Samo-Definicja

31. Data: 2011-07-02 05:49:22

Temat: Re: Samo-Definicja
Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"zażółcony" <r...@x...pl> wrote in message news:iuk4iv$3le
$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "AW" <d...@g...com> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...

> A może warunkiem wstępnym jest cierpienie, a nie świadomość ?
> Jak zaawansowana musi być świadomość, żeby powstało istniejace
> na porównywalnym poziomie abstrakcji cierpienie ?
> Może cierpienie pojawia się wcześniej, niż świadomość ?
> Może pojawiają się równocześnie ?
>
> Które organizmy żywe posiadają świadomość, a które cierpią, kiedy
> są zabijane ?

Powinieneś rozumieć świadomość nieco szerzej. Chyba nie zauważyłeś
zdania,
które poprzedza cytat, który załączyłeś: "Świadomość w sensie
najbardziej
podstawowym to zdolność odczuwania doznań, zaś ich zapamiętywanie,
porządkowanie lub interpretacje to już jej dalsze, bardziej
drugorzędne
funkcje."

Świadomość to zdolność do odbioru wszelkich doznań. Jej podstawa,
doznania somatyczne i zmysłowe. Jej nadbudowa to doznania mentalne,
czyli
myśli i pojęcia. Cierpienie może się pojawić na obydwu szczeblach.
Cierpienie to doznanie świadome, czyli jakość albo treść przejawiająca
się w
świadomości. Cierpienie somatyczne może oczywiście istnieć jeszcze
przed
stworzeniem koncepcyjnej interpretacji rzeczywistości. Np. noworodki
mogą
już cierpieć. Ale nie poza świadomością, bo wszystko występuje tylko
świadomości. Cierpisz, bo jesteś świadomy cierpienia. Poza
świadomością
cierpienia być nie może. [Poza świadomością mogą (choć nie muszą)
istnieć
tylko byty prawdziwie obiektywne, czyli takie do których nie mamy
najmniejszego dostępu.] Nie należy więc przeciwstawiać cierpienia
świadomości. To nie są dwie odrębne rzeczy.

BTW, słyszałem kiedyś rosyjską pieśń, gdzie właśnie twierdzono to o
czym
piszesz: "stradanie eto osnowa poznania" - cierpienie to podstawa
poznania. Na pewno zdolność odczuwania całego spektrum jakości
pomiędzy
cierpieniem a szczęśliwością jest kluczowa dla natury świadomości.
Gdyby
nie ona, wszystko byłoby dla nas neutralne.

AW

.

32. Data: 2011-07-02 07:19:12

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, mówisz o eutanazji? - jak miło 3-)

Nie, nie mówię o eutanazji. Mówię o braku
bezpośredniego związku śmierci z cierpieniem.

33. Data: 2011-07-02 08:04:04

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie, nie mówię o eutanazji. Mówię o braku
> bezpośredniego związku śmierci z cierpieniem.

Zaraz- tego nie wiesz. Śmierć bez cierpienia- no zastanów się: JAK to
stwierdzić?
--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

34. Data: 2011-07-02 09:57:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jul 2011 10:04:04 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zaraz- tego nie wiesz. Śmierć bez cierpienia- no zastanów się: JAK to
> stwierdzić?

He he, może któryś z nieboszczyków opowiedział? - niektórzy kultywują takie
kontakty...
:-)
--
XL
Prawda o GMO:

35. Data: 2011-07-02 13:02:35

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Zaraz- tego nie wiesz.

Owszem, wiem.

> Śmierć bez cierpienia- no zastanów się: JAK to stwierdzić?

Otwierając paszczę i odpowiednio ustawiając
struny głosowe.

36. Data: 2011-07-02 14:03:03

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-02 00:31, Chiron pisze:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> No to spróbuj sama z nim:-)

On ze mną nie chce. ;)

Ewa

37. Data: 2011-07-02 15:38:11

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

> stwierdzić?

He he, może któryś z nieboszczyków opowiedział? - niektórzy kultywują takie
Właściwie to nie mam pewności, czy będąc w epicentrum wybuchu termojądrowego
poczuje się coś- czy nie.
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

38. Data: 2011-07-02 15:44:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jul 2011 15:02:35 +0200, Maciej Woźniak napisał(a):

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Owszem, wiem.

> Otwierając paszczę i odpowiednio ustawiając
> struny głosowe.

Hmmm.... Jakiś nieboszczyk otworzył i ustawił? O, toż to ewenement!

39. Data: 2011-07-02 15:57:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Jul 2011 17:38:11 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> :-)
> Właściwie to nie mam pewności, czy będąc w epicentrum wybuchu termojądrowego

Na pewno nie - wyparuje się zanim zadziała impuls bólowy.

40. Data: 2011-07-02 16:00:28

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Woźniak" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Zaraz- tego nie wiesz.

Owszem, wiem.

> Śmierć bez cierpienia- no zastanów się: JAK to stwierdzić?

Otwierając paszczę i odpowiednio ustawiając
struny głosowe.
No nie- pierwszy z brzegu nożownik z Bałut Ci powie, gdzie wsadzić kosę,
żeby zabijany nie kwęknął. na ten przykład: między 4 a 5 żebro- nieco na
lewo od kręgosłupa (koniuszek serca).

--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

Grzech = Uzależnienie.
Re: Dystymia (depresja nerwicowa) - bedzie duzo
Znowu?
Precz z GMO!
Rozpływam się... //impresja