Rozmanażanie sosny

1. Data: 2007-04-02 11:08:23

Temat: Rozmanażanie sosny
Od: "Maciek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam na dzialce bardzo ladna sosne, nazwy niestety nie znam, ale
jej dolne galęzie wyrastaja bardzo nisko przy ziemi. Zamierzam wyciąc
te dolne galęzie, ale szkoda mi ich wyrzucić i zastanawiam sie czy
sosne mozna rozmnazac przez odklady powietrzne. Jesli tak to jak dlugo
to trwa i jak to najlepiej zrobić. Z tego co wiem nalezy na malym
odcinku zedrzec kore, posypac to miejsce ukorzeniaczem, ponizej
zawiązac worek foliowy, wsypac torf i ponownie zawiązać. Jesli
napisalem cos zle to prosze mnie poprawić.

Pozdrawiam Maciek

2. Data: 2007-04-02 16:27:12

Temat: Re: Rozmanażanie sosny
Od: Jerzy Nowak <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek napisał(a):
> [...]
> te dolne galęzie, ale szkoda mi ich wyrzucić i zastanawiam sie czy
> sosne mozna rozmnazac przez odklady powietrzne. [...]

A nie możesz zaszczepić na przystawkę boczną?
http://www.wiki.lasypolskie.pl/s/szczepienie-na-przy
stawke-boczna
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2007-04-02 20:09:06

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> [...]
> zawiązac worek foliowy, wsypac torf i ponownie zawiązać. Jesli
> napisalem cos zle to prosze mnie poprawić.
Sosnę można rozmnażać z zrzezów czyli pędów pociętych na odpowiednią
długość.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

4. Data: 2007-04-02 23:54:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości

> Sosnę można rozmnażać z zrzezów czyli pędów pociętych na odpowiednią
> długość.

Ciekawe to co piszesz. Czy kazda sosne tak mozna mnozyc i czy sprawdziles te
metode sam?

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2007-04-03 06:15:05

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

bez x wrote:

> Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości

> Ciekawe to co piszesz. Czy kazda sosne tak mozna mnozyc i czy sprawdziles
> te metode sam?
Czytałem pracę dyplomową z Akademi Rolniczej w Krakowie z przed kilku lat.
Była też chyba jakaś publikacja na ten temat.
Badano procent ukorzenia się w szkółce leśnej na Dolnym Śląsku zrzezów
pobranych z sosny której nazwa kojarzy mi się z województwem podkarpackim
(chyba nazwa jakiejś miejscowości, czy regionu była w nazwie tej sosny).
Uzyskany procent potwierdził przydatność metody.

6. Data: 2007-04-03 12:56:05

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

> [...]
> (chyba nazwa jakiejś miejscowości, czy regionu była w nazwie tej sosny).
> Uzyskany procent potwierdził przydatność metody.

Czy ten procent to był 40? :-)
http://www.hipernet24.pl/prodinfo.php?item_id=1811

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2007-04-04 00:50:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Uzyskany procent potwierdził przydatność metody.

Moze nie kazda forma lokalna sosny pospolitej dalaby taki wynik.
Jak dla mnie to nowosc :)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2007-04-04 18:47:33

Temat: Re: Rozmanażanie sosny - sprostowanie
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

bez x wrote:

> Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl> napisał w wiadomości

> Moze nie kazda forma lokalna sosny pospolitej dalaby taki wynik.
> Jak dla mnie to nowosc :)
Errare humanum est.
Pomyliłem sosnę ze świerkiem i województwo podkarpackie ze śląskim.
Publikacja o której wspominałem jest tutaj
http://www.idpan.poznan.pl/dendrobiology/vol51suppl.
htm
ftp://www.idpan.poznan.pl/51s_081_086.pdf
Dendrobiology 2004, vol. 51suppl: 87-90

Dziękuję za komentarze które skłoniły mnie do odświeżenia pamięci.

9. Data: 2007-04-05 03:18:48

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Pomyliłem sosnę ze świerkiem i województwo podkarpackie ze śląskim.

:)
Teraz wszystko jasne.
Nigdy na duza skale swierkow nie mnozylem ale pamietam, ze raz przyjela mi
sie galazka s. pospolitego (w dosc duzym cieniu).

Pozdrawiam,
Bpjea

opryski
trawa cytrynowa?