Silikonowe formy do pieczenia - ktos uzywal?

1. Data: 2003-11-21 12:09:54

Temat: Silikonowe formy do pieczenia - ktos uzywal?
Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie jak w temacie. Zastanawiam sie nad nabyciem takiego cuda
(cos tak tu:
http://www.neckermann-schweiz.ch/schnappchenmarkt/65
4869.html)

Podobno piecze sie dobrze, nie trzeba ich natluszczac, latwo wyjac
ciasto, bo sa elastyczne i do tego latwo sie myje - ciekawa
jestem, jak to wyglada w praktyce. Moze ktos z Was uzywal takich
foremek i podzieli sie doswiadczeniami?

Pozdrawiam,

Evva

PS. Gugla pytalam, ale nic nie zeznal ;)

1. Data: 2003-11-21 19:41:54

Temat: Re: Silikonowe formy do pieczenia - ktos uzywal?
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-11-21 at 13:09, Ewa Dacko wrote:
> [...]
> ciasto, bo sa elastyczne i do tego latwo sie myje - ciekawa
> jestem, jak to wyglada w praktyce. Moze ktos z Was uzywal takich

No patrz, mam ten sam problem... gladalam je juz ze wszystkich stron, sa
w takich fajnych ksztaltach i rozmiarach, tylko dziwnie.... miekkie ;)

Ale chyba sie skusze, tylko na pirwszy raz podloze pod nie folie
aluminiowa - jakby sie tfu! tfu! stopily, to nie bede musiala czyscic
piekarnika. kupie takie mikrusie tarteletki, takie, co sie w nie jedno
winogronko i pol truskawki pozniej zmiesci.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 21:02:08

Temat: Odp: Silikonowe formy do pieczenia - ktos uzywal?
Od: "Basiek" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie, gdzie mozna cos takiego kupic? Ile kosztuja? Ja szukam tego od
dawna.
Mieszkam w Poznaniu. Moze ktos cos takiego tu widzial?
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2003-11-23 21:24:53

Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja to wlasnie dzisiaj widzialem. Wyglada to troche niepowaznie, tak jakby z
czarnej gumy, ale sprzedawczyni zapewnia ze dziala bez zarzutu, a wiem, ze
moge na niej polegac :)

Mimo wszystko jestem raczej za blacha, co przyzwyczajenie to przyzwyczajenie

Wacek

1. Data: 2003-11-24 08:30:56

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ale chyba sie skusze, tylko na pirwszy raz podloze pod nie folie
> aluminiowa - jakby sie tfu! tfu! stopily, to nie bede musiala czyscic

;-)) nie stopia sie;-)) osobiscie takiej formy nie posiadam, ale na
prezentacji dealerka w moim osobistym piekarniku piekla w tej formie ciasto
drozdzowe, ciasto wyszlo bardzo smaczne, wyszlo z formy bez zadnych
problemow i piekarnik nie byl zalany roztopiona guma;-))
Inna sprawa, ze te formy sa piekielnie drogie;-(

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-11-24 08:33:09

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"WMA" <w...@t...com> schrieb im Newsbeitrag

> Mimo wszystko jestem raczej za blacha, co przyzwyczajenie to
przyzwyczajenie

> Wacek

Masz racje, jezeli blacha sie "spisala", osobiscie nie mam zadnych klopotow,
to dlaczego mam kupowac jakies "dziwadla", tylko dlatego, ze to nowosc.
Zdania sa jak zwykle podzielone i te przeciw mowia, ze zle przenosic toto z
ciastem do piekarnika(miekkie, niestabilne)
Ilona

1. Data: 2003-11-24 08:38:42

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
> Wiecie, gdzie mozna cos takiego kupic? Ile kosztuja? Ja szukam tego od
> dawna.
> Mieszkam w Poznaniu. Moze ktos cos takiego tu widzial?

ja widzialam w makro - w krakowie. moze w poznaniu tez maja. ale ta
cena..... 85 zl za sztuke - byla keksowka, cos w rodzaju tortownicy i do
muffinow

pzdr
marta

1. Data: 2003-11-24 08:41:34

Od: "Basiek" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja widzialam w makro - w krakowie. moze w poznaniu tez maja. ale ta
> cena..... 85 zl za sztuke - byla keksowka, cos w rodzaju tortownicy i do
> muffinow

Dzieki serdeczne. Biegne sprawdzic.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2003-11-24 09:08:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> [...]
> problemow i piekarnik nie byl zalany roztopiona guma;-))
> Inna sprawa, ze te formy sa piekielnie drogie;-(

Nie zetknąłem się z takimi formami, ale wydaje się to prosty i genialny
pomysł. Dziwne, że wymyślono to dopiero teraz. Silikon jest wypróbowany
jako material na formy, chemicznie neutralny, wytrzymuje wysokie
temperatury, nie przylega do kleistych substancji, a elastyczność takich
form na pewno ułatwia wyjmowanie delikatnych ciast. Kupię sobie napewno
takie formy, jak je zobaczeę i będę miał wolnych parę złotych.

Władysław

1. Data: 2003-11-24 09:57:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> form na pewno ułatwia wyjmowanie delikatnych ciast. Kupię sobie napewno
> takie formy, jak je zobaczeę i będę miał wolnych parę złotych.

IMO te formy są fajne, żeby je obejrzeć jako ciekawostkę, ale nie wierzę w
to, że ich cena jest w jakikolwiek sposób adekwatna, do zalet.
Dla mnie ewidentną wyższość stanowią formy szklane. Cena nieporównywalnie
niższa, a przynajmniej dokładnie widać jak się ciasto piecze.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Racuchy - lamerskie pytanie