Rożno?

1. Data: 2005-11-24 08:53:50

Temat: Rożno?
Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzieś w zakamarkach świadomości widziałam takie urządzenie : szpikulec z
silniczkiem.Mam elektryczny piekarnik, ale zachciało mi się kurczaka z
rożna. Jakiś pręt to jeszcze zamocuje ,ale obracanie przy otrieranu
dzrwiczek bez sensu. Szukałam takiego urządząnka na Allegro, ale brak.Czy
takie coś istnieje?
TMK

2. Data: 2005-11-24 09:12:31

Temat: Re: Rożno?
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tmk napisał:

> Gdzieś w zakamarkach świadomości widziałam takie urządzenie : szpikulec z
> silniczkiem.

O szpikulcu z silniczkiem nie wiem, ale frapuje mnie, skąd tak często
bierzecie _rożno_ ? Rożen. Li i jedynie.
--
pa, Basia

3. Data: 2005-11-24 09:13:16

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk <b...@q...pl%> napisał(a) w
> O szpikulcu z silniczkiem nie wiem, ale frapuje mnie, skąd tak często
> bierzecie _rożno_ ?

Z przydrożnych barów? ;)

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ przestepczą, ale nie można nazwać

4. Data: 2005-11-24 10:35:35

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tmk" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rożna. Jakiś pręt to jeszcze zamocuje ,ale obracanie przy otrieranu
> dzrwiczek bez sensu. Szukałam takiego urządząnka na Allegro, ale brak.Czy

do piekarnika wsadzic bedzie ciezko
Jak wyobrazasz sobie silniczek wsadzony do piekarnika? :)
Mam "ustrojstwo" ktore mozna do piekarnika wsadzic (cos wlasnie na ksztalt
rozna) jednak obracac trzeba recznie
A od czego w piekarniku termoobieg?
zalatwi chyba sprawe obracania kuraka za Ciebie

Co do "rosyjskich" wynalazkow widzialem takie rozna wlasnie na jednego
kurczaka (elektryczne opiekacze)
Jedne byly obrotowe, inne "stacjonarne"
Ja osobiscie mam cos takiego co nazywa sie elektroszaszlysznica
Do kurczakow sie to nie nadaje ale kielbaski i szaszlyki piecze wspaniale
Walec z 3-ma grzalkami posrodku a dookola umiejscowionych 8 szpikulcow
Dwie wersje sa mi znane. Z silniczkiem (odpada obracanie szpadek) i bez
silniczka (samemu trzeba pilnowac obracania w trakcie pieczenia)
Wszystko okryte metalowym plaszczem w ksztalcie wlasnie wzmiankowanego
walca. Na dole pojemniczek na skapujacy tluszcz.
Wlasnie zabieram sie za drobna modyfikacje urzadzenia. Chce dorobic w dolnej
czesci kranik do spuszczania zbierajacego sie tluszczu, poniewazoproznianie
pojemniczka na tluszcz jest bardzo klopotliwe i gdy pieczesz tlustsza
potrawe musisz w trakcie pieczenia kilkakrotnie (kilkukrotnie?) wylewac
tluszcz.

Sa tez piekarniki (ja znam wersje elektryczna - amica, Master cook,
wrozamet) z roznem obrotowym zamontowanym w nim fabrycznie

Polecam

Pozdrawiam
Misiek

5. Data: 2005-11-24 10:38:18

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek napisał(a):

> Sa tez piekarniki (ja znam wersje elektryczna - amica, Master cook,
> wrozamet) z roznem obrotowym zamontowanym w nim fabrycznie

Gazowo-elektryczne tez istnieja. Gaz do normalnego uzytku, a grzalka
elektryczna (gorna) do rozna.

th

6. Data: 2005-11-24 10:48:00

Od: "Misiek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Gazowo-elektryczne tez istnieja. Gaz do normalnego uzytku, a grzalka
> elektryczna (gorna) do rozna.
>
> th

Nie negowalem ze sa.
Napisalem ze ja znam taka wersje co nie znaczy ze nie ma np. czysto gazowych
piekarnikow z roznem obrotowym (a swoja droga sa takie?? )

Misiek

7. Data: 2005-11-24 16:34:54

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
nt003.jasien.net>
Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> pisze:

> Z przydrożnych barów? ;)

A propos przydrożnych barów.
Czy poprawna nazwa to kebaB czy kebaP, bo na szyldach "przydrożnych barów"
widywałam obie wersje.
W Polsce i w Niemczech.

--
PozdrawiaM

8. Data: 2005-11-24 16:53:34

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> A propos przydrożnych barów.
> Czy poprawna nazwa to kebaB czy kebaP, bo na szyldach "przydrożnych
> barów" widywałam obie wersje.
> W Polsce i w Niemczech.

obie są poprawne, ale w różnych językach. Kebab pochodzi z arabskiego,
kebap z tureckiego.

Waldek

9. Data: 2005-11-24 16:56:31

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:3um9fkF11ps7fU1@uni-berlin.de>
Waldemar Krzok <w...@c...de> pisze:

> obie są poprawne, ale w różnych językach. Kebab pochodzi z arabskiego,
> kebap z tureckiego.

No proszę - nie miałam o tym zielonego pojęcia i sądziłam, że kebap to
błędna pisownia. Dzięki :)
Ale rozumiem, że obie nazwy dotyczą tej samej potrawy, czy też są jakieś
znaczące różnice między kebabem i kebapem?

--
PozdrawiaM

10. Data: 2005-11-24 17:08:02

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> [...]
> Ale rozumiem, że obie nazwy dotyczą tej samej potrawy, czy też są jakieś
> znaczące różnice między kebabem i kebapem?

może różnić się prawie wszystkim ;-)
Znaczy różne gatunki mięsa, różne przyprawy. Ale to jest niezależne od
pisowni, znaczy kebab i kebap może smakować tak samo, ale kebab i kebab
już nie.
A to ło na pałce, to nazywa się shish kebab lub döner kebap, w
zależności od języka.

To tak na skróty, bo ani arabskiego, ani tureckiego nie znam, tylko jem ;-)

Waldek

Re: Rożno?
baranina,peklowanie?albo cos innego?
Przepis Na ciatko Do PIZZY