Re: Rozległy Udar Mózgu - wypis ze szpitala

From: "fafik" <f...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Thu, 17 May 2007 18:26:57 +0200

1.Zapytaj w PFRON-ie - osobie z orzeczonym stopniem niepełnosprawności mogą
zwrócić część kosztów poniesionych na zakup łóżka i innego sprzętu (przed
zakupem trzeba wypełnić odpowiednie wnioski), a także zwracają część kosztów
poniesionych na pieluchomajtki (te z "recepty" od lekarza).
2.Jeżeli chodzi o pielęgniarkę (opieka w domu)- to zapytaj lekarza
rodzinnego, czy działa u ciebie coś takiego jak opieka pielęgniarki "na Kasę
Chorych". U mnie pielęgniarka przychodzi do chorej mamy na 1,5 godz.
dziennie przez 5 dni = 7,5 godz/tydzień. Nie jest to opieka pielęgniarki
środowiskowej.

Pozdrawiam. A.

Użytkownik "agent_bolek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Witam,
proszę szanownych grupowiczów o pomoc i poradę. Sytuacja jest dla
mnie nowa, jeszcze nie do końca się z nią oswoilem a stoją przede mną
kolejne wyzwania.

4 dni temu mój ojciec (73 lata, 2 zawały, rozrusznik od 14 lat) doznał
rozległego niedokrwiennego udaru mózgu. Dziś się dowiedziałem, że za 5
dni zostanie wypisany ze szpitala. Mam mało czasu a chciałbym zapewnić
mu w miarę możliwości (głównie finansowych) dobrą opiekę. Z ojcem nie
ma kontaktu, ma niedowaład prawej strony ciała oraz afazję.
Jakie sprzęty powininem postarać się zdobyć? Ponieważ stan jest bardzo
ciężki więc na początek wystarczy podstawowe minimum. Łóżko
(szpitalne?, rehabilitacyjne?), materace i co jeszcze będzie nam
potrzebne w perwszych dniach? Czy możecie polecić jakieś konkretne
modele? Godny zaufania sklep internetowy?
Czy ten sprzęt podobnie jak pieluchy są w jakiś sposób refundowane?

Jak zapewnić opiekę lekarską? Ile mniej więcej może kosztować
zatrudnienie pielęgniarki na 3,4 godziny dziennie i skąd wziąć osobę
kompetentną i zaufaną?

Dzięki za wszelaką pomoc.