Sezon na warzywa

1. Data: 2007-09-19 10:13:31

Temat: Sezon na warzywa
Od: "Rysiek G." <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

No to rozpoczyna nam się sezon na ratatouille, leczo, zapiekane
bakłażany, cukinie, kabaczki itp. itd. :)

Jakie ciekawe pomysły macie na takie sezonowe obiady?
Czekamy na Wasze pomysły (ja i mój żołądek), bo 2 pierwsze
wymienione już trochę mi się przejadły :). Byłbym
wdzięczny za parę sztuczek do wykonania domowym sposobem.

Pozdrawiam serdecznie,
R.

2. Data: 2007-09-19 10:16:41

Temat: Re: Sezon na warzywa
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rysiek G." <r...@o...pl> wrote in message
> Witam!
>
> No to rozpoczyna nam się sezon na ratatouille, leczo, zapiekane
> bakłażany, cukinie, kabaczki itp. itd. :)

Powiedziałbym, że się kończy...

3. Data: 2007-09-19 10:23:17

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Rysiek G." <r...@o...pl> wrote in message

> Powiedziałbym, że się kończy...

Też bym tak powiedziała :-(
Moje warzywka w ogródku smętne jakieś po deszczach i nocnych chłodach...
Chyba niedługo już pociągną... Ma się ku zimie, a temu się sezon dopiero
zaczął :-D

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

4. Data: 2007-09-19 10:59:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Też bym tak powiedziała :-(
> Moje warzywka w ogródku smętne jakieś po deszczach i nocnych chłodach...
> Chyba niedługo już pociągną... Ma się ku zimie, a temu się sezon dopiero
> zaczął :-D

U mnie jeszcze rosną - dynie, patisony, kabaczki i żółte cukinie - zielone
padły już dość dawno, ale dużo plonowały.

5. Data: 2007-09-19 11:01:14

Od: m...@w...pl (Maggie) szukaj wiadomości tego autora

> Też bym tak powiedziała :-(
> Moje warzywka w ogródku smętne jakieś po deszczach i nocnych chłodach...
> Chyba niedługo już pociągną... Ma się ku zimie, a temu się sezon dopiero
> zaczął :-D

Skąd wiesz skąd On jest?

A poza tym czemu gadacie nie na temat. Lepiej byście Mu
jakiś pomysł podali...

6. Data: 2007-09-19 11:33:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maggie" <m...@w...pl> wrote in message news:46F10158.2090605@wp.pl...

> Skąd wiesz skąd On jest?
>
> A poza tym czemu gadacie nie na temat. Lepiej byście Mu
> jakiś pomysł podali...

Po polsku, więc domyślnie w Polsce.

7. Data: 2007-09-19 11:35:30

Od: "arette" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

szybkie i sprawdzone:

PAPRYKI NADZIEWANE

Żółte papryki umyć, wydrążyć, podgotowac (ja gotuje w parowarze króciotko) i
nadziać ryżem z ziołami, kaszą czy czym kto woli. W farszu mile widziane
inne warzywa. Potem to wszystko albo poddusic, albo ugrilować, albo jeszcze
wrzucic do parowara.
Do tego sos - moj ulubiony to przykładowo: rozgniecione pomidory, ser feta i
smietana. Pycha! Dobre tez z sosem grzybowym, serowym albo zwyklym
pomidorowym na smietanie.

BAKŁAŻANY FASZEROWANE

Bakłażany umyć, rozkroić na pół, posypać solą, odstawić na poł godziny,
potem zebrać sok (nie będą gorzkie). Wrzucić do parowara na króciutko.
Wydrążyć. Wydrążone skrawki posiekać, poddusić z cebulką. Przygotować kaszkę
kuskus. Dodać skrawki z cebulką, nałożyć na wydrążone połówki. Można zapiec
w piekarniku. Ja podaje ww. sos z fetą, ale same tez są pyszne.

TARTY

Dobry przepis na kruche ciasto + co kto woli na górę. Wyśmienite są tarty z
dynią, cukinią, grzybowe... Wedle upodobań. Ciasto na tartę można
wyprodukować hurtowo i zamrozić, potem tylko wylepić formę, nałożyć warzywa
i danie gotowe.

A tak na marginesie - Pascal (TVN) w ostatnią sobotę pokazywał super przepis
na placuszki z pomidorami. Wypróbowałam - pycha, z przygotowuje się je około
10 min., lekko modyfikując przepis można zrobić przepyszny obiad.

Generalnie fajne pomysły znajdziesz na stronach wegetariańskich - tam prawie
wszystko jest z warzyw i do tego pomysłowo

pozdrawiam!
--
arette

8. Data: 2007-09-19 12:30:40

Od: "arette" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rozmarzylam sie jesiennie-kulinarnie i mi sie przypomnialo:

i PASZTETY!

grzybowe, warzywne (cukinia, kabaczek), fasolowe, groszkowe..... zmielić
maszynką, dodać bułkę, jajko, cebulę i doprawić, no i zapiec.... pyszne,
mało kalorii i łatwe w przygotowaniu! jesli skladniki beda "miekkie" pasztet
moze byc do smarowania. Jesli damy wiecej bulki a skladniki beda "twarde" -
do krojenia. danie to nie jest, ale super dodatek do kanapek. Pokrojony w
plastry i podgrzany moze byc substytutem kotleta;)

i CUKINIA SMAŻONA

może być po włosku - posolona i usmazona na oliwie, albo panierowana w jajku
i bułce, potem usmażona. Z jajkiem sadzonym - pycha!

--
arette

9. Data: 2007-09-20 13:37:52

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rysiek G." <r...@o...pl> napisał

> bakłażany, cukinie, kabaczki itp. itd. :)

W kwestii formalnej...
To nie warzywa. To owoce.
Wszystko co powstaje z kwiatów jest owocem.

10. Data: 2007-09-20 13:41:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <w...@i...pl> wrote in message

> Użytkownik "Rysiek G." <r...@o...pl> napisał

> W kwestii formalnej...
> To nie warzywa. To owoce.
> Wszystko co powstaje z kwiatów jest owocem.

Owoców nie warzymy? A może nie ważymy?

czyszczenie - stary ekspres
Chleb po angielsku
zakwas Magdaleny