Seler naciowy

1. Data: 2002-02-22 16:08:14

Temat: Seler naciowy
Od: Iwona Konieczny <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))

Ostatnio straszliwie zasmakowało mi to warzywko. Macie może jakieś
pomysły jak można to jeszcze wykorzystać oprócz ugotowania na parze i
wszamania z masełkiem z bułką tartą?

Pozdrowienia
Iwona

1. Data: 2002-02-22 16:14:04

Temat: Re: Seler naciowy
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwona Konieczny <m...@b...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@p...gliwice.sdi.tpn
et.pl...

> [...]
>
> Ostatnio straszliwie zasmakowało mi to warzywko. Macie może jakieś
> pomysły jak można to jeszcze wykorzystać oprócz ugotowania na parze i

Można dodawać do sałatek, nawet takich na słodko z kurczakiem, kukurydzą,
orzechami, kapustą pekińską.
Można dodać do gulaszu albo cassulet, pycha.

Wkn

1. Data: 2002-02-22 17:02:41

Od: "Toffi" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Konieczny" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
pl...

> Ostatnio straszliwie zasmakowało mi to warzywko. Macie może jakieś
> pomysły jak można to jeszcze wykorzystać oprócz ugotowania na parze i
> wszamania z masełkiem z bułką tartą?

Ja ostatnio testowałam przepis na zupę meksykańską właśnie z dodatkiem
selera naciowego
Toffi

1. Data: 2002-02-22 17:15:47

Od: "EWA" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ostatnio straszliwie zasmakowało mi to warzywko. Macie może jakieś
> pomysły jak można to jeszcze wykorzystać oprócz ugotowania na parze i

Można surówkę:
400 g selera
1 jabłko
1 ogórek świeży
3-4 łyżki oliwy
Sok z cytryny, sól, pieprz, posiekana natka pietruszki
Seler kroimy w poprzek w cienlie plasterki, solimy.
Jabłko i ogórek w drobne paseczki i do selera.
Olej mieszamy z sokiem z cytryny, przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy do
selera, mieszamy a na wierzch natka.
Smacznego EWA

1. Data: 2002-02-22 17:43:41

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jabłko i ogórek w drobne paseczki i do selera.
> Olej mieszamy z sokiem z cytryny, przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy

Zastanawiam się, czy nie chodzi Ci o zwykły biały seler, a naciowy to takie
długie zielone łodygi :-))

Wkn

1. Data: 2002-02-22 18:13:32

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona Konieczny" <m...@b...pl> wrote in message
> [...]
>
> Ostatnio straszliwie zasmakowało mi to warzywko. Macie może jakieś
> pomysły jak można to jeszcze wykorzystać oprócz ugotowania na parze i

ja tez bardzo lubie to warzywko;)
ja uzywam do soku z marchewka plus seler naciowy ;pycha !
zupka: ziemniaczki ,seler naciowy ,smietanka i masełko moja corcia uwielbia
ta zupke:

inny moj przepis to pokroic to w kawałkim wrzucic na rogrzany olej,troche
wody ,oleju sojowego,odrobina cukru i podac do obiadu jako warzywko.
nadaje sie tez do sałatek: kukurydza,marchewka surowa w paseczki,surowy
seler naciowy tez w paseczki,do tego smietana .pycha!
pozdrawiam arielka

1. Data: 2002-02-22 18:14:30

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> wrote in message news:a55vua$ljo$1@news.tpi.pl...
> długie zielone łodygi :-))
>
> Wkn
własnie dlugie zielone łodygi ;)

arielka

1. Data: 2002-02-22 18:33:44

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Feb 2002 17:08:14 +0100 (CET), Iwona Konieczny
<m...@b...pl> wrote:

> [...]
>
>Ostatnio straszliwie zasmakowało mi to warzywko. Macie może jakieś
>pomysły jak można to jeszcze wykorzystać oprócz ugotowania na parze i

Pokroj na 4 cm kawalki , posmaruj (grubo) peanut butter i wcinaj.

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-02-22 20:37:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

- zupa selerowa
- surowki/salatki wszelkie
- cala lodyge nadziac - tzn ten row (=ruw) co biegnie wzdluz -
nadziac bialym gladkim twarozkiem (almette?) z dowolnymi
dodatkami. Tak nadziany pokroic w kawalki eleganckie
- Uzywac do maczania w dipie.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-23 08:23:49

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

za www.puszkkka.vege.pl:

ostra sałatka z makaronem
Składniki:
2 lyzeczki oliwy
1/4 sredniej cebuli
1/2 malej zielonej papryki
1 lodyga selera naciowego
1 mala marchewka
szczypta imbiru
szkl. ugotowanego makaronu razowego lub graham rurki
natka
1/2 lyzeczki octu winnego
1/2 lyzeczki musztardy
1/4 odsaczonej ciecierzycy z puszki
sol i pieprz
Przepis:
warzywa po umyciu i obraniu pokroic w drobna kostke, posypac imbirem i
podsmazyc na lyzeczce oliwy. makaron wlozyc do miski i wymieszac z natka,
lyzeczka oliwy, octem, musztarda, ciecierzyca, dodac gorace warzywa i
ponownie wymieszac.
Nadesłał(a): Rena [r...@p...pl] , dnia: 2001-11-20
Źródło: "Super Linia" - miesięcznik promujący zdrowy styl życia, nr 11/2001

pasta - ciecierzyca z selerem naciowym
Składniki:
ciecierzyca
seler naciowy
olej słonecznikowy
pieprz i asofetida (lub suszona cebula)
Przepis:
ciecierzyca, seler naciowy, olej słonecznikowy, pieprz i asofetida -
zmiksowac.
chlebek razowy posmarowany pasta, do tego kapusta pekinska ....coz za
połaczenie mniam !
Nadesłał(a): arleta , dnia: 2001-12-19
Przepis własny autora.

SAŁATKA ZIELONO-BIAŁA
Składniki:
2 torebki ryżu
2 łodygi selera naciowego
sok z cytryny
0,5 szklanki orzechów włoskich
2 jabłka
3 łyżki octu winnego
2 szklanki soku z jabłek
1 łyżka musztardy
9 łyżek oliwy
sól i pieprz
Przepis:
zagotować sok jabłkowy z 2 szklankami wody, szczyptą soli - na wrzątek
wsypać ryż i gotować 20 minut. selera pokroić w plasterki, jedno jabłko w
paseczki, a drugie w kostkę, skropić je sokiem z cytryny. przyprawy
rozetrzeć z octem, oliwą i musztardą
Nadesłał(a): kropka , dnia: 2000-08-30
Źródło / autor: ?

sałatka z czarnej fasolki, ryzu, warzyw w pikantnym sosie
Składniki:
2 lyzki soku z pomaranczy
2 lyzki soku z cytryn
2 lyzeczki oliwy z oliwek
0,5 lyzeczki soli
0,5 lyzeczki mielonego kminku
0,5 lyzeczki tabasco
45 dag czarnej fasolki ugotowanej i osaczonej (45 dag juz po ugotowaniu)
1 szklanka ugotowanego ryzu
3 nieduze pomidory obrane ze skorki i posiekane w kostke
1 czerwona papryka pokrojona w kostke
0,5 zielonej papryki pokrojonej w kostke
0,5 malej czerwonej cebulki pokrojonej w kostke
garstka szczypiorku, posieknaego
1 lodyga selera pokrojona drobno
Przepis:
Sok z pomaranczy i cytryn mieszasz z oliwa, sola, kminkiem i tabasco,
dodajesz do reszty skladnikow, delikatnie laczysz i wstawiasz na godzine do
lodowki. I juz :-)
Nadesłał(a): pat , dnia: 2001-11-01
Źródło / autor: Herbatka z gr.dyskusyjnej pl.rec.kuchnia

seler w imbirze
Składniki:
seler naciowy
swiezy imbir w kłaczu
sos sojowy ,przyprawy :pieprz ,sol
Przepis:
seler umyc i pokroic w paseczki.Olej rozgrzac w garnku dodac swiezy imbir
pokrojony w kawałki tak smazyc z 3 minuty dodac, sol, pierz, wrzucic seler.
mieszac trzymajac na ogniu, dodac na koncu sos sojowy. mieszac i tez
potrzymac pare minut na ogniu.
Nadesłał(a): arleta , dnia: 2001-03-27
Przepis własny autora.

serek granulowany z warzywami
Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

1 serek granulowany
sol i pieprz

warzywa (wybierz ulubione):
pomidor
papryka
kalafior
cebula
czosnek
papryczka ostra
seler naciowy
ogorek
rzodkiewki
Przepis:
warzywa pokroic, wymieszac z serkiem, doprawic.
Wskazówki i uwagi:
im wiecej warzyw, tym lepiej.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-22
Przepis własny autora.

wiosenna sałatka
Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

zalewa:
1/4 małej cebuli
kilka ziaren białego pieprzu
1/4 suszonej papryki chili
liść laurowy
szczypta ziół prowansalskich
1/4 małego jabłka
1/4 szkl. czerwonego wina
1/8 octu winnego

sałatka:
kilka liści sałaty
kilka rzodkiewek
gałązka selera naciowego
25 g kopru włoskiego (fenkułu)
50 g czerwonej papryki
25 g sera żółtego
garść rzeżuchy
1 łyżeczka oleju
Przepis:
Obraną cebulę pokroić w kostkę, rozgnieść pieprz, liść laurowy, paprykę
chili, przyprawy. Jabłko pokroić w małe kawałeczki. Całość zalać winem i
octem, gotować 5 min., potem przecedzić. Warzywa umyć, pokroić na małe
kawałki, ser pokroić w kostkę. Sałatkę wymieszać, dodać rzeżuchę i olej.
Zalewę podać oddzielnie.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-04
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
5/2001

wiosennna sałatka
Składniki:

seler naciowy
marchewka surowa
kukurydza ze słoika albo puszki
por
śmietana ,sól ,pieprz ....
proporcje jak kto lubi-)))
Przepis:
seler naciowy pokroic w paseczki, marchewka surowa starta w paseczki na
grubszej tartce, kukurydza, por pokrojony w paseczki, śmietana ,sól ,pieprz
.... wymieszać.
Nadesłał(a): pazurek , dnia: 2001-03-27
Przepis własny autora.

zupa krem z selera naciowego 1
Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

70 g selera naciowego
20 g marchwi
10 g pietruszki
lyzeczka maki zytniej
50 ml mleka
1 zoltko
lyzeczka oleju sojowego
zielenina
Przepis:
wloszczyzne i selera ugotowac, nastepnie przetrzec. sporzadzic zawiesine z
mleka i maki, podprawic zupe i zagotowac. zoltko utrzec z olejem,
rozprowadzic w malej ilosci zupy, polaczyc z caloscia. podawac z grzankami.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-07-24
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
7/2001

zupa piwna z dyni
Proporcje podane dla 2 osób.

Składniki:

1 cebula
1 czosnek
1 lodyga selera naciowego
1 lyzeczka masla
700 g miazszu dyni
0,5 szkl. piwa
sol
pieprz
galka muszkatalowa
1 lyzka pestek z dyni
4 lyzki gestej smietany
Przepis:
obrana cebule i czosnek oraz seler naciowy pokroic i zeszklic na masle.
dodac dynie pokrojona w kostke, zalac piwem, przyprawic i gotowac pod
przykryciem na malym ogniu 20 min. pestki z dyni lekko zrumienic na patelni.
zupe zmiksowac, dodac smietane i posypac uprazonymi pestkami z dyni.
Wskazówki i uwagi:
przerobione na wege
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-11-01
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
10/2001

zupa z gruszek
Składniki:

3 lekko kwasne gruszki
35 dag dyni
srodek glowki salaty
2 lodygi i glab selera naciowego
4 cebulki
2 pory
peczek pietruszki
10 lodyzek szczypiorku
oliwa z oliwek z pierwszego tloczenia
sol
Przepis:
oczyszczona dynie kroimy w nieregularne kawalki, zas pory w cienkie
plasterki. glab selera takze kroimy w kawalki bez odrywania mniejszych
listkow, a lodygi w poprzeczne plasterki. obrane cebulki siekamy, z gruszek
zdejmujemy skorke, usuwamy gniazda nasienne i kroimy owoce w male
kawaleczki. oddzielamy listki ze srodka salaty i pozostawiamy je w calosci.
doprowadzamy do wrzenia 1,5 litra osolonej wody, wrzucamy don seler i dynie
i pozwalamy, by powoli gotowaly sie we wrzatku przez 5 min. wrzucamy gruszki
i gotujemy jeszcze ok. 8 min. na koncu dodajemy pory, posiekana pietruszke,
skrojony szczypiorek i srodek glowki salaty. zostawiamy, by powoli wrzaly
przez 2 min. gasimy ogien, doprawiamy zupe niewielka iloscia surowej oliwy i
przelewamy do wazy lub od razu do glebokich talerzy.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

ryba na złoto
P - ryba po serbsku
Szukam Niedrogiej Restauracji (baru) Hiszpańskiej w Warszawie
A może coś z kuchni żydowskiej? (P)
Soja po warszawsku na ambrozja.pl