Re: Rozległy Udar Mózgu - wypis ze szpitala

From: "Aqua" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Thu, 17 May 2007 20:35:39 +0200

Jakie sprzęty powininem postarać się zdobyć? Ponieważ stan jest bardzo
ciężki więc na początek wystarczy podstawowe minimum. Łóżko
(szpitalne?, rehabilitacyjne?), materace i co jeszcze będzie nam
potrzebne w perwszych dniach?

W niektorych miastach są wypozyczalnie takiego sprzetu, musiałbys popytac.
Mój sasiad leżal ładnych parę lat sparaliżowany i wiem, że miał wypożyczone
przez ten czas specjalistyczne łóżko z uchwytami do podciągania sie.
O ile sie nie mylę było to z jakiejś fundacji czy też specjalistycznej
wypożyczalni.

Czy ten sprzęt podobnie jak pieluchy są w jakiś sposób refundowane?

Przy przewlekłej chorobie pieluchy są refundowane, ale nie jestem pewna czy
nie częściowo jedynie.
Kilka lat temu załatwiałam to przez NFZ - kiedys to były karty zaopatrzenia
pacjenta, ajk jest teraz nie wiem.
Podzwoń po Funduszu - to ich obowiązek udzielać takich informacji. Odnośnie
opieki pielęgniarskiej również.

No i rehabilitacja, rehabilitacja i jeszcze raz rehabilitacja ...

zyczę wytrwałości i powodzenia ... choć nie jest to łatwe.

pozdrawiam
Aqua ( Poznań )