Sclerodermia

1. Data: 2004-01-07 09:36:09

Temat: Sclerodermia
Od: rozrabiaka <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Kto cos wie na temat choroby "Sclerodermia" potrzebne jak najwiecej
informacji. Juz prawie rok mama choruje na to. Co robic, jak pomagac,
czy da sie leczyc, z kim sie kontaktowac, im wiecej info. tym lepiej.

pozdrawiam i z gory dziekuje, grzesiek

2. Data: 2004-01-07 16:30:47

Temat: Re: Sclerodermia
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jan 2004, rozrabiaka wrote:

> Kto cos wie na temat choroby "Sclerodermia" potrzebne jak najwiecej
> informacji. Juz prawie rok mama choruje na to. Co robic, jak pomagac,
> czy da sie leczyc, z kim sie kontaktowac, im wiecej info. tym lepiej.

zastanawialem sie czy i jak odpowiedziec i w zasadzie pytanie przekracza
mozliwosci rzetelnej odpowiedzi przez Internet. Twardzina jest ukladowa
choroba tkanki lacznej przewlekla i postepujaca polegajaca na wytwarzaniu
nieprawidlowego kolagenu w nastepstwie tego twardej zmienionej skory
ale takze nieprawidlowych struktur zawierajacych tkanke laczna w narzadach
wewnetrznych. Choroby nie mozna wyleczyc, mozna jedynie leczyc jej skutki
oraz probowac zatrzymywac proces nieprawidlowego wloknienia.
Leczenie prowadzi reumatolog

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!

3. Data: 2004-01-07 17:57:22

Od: rozrabiaka <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>

> [...]
> --
> Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
> *Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!

Dziekuje za odpowiedz!

Wiem, ze leczenie prowadzi reumatolog. Na poczatku choroby lekarz
powiedzial, ze masaze moga zaszkodzic i pogorszyc sytuacje, teraz jednak
wysyla na masaze okolic kregoslupa i mowi, ze nalezy sie oszczedzac,
jak wyglada sprawa masazy? Mam mozliwosc zalatwienia nieodplatnie masazy
plecow, nog, glowy, rak (calego ciala) jednak nie wiem czy moze to byc
taki zwyczajny masaz, na ktory chodzi sie do masazystki/masazysty.

Doszla takze "Dieta Kwaśniewskiego". Interesuje mnie co moze robic/co
powinna robic chora osoba, atakowane sa stawy, coraz gorzej sie porusza,
jednak zmusza sie do robienia czegokolwiek, leki przeciwbolowe przestaja
pomagac, m.in. Tramal (krople), Cuprenil i chyba Naproxan.
Pisze Pan o probie zatrzymania procesu wloknienia, w jaki sposob mozna
probowac? Moze lekarz, ktory prowadzi/kontroluje ten proces, nie wie o
wszystkim, moze da sie jakos podpowiadac mu co i jak.

W chorobie tej nalezy unikac zimna jak i goraca, jednak nie zawsze jest
to mozliwe.

Pozdrawiam, grzesiek

4. Data: 2004-01-07 18:43:45

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> probowac? Moze lekarz, ktory prowadzi/kontroluje ten proces, nie wie o
> wszystkim, moze da sie jakos podpowiadac mu co i jak.

sadze, ze wie ale choroba jest czasami trudna do ujarzmienia. Sprawe
rehabilitacji - na jakim etapie i jaka ustalic musi reumatolog leczacy
(na roznym etapie choroby stosuje sie rozne metody fizykoterapii badz
sie nie stosuje). Co do diety Kwasniewskiego - zapewne jej zwolennicy
powiedza, ze jest "dobra na wszystko" wiec tu nie bede sie juz wypowiadal

Pozdrowienia

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

witaminki na wlosy, paznokcie i skore
stereopsja
PILNIE stomatolog
Przesrost migdałków
Poszukuję materiałów na temat miejsca fizjoterapii w służbie zdrowia