.

1/3 posadź według instrukcji 1,
1/3 według instrukcji 2,
1/3 według własnego widzimisię.
Wyniki rzuć na grupę :)
--
CUL
pluton

5. Data: 2000-03-17 17:44:46

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I druga sprawa,Mam zamiar wlozyc paleczki przeciw ziemiorkom
> profilaktycznie ,coby sie nie zalegly,czy moge teraz czy czekac az rosliny
obejrzyj sobie

http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_13_21.asp

pozdrawiam, jerz.

6. Data: 2000-03-20 08:12:51

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>1/3 posadź według instrukcji 1,
> [...]
Rzucam wyniki:
Aby sprostac wyzwaniu podzielilem obydwie roze jak kazales.
Moze jeszcze odzyja.
Juras :-)))

7. Data: 2000-03-21 08:56:37

Temat: Odp: Odp: Roze-znow rozterka
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zacznij nawozic, gdy zaczna rosnac.

8. Data: 2000-03-22 07:39:10

Temat: Re: Odp: Odp: Roze-znow rozterka
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

At 08:56 00-03-21 GMT, you wrote:
>Zacznij nawozic, gdy zaczna rosnac.

Juz puszczaja ,przynajmniej jedna.

>--
>Pozdrawiam.
>Rafal Wolski
>Wirtualny Sklep Ogrodniczy
>http://www.wolski.com.pl/sklep

A propos nawozow i nie osmocote.
Na niektorych opakowaniach jest napisane ze nie mozna przenawozic(wlasnie
tymi nawozami).Mysle ze tak moze byc z np kompostem bo juz obornikiem mozna
spalic rosline(to o tych naturalnych nawozach)?zreszta nie jestem do konca
pewny.
Co o tym sadzisz?
I jeszcze jeden nawoz-dzdzownicowy kupny- uzywales?
Pozdrawiam Juras

9. Data: 2000-03-22 22:07:28

Temat: Odp: Odp: Odp: Roze-znow rozterka
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesli rosna, to poczekaj az podrosna :-) - znaczy beda mialy liscie. Inaczej
szkoda tego nawozu - nie wykorzystaja go.
Nawozy naturalne sa faktycznie niebezpieczne - jak wszystkie ale: kompost
mozesz uzywac do woli i bez obawy, gnojowica tez jest wg mnie bezpieczna i
nie powinienes miec klopotow nawet przy duzych dawkach, natomiast kurzak,
czyli nawoz z odchodow kur, jest bardzo agresywny i trzeba na niego
szczegolnie uwazac. Wszystkiemu jest winien amoniak.
Pamietej tylko - gnojowica, nie nieprzefermentowany gnoj. Gnoj juz moze byc
agresywny, szczegolnie jesli zarzucisz nim cala rosline :-).
Nawoz pochodzacy od dzdzownic? Nie, nie uzywalem, ale brzmi jak zwykly
kompost. Nie wiem, czy nie lepiej kupic po prostu dzdzownic (Slawek
Siudzinski wysyla je poczta), na kompost i masz wlasny nawoz. Wiesz
przynajmniej z czego to jest.

10. Data: 2000-03-23 10:27:55

Temat: Roze-radosc dawniej- Roze-znow rozterka
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora