Sernik bez pieczenia

1. Data: 2005-03-30 14:49:00

Temat: Sernik bez pieczenia
Od: s...@o...pl (Sendi) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Spotkałam się kiedyś z sernikiem, którego nie trzeba piec, czy ktoś z was
posiada może taki przepis?

I jeszcze jedno:
Może znacie jakieś ciasta potrawy z serkiem waniliowym:
Jak go można ciekawie wykorzystać?
Czekam na wasze pomysły.
Pozdrawiam
Sendi

2. Data: 2005-03-30 15:23:48

Temat: Re: Sernik bez pieczenia
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sendi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> was posiada może taki przepis?
>
> I jeszcze jedno:
> Może znacie jakieś ciasta potrawy z serkiem waniliowym:
Sernik na zimno, sernik gotowany ...itd.
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

3. Data: 2005-03-30 16:38:28

Od: s...@o...pl (Sendi) szukaj wiadomości tego autora

> Sernik na zimno, sernik gotowany ...itd.
> Ania

Dzięki popatrzę co tam jest ciekawego, ale czy to są aby wypróbowane
przepisy?
Pozdro.
Sendi> --

4. Data: 2005-03-30 18:51:35

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki popatrzę co tam jest ciekawego, ale czy to są aby wypróbowane
> przepisy?

Nie wiem gdzie chcesz popatrywać ;-), więc nie wiem czy są tam
wypróbowane przepisy. Osobiście mam wypróbowany przepis na jeden i
drugi, jeśli sobie życzysz to mogę wklepać.
Ania

5. Data: 2005-03-31 17:26:32

Od: "Jolmira" <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

Jak zauważyłam, to chyba nie za wiele się dowiedziałaś z tego:))
Podaję mój sprawdzony a otrzymany wczesniej od kogos przepis na sernik na
zimno - PRZEPYSZNY z zastosowaniem i serków waniliowych i galaretek:)
Prosty i bez pieczenia. Polecam
2 opakowania serka homogenizowanego
1 kostka margaryny
1 szklanka cukru
2 jajka,
szklanka mleka
3 galaretki o różnych smakach ( po 2 opakowania z każdego gatunku)
5 łyżek żelatyny,
cukier waniliowy0
Poszczególne galaretki przygotować w osobnych naczyniach według przepisu,
dodając jednak połowę ilości wody podanej w przepisie i zostawić do
wystygnięcia. Margarynę utrzeć z jajkami, cukrem i cukrem waniliowym i dodać
serek homogenizowany, dalej ucierając. Mleko zagotować, odstawić z ognia,
wsypać żelatynę, lekko ochłodzić, wlać do masy serowej i wymieszać. Gdy
galaretki zaczną wyraźnie tężeć - lać do tortownicy oblanej zimną wodą
warstwami: serek - galaretka (np., czerwona), serek - galaretka {koloru
żółtego} - serek - galaretka {koloru zielonego}a Może być galaretka
jednokolorowa to zależy od gustu.
Sernik jest bardzo efektowny.

Pozdrawiam i zapewniam, ze jest bardzo smaczny:-))

6. Data: 2005-04-01 10:59:39

Temat: Re: Sernik bez pieczenia (Dłuuugie)
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> was posiada może taki przepis?
>
> I jeszcze jedno:
> Może znacie jakieś ciasta potrawy z serkiem waniliowym:

Sernik na zimno

1/2 kg białego sera (ja używam śmietankowy - nie trzeba mielić - może
być waniliowy)
2-3 opakowania herbatników lub biszkopty
2 jajka
1 szklanka mleka
1 margaryna
1 szklanka cukru
3 łyżki żelatyny
3 łyżki kakao
galaretka
ew. owoce

Składniki podzielić na 2 części i osobno ucierać. Żelatynę rozpuścić w
mleku, wlać do utartej połowy, wymieszać. Wylać na ułożone wcześniej w
tortownicy ciastka (powoli, bo jak się wylewa szybko to ciastka lubią
wypłynąć - zwłaszcza biszkopty), wstawić do lodówki. Ucierając drugą
połowę składników dodać kakao. Gdy pierwsza polowa zastygnie, wylać na
nią te drugą i z powrotem do lodówki. Kiedy całość stężeje udekorować
owocami (ja używam ananasa lub brzoskwiń z puszki) i wylać na nie
zastygającą galaretkę. Ponownie wstawić do lodówki.

Sernik gotowany

75 dag białego sera (ja używam śmietankowy - nie trzeba mielić - może
być waniliowy)
2 jajka
1 szklanka cukru pudru
15 dag margaryny
2 łyżki mąki kartoflanej
cukier waniliowy
aromat pomarańczowy
rodzynki
biszkopt (przepis niżej)

Ser utrzeć z cukrem i jajkami i rozpuszczoną margaryną, chwilę
rozcierać (żeby nie było żadnych grudek) i gotować na maleńkim ogniu 15
minut - stale mieszając coby się nie przypaliło. Pod koniec dodać
rodzynki i aromat. Mąkę rozpuścić w odrobinie mleka i wlać do sera,
dokładnie wymieszać. Gotować jeszcze chwilę do momentu aż masa serowa
zgęstnieje. Gorące wyle wać na biszkopt (przekrojony na 3 części - jak
na tort - ja dodatkowo nasączam go wódką). Gdy wystygnie wstawić do
lodówki żeby stężało. Z wierzchu można (a nawet trzeba) polać polewą
czekoladową.

Biszkopt (z proszkiem do pieczenia - info dla jedzeniowych purystów)

4 jajka
1/2 szklanki mąki pszennej (tortowej)
1/2 szklanki mąki kartoflanej
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić z cukrem na sztywna pianę, dodać żółtka, powoli wymieszać.
Następnie wsypać obie mąki (przesiane) wymieszane z proszkiem do
pieczenia. Wylać ciasto do wysmarowanej i wysypanej bulką tartą
tortownicy. Piec 35 - 45 minut w piekarniku nagrzanym do temp. 185
stopni (tak mniej więcej). Jak ciasto się upiecze koniecznie spuść go z
wysokości ok 1m na ziemię - wtedy nie upadnie.

Polewa czekoladowa

10 dag margaryny lub masła
10 dag cukru pudru
2 łyżki mleka
1 łyżka maki ziemniaczanej
2-3 łyżki kakao

Wymieszać kakao z mąką, cukrem, mlekiem i stopioną margaryną. Ustawić
naczynie na małym ogniu i mieszając podgrzać aż zgęstnieje - nie
gotować!! Gdy przestygnie polać sernik.

Ten sernik to jest moje popisowe ciasto, jeszcze nie zdarzyło się żeby
mi się nie udał - naprawdę bardzo polecam.

Ania

7. Data: 2005-04-02 14:28:59

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zgęstnieje. Gorące wyle wać na biszkopt (przekrojony na 3 części -
> jak na tort - ja dodatkowo nasączam go wódką).

Przypomniało mi się jeszcze: całą operację z wylewaniem sera najlepiej
przeprowadzić w tortownicy, bo inaczej ciasto może się rozlecieć -
czyli wkładasz sód z biszkopta do tortownicy, wylewasz połowę sera, na
to następną część biszkopta, reszta sera, na to znowu biszkopt. Razem z
tortownicą włożyć do lodówki. Jak zastygnie można spokojnie z
tortownicy wyjąć.
Ania

8. Data: 2005-05-02 14:56:13

Od: s...@o...pl (Sendi) szukaj wiadomości tego autora

Bardzo bardzo dziękuję ci za przepis, sorki, że tak późno odpisuję ale
srodze namieszało mi się z wielką ilością maili.
Cieszę się, że tak miło odpisałaś, fakt odzew na serki waniliowe i serniki
bbył niewielki więc tymbardziej dziękuję.
Jeśli znasz może jakiś przepis na dość prostą babkę pięknie jak będzie
kakaowa to będę napraawdę w siódmym niebie.
Serdecznie Cię pozdrawiam
Sendi

9. Data: 2005-05-04 21:10:54

Od: "Ayas" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie
>
> Spotkałam się kiedyś z sernikiem, którego nie trzeba piec, czy ktoś z was
> posiada może taki przepis?

To ja sie podepne :)
Czy ktos zna przepis na takie "serniczek", ale zeby byl ze smietanki ubitej,
albo z czyms takim, zeby taki leciutki byl?
kiedys slyszlaam o czyms takim jak Bomba owocowa...
Bede wdzieczna za przepsiy :)
yas

10. Data: 2005-05-05 06:05:24

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smietanki ubitej,
> albo z czyms takim, zeby taki leciutki byl?
> kiedys slyszlaam o czyms takim jak Bomba owocowa...

Witam!
Ja mam przepis z którego często korzystam na taką piankę z owocami i
galaretką.

Pianka z owocami

500 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
3 galaretki takiego samego smaku
owoce np: pomarańcze, połówki brzoskwiń z puszki, w sezonie truskawki lub
maliny, jagody

Mleko dobrze schłodzić. 2 galaretki rozpuścić w 0,5 l wody i wystudzić.
Schłodzone mleko ubijać mikserem aż osiągnie konsystencję piany. Do tej
piany dodać zimne ale lejące jeszcze galaretki i wymieszać mikserem do
momentu aż zrobi się sztywna. Następnie wlać to do tortownicy (28 cm) i
odstawić do zastygnięcia. po zastygnięciu udekorować owocami i zalać całość
3 galaretką, oczywiście wcześniej rozpuszczoną i ostudzoną:-) Przechowywać w
lodówce. Ta pianka jest bardzo lekka i nie jest za słodka,no i szybko znika
a mój małżonek bardzo za nią przepada.

Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

Mieszanki do wypieku chleba c.d.
Sakiewki wieprzowe w sosie grzybowym???
Proszę o jakieś wariacje z soczewicy :)
Author-licznik