Skalniaki Jakie??

1. Data: 2002-02-15 18:09:09

Temat: Skalniaki Jakie??
Od: "Kundum" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

HI
Mam tzw górke 10m2 wys 0.5 metra połodniowa strona ,chcialbym obsadzic ja
skalniakami ,narazie ja przekopalem ,co mam jeszcze zrobic? roslo tam duzo
dzikiej trawy i chwastow,slyszalem ze sypie sie kora i wszystko ginie?
Mam pytanie co teraz z tym zrobic posypac kora???? i kiedy zaczac sadzic i
co? skalniaki maja byc malo wymagajace ,tzn nic nie chce przy nich
robic -brak czasu!
Co polecicie???
Dzieki za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

2. Data: 2002-02-15 23:23:53

Temat: Re: Skalniaki Jakie??
Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kundum" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
> HI
> Mam tzw górke 10m2 wys 0.5 metra połodniowa strona ,chcialbym obsadzic ja
> skalniakami (...)

Witam;

Jesien, oprysk randapem, lub bardzo dokladne przekopanie i reczne
odchwaszczenie. Wiosna, ponowne reczne b. dokladne odchwaszczenie.
Sprawdzenie podloza i ewentualny dodatek kredy, piasku itp.
Ulozyc kamienie itp. zostawic na kilka tygodni, by sie ulezalo, lub samemu
odpowiednio "ubic" ziemie.
kupic rosliny(te najpopularniejsze, odporne) i posadzic. Na poczatek trzeba
"pilnowac" by zbytnio nie przesuszyc. Pozniej podlewac w razie dluzszej
suszy, lepiej rzadziej niz czesciej. Najmniej wymagajace co do wilgotnosci i
zasobnosci podloza sa rojniki, jednak skalniak zalozony jedynie z tych
roslin nie bedzie piekny w potocznym znaczeniu tego slowa .
Oprocz typowych skalnych roslin mozna posadzic niewiekie gatunki iglakow,
lub traw.

Skalniakow NIE posypujemy zadna kora, nawet w celu pozbycia sie chwastow. Po
posadzeniu roslin jedynym sposobem walki z chwastami jest reczne wyrywanie.
Jesli skalniak bedzie mial jedynie 10 m2, to przeznaczenie kilkunastu min.
2-3 razy w tygodniu na jego pielegnacje w zupelnosci wystarczy.

pozdrawiam
Marcin K.

3. Data: 2002-02-16 08:22:12

Od: "Kundum" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli skalniak bedzie mial jedynie 10 m2, to przeznaczenie kilkunastu min.
> 2-3 razy w tygodniu na jego pielegnacje w zupelnosci wystarczy.

Wiec kora nie jest wskazana? a np jesli rosnie nieporzadana trawa to podobno
sypie sie kora i trawa po dia znika? randap to jakis srodek chem jesli teraz
bym opryskal tym srodkiem ziemie to kiedy moge cos na niej posadzic?

4. Data: 2002-02-16 16:43:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Kundum" <K...@w...pl> wrote in message news:a4l50c$m4p$1@news.tpi.pl...

> a np jesli rosnie nieporzadana trawa to podobno
> sypie sie kora i trawa po dia znika?

Albo ulegasz reklamie albo wierzysz w cuda. Oczywiscie jesli posypac
distatecznie gruba warstwa kory, to trawa tego nie wytrzyma. Ale tez i
nic tam nie zasadzisz. Jesli zas posypac srednio gruba warstwa kory, to
trawa po pewnym czasie sie przebije. To straszny chwast.

> randap to jakis srodek chem jesli teraz
> bym opryskal tym srodkiem ziemie to kiedy moge cos na niej posadzic?

Jesli chcesz, to opryskasz, ale wez pod uwage zanieczyszczenie srodowiska
(do ktorego sam tez nalezysz), jakie spowodujesz.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2002-02-16 22:07:04

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Kundum" napisał:
randap to jakis srodek chem jesli teraz
bym opryskal tym srodkiem ziemie to kiedy moge cos na niej posadzic?

Opryskiwanie ziemi środkami chwastobójczymi nic nie da. Trzeba czytać
instrukcje użycia. "Randap" w zetknięciu z ziemią powinien ulec rozkładowi,
czyli samozniszczeniu. Randapem pryska się tylko rośliny i to w fazie
intensywnego wzrostu.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski
http://ogrody.agrosan.pl/ciecinski/
http://www.kki.pl/zenit/grzyby_spyt/jan_ciecinski.ht

6. Data: 2002-02-16 22:13:30

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin K." <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> Oprocz typowych skalnych roslin mozna posadzic niewiekie gatunki iglakow,

W takim przypadku warto przemyśleć jeszcze raz, wyżej wskazaną potrzebę
dodatku kredy do podłoża.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-02-16 22:18:58

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jesli chcesz, to opryskasz, ale wez pod uwage zanieczyszczenie srodowiska
> (do ktorego sam tez nalezysz), jakie spowodujesz.

Roundap nie jest środkiem który potwornie zanieczyszcza środowisko po
zatknięciu się z ziemią rozkłada się na proste czynniki - ale stosowanie go
teraz jest bezcelowe ponieważ działa dobrze w temperaturach +15 - +20 st. C.
Posypanie korą to oczywiście też nie jest wyjście - skuteczne jest przykrycie
całej powierzchni którą chcesz odchwaścić grubą, czarną folią, która nie
dopuści do roślin światła - zatrzyma fotosyntezę - rośliny zginą - problem jest
taki że muszą być przykryte dośc długo
Pewnie każdy miał podobne obserwacje gdy na trawniku pozostawiono przez
zapomienie worek z torfem, kosz lub coś podobnego a po kilku tygodniach gdy
sobie przypomiał stwierdził że trawa zżółkła lub zginęla.;-)

8. Data: 2002-02-17 09:13:27

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

<w...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> dopuści do roślin światła - zatrzyma fotosyntezę - rośliny zginą - problem

Dlugo - to znaczy ile? Dwa miesiace? Mam jeszcze spory kawalek folii w sam
raz na kilka poletek. Moze juz teraz przykryje ja ziemie a po ... no wlasnie
ile?... posieje lubin lub lucerne a po tym zielonym nawozie i spulchniaczu -
posadze pomidory?

> [...]
gdy
> sobie przypomiał stwierdził że trawa zżółkła lub zginęla.;-)

Pytanie, na ile zginela i czy wszystkie chwasty wygina? Co np. z tymi
szczegolnie uporczywymi, jak perz? Niedawno widzialem cos takiego. Kawalek
ogrodu pokryty folia ale glupio mi bylo sie spytac po co?

Irek

9. Data: 2002-02-17 12:58:47

Od: "Kundum" <K...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie ile trzeba czekać?

10. Data: 2002-02-17 21:26:26

Od: "Marcin K." <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

podobno
> sypie sie kora i trawa po dia znika? randap to jakis srodek chem jesli
teraz
> bym opryskal tym srodkiem ziemie to kiedy moge cos na niej posadzic?
Witam
Opryskuje sie nie ziemie a rosliny, pierwsze efekty widac po ok. 2
tygodniach w temp. pow. 15 *C

Jesli jednak juz ziemia zostala przekopana, to zostalo jedynie reczne
powybieranie wszystkich korzeni i klaczy.
Drugim rozwiazaniem moze byc poczekanie na lepsza pogode, gdy zrobi sie
cieplej i chwasty nieco urosna. Wtedy opryskamy randapem. Po kilku (
4-5 )tygodniach recznie wybieramy ewentualne zyjace chwasty i mozemy zaczac
zakladac skalniak. Na poczatku trzeba jednak bedzie co jakis czas recznie
usuwac chwasty ktore wzeszly. Najwazniejsze jest by robic to gdy sa jeszcze
niewielkie, tak by nie uszkodzic korzeni roslin skalnych.

Pozdrawiam
Marcin K.

Poszukuje info o wedzeniu/wędzarni
Już kwitną !