Serce

1. Data: 2002-01-05 10:00:37

Temat: Serce
Od: "Roman Kończak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilkunastu lat trapi mnie pewna dolegliwość. W pewnym momencie serce
zaczyna bić nierównomiernie, mam takie wrażenie kotłowania w piersiach. Nie
trwa to długo choć kilka razy sytuacja była na tyle poważna że wylądowałem w
szpitalu. Do tego dołącza się ból między łopatkami, czasem za mostkiem.
Czasem dołącza się do tego uczucie zimna. Dolegliwości najczęściej występują
wieczorem lub w nocy, szczególnie po położeniu się do łóżka. Nie ma to
dużego związku z wysiłkiem, tzn. nawet bardzo duży wysiłek nie powoduje
dolegliwości. Natomiast wysiłek w czasie wystąpienia dolegliwości chyba je
zaostrza. Wielokrotnie miałem Robione EKG, okazało się że wszystko jest OK.
Lekarze twierdzą że choroba ma podłoże nerwicowe, ale w miarę upływu lat mam
coraz więcej wątpliwości. Jestem ciekaw czy ktoś miał podobne doświadczenia,
lub mógłby mi wyjaśnić podłoże tej dolegliwości.

Pozdrowienia Roman K.

2. Data: 2002-01-05 13:09:30

Temat: Re: Serce
Od: "AC" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zcy mailes robione testy tarczycowe?

warto sie zglosic do IK jesli jestes z wawy (musisz tam miec skierowanie) i
w specjalnej pracowni moga tam wywolac czestosurcz i zobaczyc czy uda sie to
naprawic aby ci sie takie kolatania serca nigdy nie zdarza;y.
sprobuj Instytut Kardiologii,pracownia elektrofizjologii
doc Walczak

3. Data: 2002-01-05 18:20:47

Od: "Roman Kończak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> warto sie zglosic do IK jesli jestes z wawy

Dzięki za info. Niestety najbliżej mam do Poznania.

Pozdr. R. Kończak

4. Data: 2002-01-06 17:04:51

Od: "AC" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

podpytam docenta kto sie tym zajmuje w poznaniu
z pozdr
aga

5. Data: 2002-01-06 23:07:07

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AC" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> naprawic aby ci sie takie kolatania serca nigdy nie zdarza;y.
> sprobuj Instytut Kardiologii,pracownia elektrofizjologii

Nie jestem z Warszawy a z Katowic i miewam właśnie częstoskurcze,
niestety (a może na szczęście) nie są powtarzalne. Badania tarczycowe
zrobione i są OK. W jaki sposób i gdzie w okolicy Katowic można "wywołać
częstoskurcz w pracowni"? Jestem tym żywo zainteresowana, bo jak
pisałam, na zawołanie wywołać nie potrafię i nie bardzo wiem co mam z
tym dalej robić.

--
Pozdrówka
Tatiana

6. Data: 2002-01-08 09:55:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Jan 2002, Xena d. Bazyl wrote:

> [...]
> częstoskurcz w pracowni"? Jestem tym żywo zainteresowana, bo jak
> pisałam, na zawołanie wywołać nie potrafię i nie bardzo wiem co mam z

tak, Katowice maja bardzo dobry osrodek elektrofizjologiczny -
Prof. Maria Trusz-Gluza, Prof. Kargul

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2002-01-08 09:58:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> częstoskurcz w pracowni"? Jestem tym żywo zainteresowana, bo jak
> pisałam, na zawołanie wywołać nie potrafię i nie bardzo wiem co mam z

ale tytulem uzupelnienia nie zaczyna sie diagnostyki zaburzen
rytmu od badan inwazyjnych - wiec jesli nie bylo podstawowej
diagnostyki nieinwazyjnej to ta powinna byc przeprowadzona
najpierw - innymi slowy trzeba zglosic sie do kardiologa

P.
----

8. Data: 2002-01-08 12:56:40

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]

diagnostyki nieinwazyjnej to ta powinna byc przeprowadzona
najpierw - innymi slowy trzeba zglosic sie do kardiologa

No właśnie Panie Piotrze, a już zwątpiłem :-)...
JFK

9. Data: 2002-01-08 23:43:00

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w
wiadomości
am.torun.pl...

>tak, Katowice maja bardzo dobry osrodek elektrofizjologiczny -
>Prof. Maria Trusz-Gluza, Prof. Kargul

Odpowiadam "zbiorczo" na oba posty.
Oczywiście najpierw zgłoszę się do kardiologa, ale chciałam wiedzieć
konkretniej co można robic z tym dalej i nie wiedziałam, że są
prowadzone tego typu badania. Jakoś zgłaszanie się tak tylko, żeby mieć
założonego Holtera w sytuacji gdy zwykłe EKG i UKG nie wykazuje jakichś
zmian, a jak pisałam częstoskurcze nie są powtarzalne nie budziło mojego
zachwytu. Teraz wiem, że można coś z tym zrobić dalej i to mnie bardziej
motywujew do udania się do kardiologa. Dzięki.

Czy wymienione przez Ciebie osoby "pochodzą" ze szpitala klinicznego nr
7 w Katowicach Ochojcu na ul. Ziołowej czy miałeś na myśli inny ośrodek
(placówkę)? Bo jest jeszcze Śląskie Centrum Chorób Serca (dawniej
Wojewódzki Ośrodek Kardiologii) w Zabrzu, ale tam chyba nie trafię - mam
wrażenie, że taki sobie częstoskurcz nie jest tematem zainteresowań tak
poważnej placówki, chociaż, oczywiście, mogę się mylić.

No i jeszcze jedno, może nie tak ważne, ale zawsze mniej na idiotę się
wychodzi:-) - czy Prof. Kargul to on czy ona? Nie mam uprzedzeń do płci
lekarza, ale łatwiej się pytać o panią Profesor lub o Pana Profesora niż
o Kargula - prawda?
Nie używasz polskich literek, więc jeszcze jedno małe pytanko - Maria
Trusz-Gluza czy Głuza? (w drugim przypadku l z kreseczką :-) - a może
jeszcze inaczej?

Aha - mogłam to napisac do Piotra na priva i nie wątpię, że
odpowiedziałby, ale specjalnie piszę tu - może ktoś jeszcze skorzysta, a
przy tym nawale "śmieci" jakie są często produkowane przez sporadycznie
pojawiających się na tej grupie użytkowników ten jeden post chyba nie
zmieni sytuacji nawet modemowców, do których na niestety też należę.

--
Pozdrówka
Tatiana

ból gardła...