SZOK!!!

1. Data: 2003-07-01 11:37:24

Temat: SZOK!!!
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Właśnie wróciłam z dzieckiem od lekarza.Syn czeka na operację typu Fontana ,
przed zabiegiem musi mieć wykonaną angiografię.I tu zaczyna się problem...ICZMP
pomimo usilnych starań nie otrzymał nowego aparatu angio.Stary się popsuł i
wszystkie maluszki czekają na jakąś dobrą duszyczkę , która chociaż częściowo
zasponsoruje im ten aparat.Koszt takiego aparatu to ok.4 mln pln.
Swoją drogą moim zdaniem to skandal , żeby ministersto odmówiło zakupu takiego
aparatu szpitalowi , w którym jest on jednym z najpotrzebniejszych urządzeń
diagnostycznych.

Poradżcie grupowicze, co mają zrobić rodzice takich dzieci jak moje?
W szpitalu mówią, że dziecko po prostu musi czekać...

Jak długo można wstrzymywać taki zabieg?Syn ma atrezje zastawki
trójdzielnej+VSD+ASD.Hematokryt z dn.28.06.03-54,2% dzisiejsza saturacja w
granicach70-75%

IWI

2. Data: 2003-07-01 15:37:45

Temat: Re: SZOK!!!
Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@p...onet.pl wystukał
(news:20ca.0000014c.3f017273@newsgate.onet.pl):

> [...]
> zdaniem to skandal , żeby ministersto odmówiło zakupu takiego
> aparatu szpitalowi , w którym jest on jednym z najpotrzebniejszych

Takich skandali jest niestety mnostwo.

> Poradżcie grupowicze, co mają zrobić rodzice takich dzieci jak
> moje? W szpitalu mówią, że dziecko po prostu musi czekać...

Jezeli jestes z Wroclawia to moze zrobisz angiografie u nas? Klasyczna
na aparacie Tur (wkrotce osiagnie wiek balzakowski ;-), ale jest tez
juz cyfrowa, choc trudniej sie dopchac.
Pozdrawiam
Egghead

3. Data: 2003-07-01 15:50:06

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli jestes z Wroclawia to moze zrobisz angiografie u nas? Klasyczna
> na aparacie Tur (wkrotce osiagnie wiek balzakowski ;-), ale jest tez
> juz cyfrowa, choc trudniej sie dopchac.
> Pozdrawiam

Egghead

Cały paradoks polega na tym,że mieszkam 15 min.jazdy samochodem od ICZMP.
U nas też można wykonać to badanie w innym szpitalu, jednak to nie rozwiązuje
problemu.Aparat może być potrzebny w trakcie zabiegu...
Dziękuję za zainteresowanie.

IWI

4. Data: 2003-07-01 16:03:45

Od: Egghead <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@p...onet.pl wystukał
(news:20ca.0000028c.3f01adae@newsgate.onet.pl):

> [...]
> ICZMP. U nas też można wykonać to badanie w innym szpitalu, jednak
> to nie rozwiązuje problemu.Aparat może być potrzebny w trakcie

I jak tu nie psioczyc... Noz sie w kieszeni otwiera (m. in. na
bylego ministra).
Pozdrawiam
Egghead

5. Data: 2003-07-01 16:11:41

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Jul 2003 15:37:45 GMT, Egghead wrote:

> Jezeli jestes z Wroclawia to moze zrobisz angiografie u nas? Klasyczna
> na aparacie Tur (wkrotce osiagnie wiek balzakowski ;-), ale jest tez
> juz cyfrowa, choc trudniej sie dopchac.

Ja tam się nie znam, ale u nas (znaczy w moim szpitalu, co też jest w
Łodzi, jak CZMP) też się robi angiografię. I badania nie lecą bynajmniej
24 na 24. I w innych łodzkich szpitalach - w Sterlingu i Biegańskim na
przykład są pracownie hemodynamiki, gdzie robi się radiologię inwazyjną
(koronaroplastykę itepe), więc myślę, że jest prawdopodobne, że przy
odrobinie dobrej woli i porozumienia dało by się to zrobić. Obawiam się
jednak o bariery formalne:(

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

6. Data: 2003-07-01 16:25:59

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (koronaroplastykę itepe), więc myślę, że jest prawdopodobne, że przy
> odrobinie dobrej woli i porozumienia dało by się to zrobić. Obawiam się

I TO CHYBA JEST SEDNO SPRAWY...
Jednak dlaczego na tym cierpią ci najmłodsi i najsłabsi?Prawo dżungli?

7. Data: 2003-07-01 16:51:11

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Poradżcie grupowicze, co mają zrobić rodzice takich dzieci jak moje?
> W szpitalu mówią, że dziecko po prostu musi czekać...

Jest to naprawdę niesamowicie przykre... :(
I czasem, stojąc w obliczu takich sytacji, człowiek zastanawia się, czy waro
być lekarzem....
Bo nie móc pomóc pacjetowi z powodu takich bezsensowności...
Można sobie postawić pytanie: po co kształcić tak świetnych fachowców, skoro
nie mogą swoich umiejętności przelać na pomoc pacjentowi...

Pozostaje mi tylko życzyć, aby ten absurd skończył się jak najszybciej....
Bo nie ma co się oszukiwać - czas działa na niekożyść dzieciaków....
Z ciepłymi pozdrowieniami,
bardzo rozgoryczona Jola

8. Data: 2003-07-01 17:17:16

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Jul 2003 18:25:59 +0200, o...@p...onet.pl wrote:

> I TO CHYBA JEST SEDNO SPRAWY...
> Jednak dlaczego na tym cierpią ci najmłodsi i najsłabsi?Prawo dżungli?

Mnie pytasz?... Ja tylko lekarzem jestem. Wolno mi to, co wolno, a jak
nie wolno, to mogę sobie nagwizdać.
Trzeba pytać polityków, którzy nie mają odwagi powiedzieć w twarz
społeczeństwu, że na powszechną i bezpłatną opiekę zdrowotną na poziomie
państw cywilizowanych przy obecnych dochodach skarbu państwa nas po
prostu nie stać, i że to, ze to wszystko jeszcze jakoś działa wynika z
tego, że ludzie wymagający kosztownych procedur albo ich nie dożywają,
albo robią je na własny koszt. A i tak większość szpitali robiących
jakąkolwiek diagnostykę i leczenie ma długi...
Obecnie jest tak, że stopniowo ogranicza się i kompetencje, i
finansowanie coraz to szerszym grupom lekarzy... Skończy się to tak, że
za jakiś czas wszystkie procedury diagnostyczne spadną na szpitale, a te
stękną cichutko i zdechną.
Dzisiaj na przykład dostałem liścik od lekarza (starszego i bardziej
doświadczonego ode mnie), którego pacjentce nie wykonałem TK głowy (bo
nie wymagała hospitalizacji, a jedynie TK - a i do tego wskazania były
wysoce dyskusyjne) z prośbą, żebym wyjaśnił pacjentce kto ma zapłacić za
takie TK, bo POZ funduszy na to nie ma (w domyśle - że ma mprzyznać, że
powinienem to zrobić ja, w ramach hospitalizacji). Napisałem zgodnie z
prawdą, że badanie takie powinna zlecić ambulatoryjnie właściwa poradnia
specjalistyczna. I mam pełną świadomość, że ten lekarz o tym wie, i że
wie również, że taka poradnia ma fundusze na 3-4 takie badania w roku, i
że skończy się to tak, że chora wróci do nas z kolejnym skierowaniem do
szpitala, o ile wczesniej szlag jej nie trafi... :( W końcu ktoś z nas
się złamie i zrobi to badanie - mimo tego, że limit hospitalizacji
krótkoterminowych wyczerpaliśmy w lutym bodajże... I pan doktor będzie
zadowolony, bo nie zapłaci, pacjentka bedzie zadowolona, bo będzie miała
zrobione badanie, a my bedziemy w plecy o kolejne kilkaset złotych (jako
że koszty pośrednie takiego badania u nas to około 400 pln, podczas gdy
w kasa wyceniła je na 150)...
Szkoda gadać.

9. Data: 2003-07-01 17:22:29

Temat: Re: SZOK!!! -kolejny absurd
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aż szkoda gadać, ale właśnie znalazłam co następuje....

Z kraju; 2003-06-24 [PAP]
Nie wiedzą, co mają

W magazynach Wojewódzkiego Szpitala w Przemyślu od czterech lat zalega
zakupiony za 5 mln zł specjalistyczny sprzęt: gammakamera i ANGIOGRAF -
dowiedział się dziennikarz PAP.
Pacjenci nie mogą korzystać z tej nowoczesnej aparatury i są wysyłani
na badania do innych miast, ponieważ zabrakło 50 tys. zł na jej
zainstalowanie. Nie wiadomo, kto jest winny tego zaniedbania, gdyż w
ostatnich latach w przemyskim szpitalu trzykrotnie zmieniali się dyrektorzy.
(...)
Z kolei angiograf służy do diagnozowania chorób naczyń wieńcowych,
ale także jest niewykorzystywany i chorzy jeżdżą na badania do odległych
szpitali, oczekując w długich kolejkach.

Kochani!!
Powiedzcie mi gdzie sens, gdzie logika....
ICZMP (a raczej jego pacjęci) czeka na łaskę kolejnego ministra, a
tymczasem........

Jola - całkiem już smutna

P.S. A noży , które otwierają się w kieszeniach dawno mi już zabrakło :(

10. Data: 2003-07-01 17:49:57

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tymczasem........
>
> Jola - całkiem już smutna
>
> P.S. A noży , które otwierają się w kieszeniach dawno mi już zabrakło :(

Droga Jolu zwaliłaś mnie z nóg tym postem.Maciek jak wiele podobnych Mu dzieci
czekają na to,żeby ktoś im pomógł , a tu takie rzeczy się dzieją...
Płakać się chce...
Mam tylko nadzieję ,że może apel w mediach może coś zmieni.Tego tak nie można
zostawić...

numer choroby
dni plodne
obrzęk po znieczuleniu zęba