Co to jest osteopenia?

1. Data: 2002-01-04 23:42:00

Temat: Co to jest osteopenia?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam tego "terminu" w encyklopedii zdrowia.
Siostrze wyszedł wynik : "nieznaczna osteopenia"...Czy to początek
osteoporozy?

Kaja

2. Data: 2002-01-05 05:09:27

Temat: Re: Co to jest osteopenia?
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości
> Nie mam tego "terminu" w encyklopedii zdrowia.
> Siostrze wyszedł wynik : "nieznaczna osteopenia"...Czy to początek
> osteoporozy?
jesli umiesz angielski to tu znajdziesz odpowiedz
http://courses.washington.edu/bonephys/openia.html
iwona

3. Data: 2002-01-05 15:41:15

Temat: Odp: Co to jest osteopenia?
Od: "GeePee" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest zbyt mało kości w kościach. A tak na poważnie to jest to coś
podobnego do osteoporozy ale o mniejszym nasileniu tego procesu. O
osteoporozie mówi sie jeśli w badaniu densometrycznym wynik oscyluje powyżej
dwóch odchyleń standardowych średniej. Natomiast o osteopeni mówi sie jeśli
niedobór gęstości jest poniżej dwóch.
A poza tym osteoporoza występuje najczęściej u kobiet w wieku przekwitania i
ma bezpośredni związek z hormonalnym wpływem estrogenów na kości. U
przekwitłej kobiety troszke tych strogenów brakuje, wiec albo się je podaje
albo podaje sie leki które wycisną maksymalnie z tego co jeszcze zostało.
Czesto jest osteoporoza spowodowana przez duże niegobory w diecie wapnia.
Takie kobiety najczęsciej nie jedzą nabialu, nie pija mleka, a zato piją
kole i pepsi która całkowicie ogołaca kobiety z wapnia ponieważ zawiera
fosforany które wiąża wapń.
Jeśli tu chodzi o młoda osobe to raczej nie jest to osteoporoza, a moze
niewłaściawa dieta, albo jakies problemy z przytarczycami. Ja na waszym
miejscu napewno poradziłbym sie lekarza, ale bez paniki, tymbardziej ze ten
wynik to nieznaczna osteopenia.

Narazie i pozdrawiam GeePee
Użytkownik Kaja <f...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...pl...

4. Data: 2002-01-05 23:17:04

Temat: Re: Odp: Co to jest osteopenia?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

GeePee napisał(a):

> [...]
> miejscu napewno poradziłbym sie lekarza, ale bez paniki, tymbardziej ze ten

Mam jeszcze pytanie: czy ta osteopenia jest postępująca tzn, czy może potem
przejść w osteoporozę?.
Siostrze prześwietlano ( tym specjalnym aparatem+ komputer) prawą rękę, chyba od
nadgarstka do łokcia.

--
Kaja

5. Data: 2002-01-06 15:39:43

Temat: Odp: Odp: Co to jest osteopenia?
Od: "GeePee" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To prześwietlenie to pewnie było to własnie badanie densometryczne kości. A
bo nie wiem czy sie dobrze zrozumieliśmy, osteopenia jak i osteoporoza
dotyczy całego szkieletu, a bada sie tylko przedramię czasem inne kości
zależy od aparatu.
Osteopenia jest to taki stan który może prowadzić do osteoporozy czyli
zrzeszotnienia kości ale nie musi !!!!! Osteopenia jest odwracalna ,
poprostu trzeba nad soba popracować, zlikwidować ewentualne niedobory,
osteoporoza to proces w którym , nie dość ze maleją beleczki kostne, to
ulegają one pękaniu i nigdy sie juz nie połączą, kosc wygląda jak gąbka i
jest to juz proces nie odwracalny.
Poza tym tak jak napisałem trzeba poszukać przyczyny tej osteopeni i dlatego
polecałbym wizytę u lekarza.
Ale nie ma sie co zbytnio obawiać. Najlepiej zwrócić sie do ortopedy lub
reumatologa.

Pozdrawiam i Narazie GeePee (ał)

6. Data: 2002-01-06 21:23:26

Temat: Re: Odp: Odp: Co to jest osteopenia?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

GeePee napisał(a):

> [...]
> zrzeszotnienia kości ale nie musi !!!!! Osteopenia jest odwracalna ,
> poprostu trzeba nad soba popracować, zlikwidować ewentualne niedobory,

Czyli jeść dużo tego co zawiera wapń?

> [...]
> polecałbym wizytę u lekarza.
> Ale nie ma sie co zbytnio obawiać. Najlepiej zwrócić sie do ortopedy lub

Siostra ma na dodatek dyskopatię szyjną ( kręg C5 i C6)...Czy to może mieć wpływ
na osteopenię?

Bardzo serdecznie dziękuję :-)

Zynk
Czy antyrefleks w okularach musi byc niebieski?
operacja nosa ?????
Badanie ginekologiczne
psycholog/psychiatra ?