Sałata

1. Data: 2006-05-10 11:43:10

Temat: Sałata
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadszedł sezon na sałatę. Nie jakieś cuda niewidy rzymskie czy inna tam
roszponki (czy tak jakoś), ale normalną, polską sałatę głowiastą zwaną
masłową. Jak ją przyrządzacie? Jadłabym ją z chęcią codziennie ale znam
tylko dwa podstawowe sposoby (z wariantami)
1. ze śmietaną na słodko - wersja podstawowa + warianty
a) + rzodkiewka
b) + ogórek
c) + pomidor
d) + jajo na twardo
e) dowolne kombinacje a), b), c) i d)
2. z oliwą i cytryną + warianty
a) + czosnek
b) + ser jakiś (biały, żółty, pleśniowy)
c) + ryba wędzona
i tu kombinacje powyższych niespecjalnie mi pasują, a w dodatku 1b i 1c nie
traktuję jako dodatku do mięsa tylko jako osobne danie.
Macie jakieś propozycje?
Pozdrawiam - Agnieszka

2. Data: 2006-05-10 11:45:33

Temat: Re: Sałata
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i tu kombinacje powyższych niespecjalnie mi pasują, a w dodatku 1b i 1c
> nie traktuję jako dodatku do mięsa tylko jako osobne danie.
Przepraszam, miało być oczywiście 2b i 2c
Pzdr. - A.

3. Data: 2006-05-10 12:36:58

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-05-10 13:43:10 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *batory* skreślił te oto słowa:

> Macie jakieś propozycje?

Jogurt bałkański plus sok z cytryny (całej) plus sól i cukier.
Tonami bym mogła to jeść. Powstrzymuję się, żeby codziennie nie jesć tego
samego ;)
Właściwie sałata to taki dodatek do sosu ;>

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

4. Data: 2006-05-10 12:38:41

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a) 10/05/2006 14:36:

> Dnia 2006-05-10 13:43:10 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> przyrody grupowicz *batory* skreślił te oto słowa:

> Jogurt bałkański

Trochę OT, ale czy to jest taki gęstszy jogurt naturalny, którego można użyć
np. do tzatzików? Bo ja w Warszawie nigdzie dostać niczego takiego nie mogę,
szukałam nawet w delikatesach importowanych greckich jogurtów, ale nie
znalazłam, jedyne co jest to gotowe tzatziki...

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

5. Data: 2006-05-10 12:47:12

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nadszedł sezon na sałatę. Nie jakieś cuda niewidy rzymskie czy inna tam
> roszponki (czy tak jakoś), ale normalną, polską sałatę głowiastą zwaną

Sałata z "winegretem" (a dkoładniej to oliwa + sok z cytryny, nie ocet), do
smaku ząbek czosnku roztarty, i reszta zieleniny: szczypiorek, natka,
koperak, listki pokrzywy (młode, majowe), listki mięty (zielone), listki
lebiody. Rzodkiewki.

Przyrządzać mieszanke dowolnych składników (z tym, ze bazą jest zawsze
sałata). Ze stanu dzikiego można dodać jeszcze rózne fajne zieleniny, ale to
juz dla miłośników i specjalistów.

DJD

Acha, sałata + wędzony łosoś (tzw. sałtkowy) to rewelacja!

6. Data: 2006-05-10 12:50:11

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Macie jakieś propozycje?

Spróbuj dodać do (drobno poszarpanej) sałaty pokrojoną w kostkę pomarańczę
(oczywiście obraną ze skórki). Wymieszać. Nic więcej nie dodawać. Rewelacja!
Jeść od razu, bo odstawione na dłużej robi się gorzkie.

--
pzdr

"Całe życie z wariatami"
[by Pogodno]

7. Data: 2006-05-10 12:50:23

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" napisał:

> [...]

Sos: czosnek rozgnieciony z solą, musztarda, sok z cytryny, pieprz,
olej + ogórek, pomidor itp.
Sałatę ze śmietaną jem tylko w ostateczności ;)
Do sałaty kruchej moga być jeszcze np. różyczki surowego kalafiora lub
pokrojone w większą kostkę surowe pieczarki.

Chipsy tacos! Pokruszone na kawałki. Najlepiej pasują serowe.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

8. Data: 2006-05-10 12:53:04

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-05-10 14:38:41 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *notujaca* skreślił te oto słowa:

> [...]
> szukałam nawet w delikatesach importowanych greckich jogurtów, ale nie
> znalazłam, jedyne co jest to gotowe tzatziki...

Tak jest, jest tak gęsty, że ciezko go wyjąc z pudełka. Przy koncu terminu
przydatnosci nozem mozna go kroic.
Jest on robiony przez nasza rodzimą Malutę.
W Poznaniu do dostania w Tesco i PiPie, wiec szukaj i u siebie :)

9. Data: 2006-05-10 12:53:28

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> masłową. Jak ją przyrządzacie? Jadłabym ją z chęcią codziennie ale znam
> tylko dwa podstawowe sposoby (z wariantami)

ja uwielbiam sos vinegre, ale taki robiony samodzielnie:
- oliwa z oliwek
- cytryna (przynajmniej sok z połowy)
- z 3 łyżeczki cukru,
- 0,5 łyżeczki soli,
- pieprzu tak na sporym czubku łyzeczki,
- i z dwa duże ząbole czosnku,
Ponadto w wersji bogatszej dodaje jeszcze ser feta i wszystkei inne rzeczy,
które wymienilaś

10. Data: 2006-05-10 13:35:58

Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości
> Nadszedł sezon na sałatę. > Macie jakieś propozycje?
> Pozdrawiam - Agnieszka

Dawno dawni temu u mnie w domu jadło się parzoną sałatę. Ale jest to pewnie
wyjątkowo nie zdrowe,niwstrawne i mocno kaloryczne
i jeszcze rzadko kto się da na to namówić. Mojego męża i syna odrzuca.
Potrzebana patelnia najlepiej żeliwna długo trzymająca ciepło
2 sałaty , 1/3 kostki smalcu, łyżka cukru, trochę soli ,2-3 łyżki octu,
kilka łyżek wody(ma się dusić nie smażyć)
smalec rozpuscić dodać kilka łyżek wody ,cukier sól i ocet .wrzucić słatę.
gotowa jest po ok 5 minutach kiedy przypomina gotowany szpinak-czyli liście
nabiorą gotowanego koloru. W smaku ma być dośc kwaśna jak korniszon ale
lekko posłodzona.
Je się bardzo gorącą, nie może ostygnąć. Zwykle z młodymi ziemniakami i
pieczoną biała kiełbasą
Smacznego;)

co dobrego z masy marcepanowej?
Ludzie!