[SERCE] - Brak pulsu (wazowagalista).

11. Data: 2006-07-25 20:02:03

Temat: Re: [SERCE] - Brak pulsu (wazowagalista).
Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek. napisał(a):

> nieźle zaszpanowałem
> jak bym napisał :
> 24-GODZINNA REJESTRACJA EKG METODĄ HOLTERA
> to pewnie
> szpan by był lepszy
> szkoda ;-(((
Słyszałem określenia "Holter ciśnieniowy", czyli całodobowy pomiar
ciśnienia. Jak to się prawidłowo nazywa - czy ma jakąś inną nazwę? bo
rozumiem, że jak Holter, to chodzi o pomiar czynności elektrycznej serca.
Dobrze kojarzę???

--
SCIO ME NIHIL SCIRE

pawelek79NIE-SPAMOWAĆ<MAŁPA>o2.pl

12. Data: 2006-07-26 08:26:53

Od: Damian Kołkowski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

* "Paweł W." <a...@s...pl> [2006-07-25 22:02]:
> [...]
> ciśnienia. Jak to się prawidłowo nazywa - czy ma jakąś inną nazwę? bo
> rozumiem, że jak Holter, to chodzi o pomiar czynności elektrycznej serca.

Miałem założony magnetofonik, na którym analogowy szum nagrywał się poprostu
na kasecie, szym był wynikową pracy serca.

Później to zgrywają do komputera, a on sygnał analogowy przetwarza na cyfrowy
i sam szuka niebezpiecznych sytuacji.

U mnie omdlenia były przy chodzeniu i ogólnie wysiłku, a kardiolog opisał to
tak zanim wysłali mnie do WCM:

"Zapis holterowski - wysoka średnia częstość tętna w ciągu dnia z okresami
nienapadowej tachykardii zatokowej do 190/min (chodzenie po schodach).
Okresowo cechy nadkomorowego wędrowania rozrusznika z włączającym się rytmem
przedsionkowym o podobnych odstępach RR i czynnym węzłowym 51/min.
Rejestrowano odcinki rozkojarzenia przedsionkowo-komorowego. Ekotopia komorowa
sporadyczna: 1 para pobudzeń.
UKG-RVD-2,8 IVS-0,9/1,4 LVD-4,8/3,2 LVPW-0,9/1,4 AoD-3,6 LA-3,6 EF 63%
Wielkość jam serca w normie. Kurczliwość prawidłowa. Ślad płynu z włuknikiem
(za tylną ścianą 0,4cm) w worku osierdziowym. Zastawka aortalna, płucna-bz.
Zastawka mitralna, trójdzielna-fala zwrotna-ślad."

No to takie coś mam na temat zapisu holterowskiego...

--
{ Damian Kołkowski }{ http://kolkowski.neostrada.pl/ }
{ echo yc.2b.vxfjbxybxq | rot13 | rev | sed s/\\./@/ }

usta- spuchnięte,suche,zaczer wienione[foto]
Fraxiparine [spam]
ćwiczenia wzroku
problemy z odbytem
[masaz] ksiazki L. Magiery