Ryba po grecku

1. Data: 2002-12-23 11:26:40

Temat: Ryba po grecku
Od: "Astra" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym przyrzadzic Rybe po grecku i jezeli ktos moglby mi podac dobry
przepis bede bardzo wdzieczny.

Astra

1. Data: 2002-12-23 13:30:35

Temat: Re: Ryba po grecku
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astra" <a...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> Chcialbym przyrzadzic Rybe po grecku i jezeli ktos moglby mi podac dobry
> przepis bede bardzo wdzieczny.
>
> Astra

a tu moj przepis, przeklejam z archiwum:

ryba po grecku :
wstep taki sam: rybe porcjujemy, solimy, nastepnie w jajku, bulce tartej ,
po usmazeniu zostawiamy do wystudzenia

Dalej robimy sos:( dla ulatwienia podaje proporcje warzyw)
np: marchew- 225 gr
seler - 150 gr
pietruszka- 75 gr
cebula- 100gr
wiesz to jest potrzebne do tego, aby jak wezmiesz piec marchewek- to
widzisz wzrokowo ile trzeba tej reszty aby smak sosu greckiego byl
zachowany.

Warzywa ucieramy na duzych oczkach tarki, cebule w kostke. Na patelni
rozgrzewamy olej podsmazamy warzywa z przyprawami (ziele ang. lisc laurowy,
papryka slodka).Gdy warzywa sie zrumienia dodajemy koncentrat pomidorowy,
razem chwile podsmazamy, nastepnie przekladamy do rondelka , doprawiamy
sola, cukrem , musztarda ( wszystko do smaku)plus troche wody i powoli
dusimy do miekkosci.W trakcie duszenia uzupelniamy wode, w fazie koncowej
wody ma byc tyle aby sos lekko podplywal woda.
Po ostudzeniu sosu zalewamy nim ostudzona rybe.

Jola L-L

1. Data: 2002-12-23 13:34:34

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialbym przyrzadzic Rybe po grecku i jezeli ktos moglby mi podac dobry
> przepis bede bardzo wdzieczny.
>
> Astra

skoro reszta siedzi na razie cicho, to mozesz zerknac na moja wersje :)
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis135.html

pozdrawiam
Wkn czterokopytna ;-)

1. Data: 2002-12-23 17:50:31

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wiesz to jest potrzebne do tego, aby jak wezmiesz piec marchewek- to
> widzisz wzrokowo ile trzeba tej reszty aby smak sosu greckiego byl

a jeszcze mozna taka rybe z porem zrobic
A znajomi z kolei robia w cebuli i pomidorach :)

wkn

1. Data: 2002-12-23 18:56:55

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> a jeszcze mozna taka rybe z porem zrobic
> A znajomi z kolei robia w cebuli i pomidorach :)
>
> wkn

to tak jak przy watku kapusta z grochem, posypalo sie tyle roznych
przepisow, co dom to inaczej, i to jest wlasnie wspaniala, zywa kuchnia

Jola L-L ze swiezo wlozonym piernikiem do piekarnika i ugotowanym
karpiem faszerowanym zwanym u nas "faszerka" czekajacym na sklarowanie
galarety do zalania tegoz . Zmielony dwukrotnie karp jest zawiniety w skore
wlasna i owiniety w papier do pieczenia, obwiazany jak cukierek i baleron
razem , przez godzine na malym ogniu gotowany i teraz wystyga wlasnie, aby
ladne plastry wyszly przy krojeniu.

1. Data: 2002-12-23 19:20:15

Od: "osiek" <d...@w...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialbym przyrzadzic Rybe po grecku i jezeli ktos moglby mi podac dobry
> przepis bede bardzo wdzieczny.
otot dobry przepis ;) :)

filety z ryby np. dorsz, mintaj, karp lub wg gustu obtoczyć w mieszaninie
mąki z solą i pieprzem, następnie usmażyć na gorącym tłuszczu, raczej
głęboikim oliwie z oliwek lub z orzeszków ziemnych. ułożyć w naczyniu
warstwami przekładając sosem może być na gorąco(ja tak robię) a sos? no to
teraz czas na sos:
jedna część pietruszki plus jedna część selera(korzeń) plus 2 części
marchewki plus około 4 częsci cebuli wkładać po kolei do garnka na rozgrzaną
oliwę (cebulę na końcu) i dusić. po kilku kilkunastu minutach dodac dobry
przecier pomidorowy, duszenie kontynuowac ;) do momentu aż jarzynki będą
mniej lub bardziej miękkie (wg uznania) an końcu przyprawić lekko solą
pieprzem ewentualnie papryką słodką ostrą jak kto woli lub innymi może byc
natka pietruszki, zioła co kto lubi...
przepis prosty i smaczny..
można amać na zimno lub ciepło
smacznego
wesołych

Moczka śląska
Wigilia- grzyby
Jaki krem do tortu makowego?
Roboty kuchenne
Najpyszniejsza drozdzowa i naprawde najdelikatniejszy sernik