Sernik bez polskiego sera

1. Data: 2002-10-25 15:26:19

Temat: Sernik bez polskiego sera
Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie sprawdzilam receptury, ale jadlam 2 dni temu w stolowce - tajemnica
pewnie w tej kwasnej smietanie...

Iza

CARAMALISED PEAR CHEESECAKE

SERVES 10-12

2 Tblsp unsalted butter
2 &frac12; lb Pears, peeled, cored & sliced
2 tsp lemon juice
10 oz Caster sugar
1 &frac12; lb Cream cheese @ room temperature
2 tsp Grated lemon zest
1 tsp Vanilla essence
8 fl oz Sour cream
4 large eggs
2-3 Tblsp sieved Apricot jam

CRUST

4 oz Ginger nut biscuits, finely ground
2 oz Flaked almonds, lightly toasted
2 tblsp sugar
3 oz Unsalted butter, melted & cooled

Butter a 9 inch springform tin
Place gingernut crumbs, almonds & sugar in a food processor & blend finely
Add the melted butter
Press mixture on to sides & base of tin & chill

Melt butter in a frying pan & add pears, lemon juice & 4 oz of butter, sauté
until tender & cool
Spread half over crust
Pre-heat oven to 180C
Using electric mixer combine cream cheese, remaining sugar, lemon zest &
vanilla
Add the soured cream & then the eggs one at a time
Mix until smooth & pour into tin
Bake for 55-60 minutes or until centre is set
Leave to cool for 10 minutes
Spread remaining pears on top
Glaze with gently warmed apricot jam
Leave to cool completely before seving

1. Data: 2002-10-25 15:37:25

Temat: Re: Sernik bez polskiego sera
Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:apbnqr$pd3$1@news.gazeta.pl...
> [...]
> Add the soured cream & then the eggs one at a time
> Mix until smooth & pour into tin
> Bake for 55-60 minutes or until centre is set

http://www.gazeta.pl/usenet/

A czy można po polsku??

1. Data: 2002-10-25 23:27:53

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 25 Oct 2002 17:37:25 +0200, "Anna" <a...@f...onet.pl>
napisala:

>A czy można po polsku??

A czy można ciąć cytaty?

hmmm

Pewnie się jakaś dobra dusza znajdzie i przetłumaczy... bo na tej
kuchni dobre ludzie.

1. Data: 2002-10-26 00:27:08

Temat: [P]Sernik bez polskiego sera - tlumaczenie
Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tlumaczenie ponizej - nie moglam tego zrobic w ciagu dnia, bo poprzedni list
wysylalam z pracy
prosze o wrazenia i komentarze

Iza

Sernik ze skarmelizowanymi gruszkami
10-12 porcji

2 lyzki masla niesolonego
ponad kilogram (1,2)gruszek - obrac, wypestkowac, pokroic na plasterki
28 dkg cukru
2 lyzki soku cytrynowego
0,7 kg sera kremowego typu Filadelfia o temperaturze pokojowej
2 lyzeczki skorki cytrynowej (takiej zeskrobanej z wyszorowanej cytryny -
uwazac zeby bilae czesci sie nie dostaly , bo sa gorzkie)
1 lyzeczka esencji waniliowej
220 ml kwasnej smietany
4 duze jajka
2-3 lyzek dzemu morelowego, przetartego przez sito

SPOD
10 dkg b.drobno pokruszonych ciastek orzechowo-imbirowych
5 dkg lekko uprazonych migdalow
2 lyzki cukru
8 dkg sklarowanego (roztopionego) i ostudzonego niesolonego masla

Wysmaruj maslem tortownice o srednicy 9 inch
Zmiel na drobno ciastka, migdaly i cukier dodaj roztopione maslo.
Mieszanka ta wyloz jednoczesnie ugniatajac spod i boki tortownicy, schlodz w
lodowce.

Roztop maslo na patelni, dodaj gruszki, sok cytrynowy i 10 dkg masla
Gotuj do miekkosci, schlodz..
Rozprowadz polowe dzemu na schlodzonym spodzie.
Rozgrzej piekarnik do 180 C
MIkserem pomieszaj ser, pozostaly cukier, skorke cyrtynwa i esencje
waniuliowa.
Dodaj kwasna smietane i jajka po jednym.
Wymieszaj na gladka mase, wlej do forwmki.
Piec 55-60 min az srodek sernika sie zetnie.
Zostaw do schlodzenia na 10 min.
Posmaruj wierzch sernika reszta dzemu gruszkowego.
Pozostawic do calkowitego schlodzenia przed podaniem.

1. Data: 2002-10-26 13:29:17

Temat: Re: [P]Sernik bez polskiego sera - tlumaczenie
Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:apcngs$q4u$1@news.gazeta.pl...
> Tlumaczenie ponizej - nie moglam tego zrobic w ciagu dnia, bo poprzedni
list
> wysylalam z pracy
> prosze o wrazenia i komentarze
>
> Iza

Dziekuje

1. Data: 2002-10-30 09:18:42

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> napisała:
> Tlumaczenie ponizej - nie moglam tego zrobic w ciagu dnia, bo poprzedni list
> wysylalam z pracy
> prosze o wrazenia i komentarze

Zrobilabym ten sernik, ale nie mam sera Filadelfia ;-)
Nie wiem tez, w ktorym momencie nalezy dodac dzem morelowy.
Dodam, ze to jest przepis na mala tortownice (o srednicy ok. 22 cm).

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-30 23:25:50

Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobilabym ten sernik, ale nie mam sera Filadelfia ;-)

Mysle, ze ser kremowy - zwarty i dosc twardy (ale nieslony !!!) moze zastapic
filadelfie.
> Nie wiem tez, w ktorym momencie nalezy dodac dzem morelowy.
1/2 na schlodzony spod przed wylozeniem masy serowej - 1/2 na wierzch po
upieczeniu - i jest to dzem gruszkowy :-)
> Dodam, ze to jest przepis na mala tortownice (o srednicy ok. 22 cm).

Dzieki za uzupelnienie - zapomnialam to przetlumaczyc

> Pozdrawiam
> Lilla

I ja rowniez pozdrawiam

Iza