Salatka ziemniaczana (potatissallad) [P]

1. Data: 2002-10-03 08:47:12

Temat: Salatka ziemniaczana (potatissallad) [P]
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Na grupie dzieciowej zostalam poproszona o ten przepis, ale moze przyda sie
takze Wam, wiec podaje:

Wersja 1 - dla 4 osob
3/4 kg (ok 8 szt. sredniej wielkosci) ziemniakow ugotowanych w mundurkach
2 jablka
4 lyzki posiekanego drobno pora
4 lyzki pokrojonych drobno ogorkow konserwowych
4 lyzki posiekanej drobno natki

sos:
3 dl kwasnej gestej smietany
2 lyzki musztardy
1/2 lyzeczki soli
szczypta bialego pieprzu

wykonanie:
obrac i pokroic w kostke lub plasty ziemniaki
obrac i pokroic w koste jablka
dodac posiekana zielenine
polac sosem i delikatnie wymieszac
pozostawic do "zgryzienia sie"

moje modyfikacje:
zamiast ogorkow konserwowych daje kiszone
zamiast natki (lub dodatkowo) mozna dodac inna zieleninke np. koperek,
szczypiorek, majeranek czy inne ziola pasujace do ziemniakow
zamiast smietany - jogurt naturalny (np. Bakomy)
jezeli ktos nie lubi pora mozna dac cebule salatkowa lub czerwona

Wersja 2 - dla 4 osob
3/4 kg (ok 8 szt. sredniej wielkosci) ziemniakow ugotowanych w mundurkach
1/2 - 1 dl posiekanej zieleniny: natka, koperek, szczypiorek, dragon i in.

sos:
2 lyzki octu winnego
4 lyzki oleju
2 lyzki kwasnej gestej smietany
2 lyzeczki francuskiej musztardy
1-2 zabkow czosnku (posiekanego lub wycisnietego przez praske)
1/2 lyzeczki soli
szczypta bialego pieprzu

wykonanie:
obrac i pokrois w kostke lub plasty ziemniaki
dodac posiekana zielenine
polac sosem i delikatnie wymieszac
pozostawic do "zgryzienia"

Zycze smacznego,
gdaMa (Magda)

PS. Salatka jest najlepsza schlodzona, idealnie pasuje do rostbeff'u czy
innych pieczystych, ale takze do szynki - mozna np. zrobic zrolowane plastry
szynki faszerowane ta salatka

1. Data: 2002-10-03 09:49:01

Temat: Re: Salatka ziemniaczana (potatissallad) [P]
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisała:
> Wersja 2 - dla 4 osob
> 3/4 kg (ok 8 szt. sredniej wielkosci) ziemniakow ugotowanych w mundurkach
> 1/2 - 1 dl posiekanej zieleniny: natka, koperek, szczypiorek, dragon i in.

Co to jest dragon?

> PS. Salatka jest najlepsza schlodzona, idealnie pasuje do rostbeff'u czy
> innych pieczystych, ale takze do szynki - mozna np. zrobic zrolowane plastry
> szynki faszerowane ta salatka

Dobrze wiedziec z czym sie jada taka salatke :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-03 10:01:43

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Co to jest dragon?

Jakas zielenina...
W slowniku bylo, ze dragon to dragon... w przepisie jest jeszcze podany
körvel, ale tu juz moj slownik zawiodl...
Poszukam jeszcze wsrod znajomych - moze ktos wie co to za zielsko...

> Dobrze wiedziec z czym sie jada taka salatke :)

W rodzinie meza nie ma imprezy bez salatki jarzynowej, troche mi sie
przejadla i pewnego razu podalam zamiast niej ziemniaczana... Panie byly
troche oburzone (pewnie za zlamanie tradycji...), panowie zachwyceni...:-)

> Pozdrawiam
> Lilla

gdaMa (Magda)

1. Data: 2002-10-03 10:11:59

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@w...pl> napisała:
> W slowniku bylo, ze dragon to dragon... w przepisie jest jeszcze podany
> körvel, ale tu juz moj slownik zawiodl...

A w jakim to jest jezyku? Po szwedzku?
Na tej grupie sa specjalisci od roznych jezykow, wiec moze ktos pomoze
przetlumaczyc.

> W rodzinie meza nie ma imprezy bez salatki jarzynowej, troche mi sie
> przejadla i pewnego razu podalam zamiast niej ziemniaczana... Panie byly
> troche oburzone (pewnie za zlamanie tradycji...), panowie zachwyceni...:-)

Na pewno warto sprobowac, jak smakuje taka nieskomplikowana salatka :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-03 10:48:34

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w jakim to jest jezyku? Po szwedzku?

Zgadza sie !

> Na tej grupie sa specjalisci od roznych jezykow, wiec moze ktos pomoze
> przetlumaczyc.

Bede bardzo wdzieczna za pomoc...

gdaMa (Magda)

1. Data: 2002-10-03 11:00:11

Od: maniek <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja przed chwila zjadlem ze smakiem cos takiego:
ugotowany ziemniak w kostke pokrojony,
dwie rzodkiewki w kostke pokrojone,
ogorek gruntowy w kostke pokrojony,
troche papryki czerwonej i zielonej w kostke pokrojonej,
troszke kalafiora na drobne rozyczki podzielonego,
troszke szpinaku i natki pietruszki drobniej skrojonych,

a na to sosik:
4 lyzki smietany 22%
z 1,5 majonezu
0,5 chrzanu tartego (bez octu!)
troche papryki slodkiej sproszkowanej
pieprze (akurat mialem bialy w mlynku)
troche sosu sojowego
bazylia suszona

pyszka :))) a do tego bula (oszukana grahamka) z ziarnami z duzo iloscia
maselka

nie ma jak to dobrze zjesc w pracy :)
pozdrowka
i polecam salateczki na bazie ziemniaczkow ugotowanych w mundurkach :) a
pozniej obranych
smacznego
maniek

1. Data: 2002-10-03 11:02:44

Od: "Waldek" <x...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

===============
moze estragon?

waldek
===============

1. Data: 2002-10-03 11:05:31

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa wrote:

> Zgadza sie !

> Bede bardzo wdzieczna za pomoc...

körvel to trybula ogrodowa, dragon to estragon

Waldek

1. Data: 2002-10-03 11:08:55

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał:
> körvel to trybula ogrodowa, dragon to estragon

Teraz wszystko jasne.
Na Waldka zawsze można liczyć :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-03 11:15:14

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:anh863$4id$03$2@news.t-online.com...

> körvel to trybula ogrodowa, dragon to estragon
>
> Waldek

WIELKIE DZIEKI!!!!!!

gdaMa (Magda)

Taaakie mielone!