Samodzielny montaż grzejników CO

11. Data: 2005-02-16 13:29:48

Temat: Re: Samodzielny montaż grzejników CO
Od: "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zacznij od wymiany okien.
Okna są raczej OK. Tu wiele nie zaoszczędzę.

12. Data: 2005-02-16 13:30:36

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więc: czy jest sens na razie wymienić tylko grzejniki? Bo to można szybko
> w miarę tanio.

Zanim zaczniesz remontować CO zastanów się czy nie zacząć od wymiany okien,
na okna z szybami zespolonymi i ociepleniem budynku styropianem. Wymiana
samego CO niewiele ci pomorze.
Pozdrawiam.

13. Data: 2005-02-16 13:31:14

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr cyfrowy napisał(a):

> Okna są raczej OK. Tu wiele nie zaoszczędzę.

Więc pozostaje ocieplenie domu. A że to bliźniak ( ? ) będą kłopoty :/

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

14. Data: 2005-02-16 13:54:36

Od: "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim zaczniesz remontować CO zastanów się czy nie zacząć od wymiany
okien,
> na okna z szybami zespolonymi i ociepleniem budynku styropianem. Wymiana
> samego CO niewiele ci pomorze.
Nie rozumiem dlaczego twierdzicie, że trzeba ocieplać budynek.
System CO jest po prostu do niczego: Stary piec, bez żadnego sterowania.
Mnóstwo wody w układzie bo dużo grzejników i wielkie jak cholera.
Tu przecież najwięcej zaoszczędzę.

15. Data: 2005-02-16 14:35:27

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> System CO jest po prostu do niczego: Stary piec, bez żadnego sterowania.
> Mnóstwo wody w układzie bo dużo grzejników i wielkie jak cholera.

Nie do końca - "ilość ciepła" jaką będziesz musiał wyprodukować się nie
zmieni więc zysk będzie polegał tylko na różnicy w sprawności układu i
bedzie rzędu kilku procent.

Jeżeli ocieplisz to zapotrzebowanie na "ilość ciepła" może spaść o naście
lub nawet więcej procent

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

16. Data: 2005-02-16 15:02:14

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim zaczniesz remontować CO zastanów się czy nie zacząć od wymiany
> okien, na okna z szybami zespolonymi i ociepleniem budynku styropianem.
> Wymiana samego CO niewiele ci pomorze.
> Pozdrawiam.

Ważną sprawą jest też ocieplenie stropu (sufitu) którędy ucieka b. dużo
ciepła.

17. Data: 2005-02-17 10:44:26

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW

ile kosztuje ocieplenie 10cm styropianem m2 budynku?

bo tak mu wszyscy doradzacie - a mi sie wydaje ze roznica w kosztach na plus
pojawi sie po latach.

18. Data: 2005-02-21 13:57:45

Od: "Marek" <M...@n...podaje.adresu> szukaj wiadomości tego autora

> Muszę zrobic coś na szybko bo kupiłem mieszkanie i widzę, że przy
> istniejącej instalacji koszta gazu mnie "zeżrą". Zastanawiam sie też żeby
> na szybko wymienić tylko grzejniki (9 grzejników mniejszych i większych).

Grzejniki- to ta część instalacji- na której są najmniejsze straty. Jeżeli
są żeliwne, to nie do zdarcia. Wymienisz na stalowe panele< 20 lat
żywotności.
Najwięcej możesz skorzystać na wymianie pieca CO. Ale chyba nie więcej niż
25%. Tylko gdzie kupisz nowoczesny piec do otwartego CO? (Torus?). Raczej
trudno zamknąć grawitacyjną instalację- duża ilość wody (też zaleta),
potrzeba by duże naczynie wyrównawcze. I czy instalacja wytrzyma ciśnienie?,
co prawda, nawet tylko 0.5 atm.- przy jednej kondygnacji.
A może, wymiennik ciepła i dodatkowa pompa?, lecz to ok. 700PLN.

> Więc: czy jest sens na razie wymienić tylko grzejniki? Bo to można szybko
> w miarę tanio.
To właśnie ma najmniejszy sens.
Pozdrawiam Marek.

19. Data: 2005-02-21 17:21:21

Od: "Piotr cyfrowy" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim b. serdecznie za uwagi.
Przed decyzją wciąż "kompiluję" Wasze uwagi.
Pzdr
Piotr

plyta ceramiczna - plamy - help
Twój głos w sprawie patentów na oprogramowanie
Czynsz
palniki gazowe czy płyta elektryczna
Reaktywacja ekspresu