Sałata

31. Data: 2006-05-11 12:26:06

Temat: Re: Sałata
Od: "Pandżdżownica" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:e3v2so$p8k$1@inews.gazeta.pl...

> Vegeta z glutemsodu do sałaty i to jeszcze "klasycznie"?
> Litości!

Teraz to wszystko się nazywa winegre

A ja robię klasycznie
olej z pestek winogron, bo nie śmierdzi
sok z cytryny
czasem kilka kropel mineralnej
szczypta cukru, szczypta soli
świeży czosnek przez wypychaczkę
czasem może troszku musztardy?
może zbitej gorczycy?

postoi, przejdzie sobą
i się je

d.

32. Data: 2006-05-11 18:12:39

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pandżdżownica" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> czasem może troszku musztardy?

O tak, musztarda jest dobra do sałaty, zwłaszcza francuska - taka z całymi
ziarnami gorczycy.

> może zbitej gorczycy?

? Znaczy się co z tą gorczycą zrobić konkretnie? W moździerzu ją utłuc?

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

33. Data: 2006-05-11 18:18:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
> całymi ziarnami gorczycy.

> ? Znaczy się co z tą gorczycą zrobić konkretnie? W moździerzu ją utłuc?

Można nawet porozgniatać łyżką...

34. Data: 2006-05-11 18:33:13

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 11 mai 2006 ŕ 14:17:13, dans <e3va69$37m$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> A poza tym dziękuję za pomysły, bedę je sukcesywnie realizować (no, może
> oprócz tej sałaty smażonej w smalcu - jakoś mnie odrzuca)

Salata jako warzywo jest doskonala (sama robie zapiekanki z salaty, z
boczkiem), ale jakos bardziej sie na nie ma ochote w pelni lata, kiedy
salaty jest ogromna ilosc i czasami nie wiadomo co z nia zrobic.

Na wiosne lepiej jadac jako nowalijke :)

Ewcia

--
Niesz

35. Data: 2006-05-11 18:39:53

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 11 mai 2006 ŕ 14:26:06, dans <e3vahj$gpm$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> A ja robię klasycznie
> [...]

Ja robie w sposob ktory najbardziej przypomina twoj (za wszystkich
podanych tu przepisow).

- do lyzki z soku z cytryny dodaja sol i pieprz (zanim dodam olej, bo
sol sie w oleju nie rozposci), mieszam

- dodaje 2-3 lyzki neutralnego w smaku oleju (czesto slonecznikowy)

- dodaje wycisniety zabek czosnku (ale koniecznie bez srodkowego
kielka) i drobno pokrojona szalotke.

Nigdy nie robie "na zapas", ta vinaigrette (no, ten winegret ;)
zmienia smak nastepnego dnia (szalotka w szczegolnosci).

Ewcia

--
Niesz

36. Data: 2006-05-11 18:43:39

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> (no właśnie, jakaś homeopatyczna ilość :>)
>
> Vegeta z glutemsodu do sałaty i to jeszcze "klasycznie"?

heh chodzi o proporcje hehehe

37. Data: 2006-05-11 21:14:10

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

batory <b...@p...beztego.onet.pl> napisał(a):

> A poza tym dziękuję za pomysły, bedę je sukcesywnie realizować (no, może
> oprócz tej sałaty smażonej w smalcu - jakoś mnie odrzuca)

A mama mojej przyjaciółki kisi sałatę. Wygląda /ukiszona sałata/
nieszczególnie, ale smakuje świetnie. Poza tym - sałata masłowa mogłaby dla
mnie nie istnieć. Trochę lepsza od trawy /powtarzam - jak dla mnie/. Ale
inne sałaty - to i owszem.

Ania

38. Data: 2006-05-12 00:20:38

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości
> Brzmi apetycznie.
> Ale ja lubie takie wynalazki.
> Kiedys robiłam tak, że sałate soliłam, cukrzyłam i skrapiałam cytryną, a
> potem polewałam gorącym roztopionym masłem. Pychota.

Mój dziadek jadał sałatę (pokrojoną) polaną smalcem i wysmażonymi na brązowo
skwarkami. To wszystko do chleba z masłem ;D

Pozdrawiam,
Akulka

39. Data: 2006-05-12 01:20:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> brązowo
> skwarkami. To wszystko do chleba z masłem ;D

Witam!

Więcej ludzi jadało tak przyrządzoną sałatę.

40. Data: 2006-05-12 01:52:54

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więcej ludzi jadało tak przyrządzoną sałatę.

Ja się jeszcze nie odważyłam, tak jak chleba ze smalcem i cukrem:P Mój
dziadek w ogóle dziwne rzeczy jadał... tak jakbyśmy spokrewnieni nie byli. W
czasie wojny to i kruki i wrony:D

Pozdrawiam,
Akulka

co dobrego z masy marcepanowej?