Rozmnażanie niecierpków

1. Data: 2005-12-05 13:20:45

Temat: Rozmnażanie niecierpków
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam się i pytam :
wyczytałem , że ukorzeniać w wodzie ale inne
źródło podało że w piasku .
Która metoda właściwsza - czy ktoś rozmnażał niecierpki ?
Chodzi o te ozdobne balkonowe . Kwitnie do teraz , ale już widzę
spadek liczebności pąków . Wiem , że nie warta roślinka zachodu ,
ale chcę podoświadczać a dla mnie wszystkie roślinki
jednako cenne .
Czy termin też jakoś ważny (planuję styczeń-luty) ?
--

pozdrawiam :-) pithal

2. Data: 2005-12-05 14:16:24

Temat: Re: Rozmnażanie niecierpków
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> . Wiem , że nie warta roślinka zachodu ,
> ale chcę podoświadczać a dla mnie wszystkie roślinki
> jednako cenne .

I nie tylko dla Ciebie. Centra Ogrodnicze liczą sobie wiosną od 7-14 zł za
dobrze rozwinięty okaz. Wdzięczne kwiatuszki, swoimi jaskrawymi barwami
rozświetlają i zdobią wszystkie ciemne, wilgotne zakątki ogrodu. Zdaje się,
że rozmnaża się je z nasion. I też chętnie poeksperymentuję na parapecie
okiennym.
pozdrówka
Anka

3. Data: 2005-12-05 14:24:56

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ale chcę podoświadczać a dla mnie wszystkie roślinki
> jednako cenne .
> Czy termin też jakoś ważny (planuję styczeń-luty) ?

Luty. A ukorzeniać możesz spokojnie albo w wodzie, albo w substracie, szybko
korzenie puszczają. Tylko muszą dotrzymać do tego czasu.

Do Ani:
niecierpki można z nasion rozmnażać, ale...wyjdą z tego formy wyższe,
luźniejsze i raczej nie o pełnych kwiatach. Poza tym rozmnażanie z nasion
trwa długo, wysiewać trzeba już w lutym (i nie zawsze o tej porze są nasiona
w sklepach). Widzę uzasadnienie takiej uprawy w jednym wypadku - jak chce
się zagospodarować dużą połać cienistego miejsca w ogrodzie. Jeśli skrzynkę
balkonową, to lepiej odżałować te parę zł i kupić gotowe (nawiasem mówiąc,
pełne niecierpki kupowałam w tym i zeszłym roku po 4 zł sztuka. Były
rewelacyjne).

Pozdrawiam, Basia.

W temacie nalewek
w temacie nalewek