Schemat po włosku :( i wielka prośba

1. Data: 2005-12-08 23:57:01

Temat: Schemat po włosku :( i wielka prośba
Od: "sarenka" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam linka z prześlicznymi bucikami i właśnie walczę ze schematem..
PO WŁOSKU :(

http://photobucket.com/albums/b304/LadyCrochet/RR/Wz
ory%20i%20schematy/Dla%20dzieci/?action=view&current
=bucikischem1.jpg

Może znajdzie się miłośniczka i znawczyni powyższego języka, nic nie znalazłam
na internecie oprócz

mezza maglia - oczko ścisłe
punto basso - półsłupek
mezzo punto alto - słupek
uncinetto - szydełko
punto alto doppio - słupek podwójny
maglia catenella - oczko łańcuszka
pippiolino - pikotek

2. Data: 2005-12-09 07:56:02

Temat: Re: Schemat po włosku :( i wielka prośba
Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyno! Czemu zaprzątasz sobie głowę opisem?? że tak powiem: Olej go!!
Tam zwykle nie piszą nic ciekawego :) Przecież masz wyraźny schemat i z
niego spokojnie zrobisz buciki bez odczytywania opisu.
Zaczynasz od łańcuszka z( o ile dobrze liczę) 13 o.łańc , który obrabiasz z
obu stron, dookoła, w wyniku czego powstaje Ci owalna podeszwa. Następnie
nic nie kombinując robisz dalej, prosto do góry wg schematu. Te krzyżyki
(półsłupki) z daszkiem oznaczają że przerabiasz dwa półsłupki razem (daszek
na górze), lub 2 półsłupki w jedno oczko (daszek na dole) . Owalna kropka
oznacza jedno o. łańc , a czarna kropka to o.ścisłe wkłute w początkowe o.
łańcuszka. Krzyżyk z kreseczką na dole (ostatni rząd robótki) to o. ścisłe,
które wykańczają brzeg robótki. Czarny i biały grot strzałki wskazują
początek i koniec robótki, a te długie strzałki to jakby
drogowskazy-kierując się nimi wiesz w którą stronę robić.
No! to chyba wszystko! To naprawdę nic trudnego pod warunkiem że nie
będziesz przejmowała się opisem. Tam pewnie piszą z grubsza to co ja
powyżej.
Życzę powodzenia. W razie wątpliwości pisz.
Pozdrawiam
Aga

3. Data: 2005-12-09 09:59:32

Od: s...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Agnieszko!!

Właśnie o to mi chodziło, tak myślałam że to półsłupki (krzyżyki), ale przy
krzyżyku w opisie widnieje słowo inne aniżeli znalazłam na to określenie, więc
zgłupiałam. Dziękuje za odpowiedź

Sarenka

> [...]
http://photobucket.com/albums/b304/LadyCrochet/RR/Wz
ory%20i%20schematy/Dla%20dzieci/?action=view&current

Spotkanie w Poznaniu
szydełkowanie- pytanie
&#1042;&#1099;&#1096;&#1 080;&#1074;&#1072;&#1102 ; &#1082; &#1088;&#1077;&#1089;&#1 090;&#1080;&#1082;&#1086 ;&#1084; - grudzień 2005 (Wyszywaju krestikom)
OT-Bez komentarza?
koraliki - szklo weneckie