Re: Rozszerzona 1renica!!! (was: Rozszerzona ?renica!!!)

From: "Izunia" <i...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Rozszerzona 1renica!!! (was: Rozszerzona ?renica!!!)
Date: Tue, 4 Mar 2003 13:05:00 +0100
Sender: i...@o...pl@212.106.159.130

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:iyln8hu50a56.1pbj0nzzjojuj.dlg@40tude.net...

Witam!!!

> Każdy odpowiedzialny rodzic powinien wiedzieć gdzie szukać pomocy w
> przypadkach 'ostrych' poza godzinami pracy POZu opiekującego sie
> dzieckiem na stałe. Takiej informacji powinien udzielić lekarz lub
> pielęgniarka właściwego ZOZu, o ile nie zapenia on opieki całodobowo.
> Zresztą z reguły do ustalenia tego wystarczą 1-2 telefony.

Czyżbyś sugerował, że jestem nieodpowiedzialną matką??? Dlatego pojechałam
do tej przychodni, bo jeździłam już tam kilka razy na dyżury i bez problemu
mnie zawsze przyjmowano z dzieckiem. Nie w moim obowiązku jest wiedzieć
wszystko np: to że z nowym rokiem przychodnie sobie nie podpisały umowy!!!
Nawet do głowy mi nie przyszło, że trzeba zadzwonić! Po co ? Skoro jeżdziłam
tam zawsze! Poza tym nie miałam nawet głowy żeby dzwonić gdziekolwiek.
Myślałam tylko, żeby dziecko jak najszybciej zawieźć do lekarza! Pojechałam
tam gdzie zawsze i zostałam potraktowana nie, nie ja , moje dziecko zostało
potraktowane jak ktoś, kto chce wcisnąć się za darmo i przeszkodzić pani
doktor.

> Niestety tak jest zorganizowana nasza służba zdrowia. Sam miałem kiedyś
> spore nieprzyjemności, ponieważ zbadałem na IP pacjenta ze skierowaniem
> do poradni. Uważam to za chore, ale jeśli chcemy, żeby służbą zdrowia
> zarządzami menedżerowie, a nie lekarze, to takie kwiatki będą się
> pojawiać.
> Z drugiej strony w cywilizowanych krajach pacjent wie do kogo może iść w
> ramach swojego ubezpieczenia i nie dziwi się, że lekarz któremu nie
> płaci nie chce go przyjąć.

Tu się zgadzam. Dla mnie taka sytuacja (nie podpisane umowy itd. można by
tego całe mnóstwo wymienic)
Jest chore!!!!

> A czy gdybym ja czuł się zbulwersowany faktem, że mojego zegarka w
> ramach gwarancji nie chce mi naprawić zegarmistrz zza rogu, a musze z
> nim jechać do serwisu na drugi koniec miasta, to uznała byś to oburzenie
> za w pełni uzasadnione, czy raczej uznała bys mnie za jakiegoś głupiego
> oszołoma?
> Porównanie oczywiście w pewnym sensie nie na miejscu, ale bardzo
> adekwatne

Dokładnie nieadekwatne!!! Z zegarkiem mogę pół miasta objechać, ale z
chorym, wymiotującym dzieckiem i na dodatek z biegunką NIE!!!

Płacąc składkę na ubezpieczenie zdrowotne uzyskujesz prawo do
> [...]
> przykład za opiekę w godzinach nocnych. To Twoim obowiązkiem jest
> dowiedzieć się do kogo w takich przypadkach powinnaś się zgłosić.
> A jeśli chcesz tu, teraz i u tego akurat lekarza, to to, czy Cię
> przyjmie zależy od tego, czy ten lekarz ma takie możliwości (znaczy w
> praktyce prywatną praktykę), czy mu się chce, i czy mu za to zapłacisz.
> O ile w grę nie wchodzi stan ostrego zagrożenia życia, bo w takiej
> sytuacji każdy lekarz zobowiązany jest do podjęcia choćby i pozornych
> działań. Ale w wypadku ostrego zagrożenia życia kompetentną instytucją

W takim wypadku, jesli wyjadę na wakacje na drugi koniec Polski i zachoruję
to co??? Nie przyjmą mnie
w ramach usług Kas Chorych, bo nie będzie tam mojego konkretnego ZOZ-u na
który wpływają pieniadze
z ubezpieczenia??? No przepraszm bardzo!!! W takim razie Ci, co wymyślili
Kasy powinni się w czółko popukać!!!

> Jest potrzebne. Ale jeśli mamy do czynienia z ostrym stanem zagrożenia
> zdrowia / życia można się zgłosić bez skierowania do właściwego oddziału
> szpitalnego. Jeśli lekarz w takim oddziale znajdzie taką sytuację - ma
> obowiązek przyjąć chorego do szpitala lub odesłać w miejsce, gdzie
> przyjmą. Jeśli takiej sytuacji nie ma - lekarz odeśle do poradni.
> Zapewne zresztą niezbyt z sytuacji zadowolony, ponieważ z reguły żaden
> oddział neurologiczny nie ma podpisanego kontraktu na pomoc doraźną,
> zatem wszystkie świadczenia przez niego udzielone zostaną udzielone poza
> [...]

I co trzeba płacić z własnej kieszeni??? Uważam, że ktoś powinien na nowo i
z rozumem zmienić system służby zdrowia. To co się teraz wyprawia przechodzi
ludzkie pojęcię!!! Dlaczego skierowania do specjalistów są ważne rok??? Mimo
tego, że dana choroba jest już leczona od jakiegoś, dłuższego czasu??? Moja
teściowa regularnie chodzi do kardiologa. Ostatnio będąc na wizycie nikt jej
nie poinformował, że kończy się ważność skierowania. Po kilku dniach bardzo
źle się popczuła, chciała iść z powrotem do lekarza i niestety!!! Nie
została przyjęta!!! Musiała podreptać do lekarza pierwszego konaktu po
skierowanie, a następnie z powrotem do kardiologa. Oczywiście miała
wyznaczony nowy termin!!! Bo nie może być przyjęta bez kolejki!!! I w taki
sposób, możemy mnożyć przypadki tego typu!!!

Pozdrawiam IZA!!!