Re: Rozszerzona 1renica!!!

From: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Rozszerzona 1renica!!!
Date: Tue, 4 Mar 2003 13:52:54 +0100
Sender: e...@p...onet.pl@afazja.am.lodz.pl

On Tue, 4 Mar 2003 13:05:00 +0100, Izunia wrote:

> Czy?by? sugerowa?, ?e jestem nieodpowiedzialn? matk???? Dlatego pojecha?am
> do tej przychodni, bo je?dzi?am ju? tam kilka razy na dy?ury i bez problemu
> mnie zawsze przyjmowano z dzieckiem.

To, że gdzieś 'zawsze' było coś, nie oznacza, ze zawsze tam będzie.
Niestety.

> Nie w moim obowi?zku jest wiedzie?
> wszystko np: to ?e z nowym rokiem przychodnie sobie nie podpisa?y umowy!!!

Tu mamy różne opinie.

> Nawet do g?owy mi nie przysz?o, ?e trzeba zadzwoni?! Po co ? Skoro je?dzi?am
> tam zawsze!

Twoje 'zawsze' nic nie znaczy dla kasy chorych kontraktującej usługi.

> Poza tym nie mia?am nawet g?owy ?eby dzwoni? gdziekolwiek.
> My?la?am tylko, ?eby dziecko jak najszybciej zawie?? do lekarza! Pojecha?am
> tam gdzie zawsze i zosta?am potraktowana nie, nie ja , moje dziecko zosta?o
> potraktowane jak kto?, kto chce wcisn?? si? za darmo i przeszkodzi? pani
> doktor.

To już kwestia zachowania lekarza. Odmówić świadczenia można uprzejmie,
albo nieuprzejmie. Zdecyduj się, czy dotknęło Cię nieuprzejme zachowanie
lekarki, czy to, że przychodnia nie przyjęła dziecka, bo nie miała po
temu kompetencji, czy obie rzeczy na raz (zapewne to trzecie,
nieprawdaż?...) I o ile w przypadku nieuprzejmego zachowania lekarza
wina leży po jego stronie, to w przypadku konieczności odmówienia
udzielenia świadczenia - nie. Wybacz, ale sami chcieliśmy (to znaczy ja
sobie nie przypominam, żebym ja chciał tego, co teraz mamy, ale to
nieważne) reformy służby zdrowia, jej urynkowienia. A urynkowienie
oznacza, że poza przypadkami ostrego zagrożenia życia (na które kontrakt
ma pogotowie) pacjentem opiekuje się ta instytucja, który bierze za to
pieniądze. I kropka

> Tu si? zgadzam. Dla mnie taka sytuacja (nie podpisane umowy itd. mo?na by
> tego ca?e mnóstwo wymienic)
> Jest chore!!!!

Rozuiem, że zgadzasz się z tym, że obecna organizacja służby zdrowia
jest chora. Natomiast jak widać z Twojej wypowiedzi nie zgadzasz się z
tym, że pacjent powinien wiedzieć, gdzie szukać pomocy. Czepiam się
drobiazgów, ale uważam, że powinnaś odpisywać pod tekstem, na który
odpowiadasz.

> Dok?adnie nieadekwatne!!! Z zegarkiem mog? pó? miasta objecha?, ale z
> chorym, wymiotuj?cym dzieckiem i na dodatek z biegunk? NIE!!!

Oczywiście, że nie. Powinnaś pojechać w to miejsce, gdzie Twojemu
dziecku udzielą pomocy. A gdzie jechać - powinnaś się dowiedzieć sama.
Nikt nie ma obowiązku czytania gwarancji zegarka, ale jest tam napisane,
gdzie są autoryzowane punkty serwisowe.
Tak samo Ty nie miałaś obowiązku spytać gdzie powinnaś się z dzieckiem
udać, ale jeśli pojechałaś 'na pałę' - spotkałaś się z konsekwencjami
tego faktu.
A jeśli Twoim zdaniem dziecko wymagało pomocy ze wskazań życiowych -
trzeba było jechać do szpitala, na ostrą / rejonową pediatrię. Myślę, że
jeśli dziecko było rzeczywiście poważnie chore, odwodnione i z biegunką
- nikt nie miał by o to do Ciebie pretensji. Pogotowie ratunkowe powinno
podać namiary na odpowiedni szpital (o ile nie wysłało by zespołu
karetką).

> W takim wypadku, jesli wyjad? na wakacje na drugi koniec Polski i zachoruj?
> to co??? Nie przyjm? mnie
> w ramach us?ug Kas Chorych, bo nie b?dzie tam mojego konkretnego ZOZ-u na
> który wp?ywaj? pieniadze
> z ubezpieczenia??? No przepraszm bardzo!!! W takim razie Ci, co wymy?lili
> Kasy powinni si? w czó?ko popuka?!!!

W razie zachorowania nagłego przyjmą. Takie sa przepisy. Jeśli
zachorujesz nagle i będziesz poza terenem swojej kasy chorych -
teoretycznie możesz się zgłosić do dowolnego ZOZu.
Natomiast jeśli pójdziesz na wyjeździe ze sprawa przewlekłą, bez wskazań
do leczenia w trybie nagłym (ból nogi od dwóch tygodni, bez istotnego
pogorszenia) - zostaniesz odesłana w majestacie przepisów.

> I co trzeba p?aci? z w?asnej kieszeni???

Nie, nie trzeba. Jest to sposób kas chorych na zmuszenie lekarza do
pracy za darmo. Lekarz nie może odesłać bez zbadania człowieka, kóry
zgłasza się do IP z nagłym pogorszeniem stanu zdrowia, a w większości
przypadków monopol na pomoc doraźną ma w Polsce pogotowie ratunkowe.
Nawiasem mówiąc pogotowie ratunkowe nie ma 'na stanie' na przykład
neurologa, zatem jeśli pacjent wymaga pilnego zbadania przez takowego -
ląduje na izbie przyjęć neurologicznej ze skierowaniem do szpitala (w
90% przypadków bez wskazań do hospitalizacji). Kolejny sposób na
zmuszenie lekarza do pracy za darmo.

> Uwa?am, ?e kto? powinien na nowo i
> z rozumem zmieni? system s?u?by zdrowia. To co si? teraz wyprawia przechodzi
> ludzkie poj?ci?!!! Dlaczego skierowania do specjalistów s? wa?ne rok??? [...]

A tego to nie wiem. Ale dobrze wiedzieć.

> Pozdrawiam IZA!!!

Przepraszam, ale będę upierdliwy.
Nie cytuje się cudzych sygnaturek i podpisów.
Poza tym warto kodować polskie literki według ogólnie przyjętych
standardów.
Jeśli kiedyś będziesz mieć chwilkę wolnego czasu zajrzyj na stronę

http://wojtek.onlinesc.net/test/html/oe/index.html

Tam znajdziesz wszystko co trzeba wiedzieć, żeby wysyłać z Outlooka
poprawnie zakodowane posty. Przystępnie i jasno napisane.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/