Schab w mleku

1. Data: 2004-09-26 11:41:51

Temat: Schab w mleku
Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Trafiłem na samą końcówkę pierwszego przepisu w "Podróżach Makłowicza".
Niestety nie udało mi się go spisać, a nie posiadam magntowidu, aby
nagrać powtórkę.
Czy któś może go spisał i byłby na tyle miły i wrzucił go na grupę? Tak
ciekawe połącznie mięsa i mleka warte jest zaserwowania podczas domowego
obiadu:)
A może ktoś ma jakieś "doświadczenia" w kwestii owej potrawy i mógłby
się nimi podzielić?
--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

1. Data: 2004-09-27 07:45:08

Temat: Re: Schab w mleku
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Sep 2004 13:41:51 +0200, Waćpanna lub Waćpan *(Na)Lesnik*, w
wiadomości news:<news:cj889f$276$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> A może ktoś ma jakieś "doświadczenia" w kwestii owej potrawy i mógłby
> się nimi podzielić?

Ja mam tylko konsumenckie. Bleeeeeeee. Schab w mleku zuełnie traci dla mnie
wszystkie swoje walory smakowe i robi się taki mdły. Następnym razem już go
jeść na pewno nie będę.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-09-27 08:30:55

Od: MarchEf <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie sie tez jakos zle kojarzy, ale ogladalam wczoraj Maklowicza i tak
mniej-wiecej moge przytoczyc proces przygotowywania, nie wiem tylko czy
takie generalne informacje Ci sie przydadza :)
Najpierw ten schab dusilo sie w bialym winie- chyba az 6 godzin, pozniej
dopiero pozniej wrzucalo do mleka w ktorym byly juz rozmaryn i szalwia..
Kolejne 2 chyba godziny duszenia az mleko zniknie.. I potrawa gotowa.

Ja bym sie nie odwazyla z tak przytoczonego przepisu cos ugotowac ale
mozesz miec przynajmniej ogolny poglad na to czy to dobre :)

MarchEf

1. Data: 2004-09-27 10:40:47

Od: Ulka <ug_ulka@usun_to_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Schab w mleku po lombardzku
Podaje Robert Makłowicz
ˇ 1 kg schabu bez kości,
ˇ 2 ząbki czosnku,
ˇ 2 gałązki rozmarynu,
ˇ 500 ml białego wytrawnego wina,
ˇ łyżka masła,
ˇ 2 łyżeczki mąki,
ˇ 750 ml mleka,
ˇ sól,
ˇ pieprz

Mięso włożyć do miski, dodać gałązkę rozmarynu i posiekany w plasterki
czosnek, zalać winem, przykryć i trzymać 24 godziny w lodówce. Wyjąć,
starannie osuszyć papierowym ręcznikiem, posolić i natrzeć świeżo zmielonym
czarnym pieprzem, delikatnie oprószyć mąką. W rondlu o grubym dnie niezbyt
mocno rozgrzać masło, włożyć mięso i na niewielkim ogniu obsmażyć ze
wszystkich stron. Wlać mleko, dodać drugą gałązkę rozmarynu i dusić pod
przykryciem na małym ogniu 2 godziny. Mięso wyjąć na półmisek, odstawić do
ciepłego piekarnika, sos gotować, aż nabierze kremowej konsystencji. Schab
podawać pokrojony w plastry polewane sosem

1. Data: 2004-09-28 18:56:35

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym sie nie odwazyla z tak przytoczonego przepisu cos ugotowac ale
> mozesz miec przynajmniej ogolny poglad na to czy to dobre :)

Dzięki za dobre chęci:)

1. Data: 2004-09-28 18:58:37

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam tylko konsumenckie. Bleeeeeeee. Schab w mleku zuełnie traci
dla mnie
> wszystkie swoje walory smakowe i robi się taki mdły. Następnym razem już go
> jeść na pewno nie będę.
:) Jeszcze nie smakowałem, więc nie znam swoich odczuć konsumenckich na
ten temat:)

1. Data: 2004-09-30 05:07:48

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciepłego piekarnika, sos gotować, aż nabierze kremowej konsystencji. Schab
> podawać pokrojony w plastry polewane sosem

Dzięki serdeczne. Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Podawać _na_ sosie,
czy _polane_ sosem? Mam taką małą wątpliwość, więc wolę się zapytać.
Odnośnie przepisu - jeszcze raz dziękuję:)

--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik
GG:4742410 RLU:304850 www.forestlandia.com

Deglasowanie
Sprzedam zestaw do Founde i nietylko
polewa czekol. do naleśników
poszukuje przepisu...ciasto czekoladowe z jabłkiem
Obieranie kiełbasy