Skandal!!

11. Data: 2003-03-20 19:17:36

Temat: Re: Skandal!!
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich.Poruszyła mnie dzisiaj jedna sprawa .Dostałem od swojego
> lekarza pierwszego kontaktu skierowanie na konsultacje do neurologa
> .Poszedłem do przychodni przyszpitalnej Wojewódzkiego Szpitala w Sosnowcu
> pani w okienku mówi mi ze najbliższy wolny termin na wizytę jest na 27
> czerwiec !!!!! Przecież to jakaś paranoja jak mozna czekać na wizytę 3
mieś
> jeżeli ktos jest chory ?? CO o tym sądzicie czy tak jest w całym kraju czy
> tylko w moim miescie??

Niestety tak jest wszedzie - na pocieszenie wspomne, ze w wielkiej Brytanii
na wizyte do specjalisty standardem jest oczekiwanie 6 miesieczne.

casus

12. Data: 2003-03-20 19:26:29

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiseMan" <w...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
> U mnie jak jestem w branzowej kasie chorych (a raczej bylem, bo nie wiem
co
> sie dzieje z ta administracja) to nie musialem czekac po okulistach i
> innych takich :)

moj ojciec cale zycie pracowal na kolei i byl w kasie branzowej, chodzil do
lekarzy w przychodni kolejowej itp
potem poszedl na emeryture i oczywiscie nadal tak bylo
do czasu az potrzebowal promesy na operacje w innej kasie
i wtedy sie okazalo ze przez pomylke odkad poszedl na emeryture (ladnych
pare lat) przepisano go do kasy regionalnej
sprawdzil-rzeczywiscie
wiec warto czasem sprawdzic oczywiste rzeczy

13. Data: 2003-03-20 19:31:27

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> napisał w wiadomości

> To faktycznie jest skandal...

>lekarze, zwlaszcza mlodsi, zaczna
> wyjezdzac za granice - gdzie maja godziwe zarobki i ciesza sie nalezytym
> szacunkiem. I wcale sie im nie dziwie.

takze spora czesc ogranicza sie wylacznie do prywatnych gabinetow

14. Data: 2003-03-20 20:33:53

Od: "Ewa" <x...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mieś
> jeżeli ktos jest chory ?? CO o tym sądzicie czy tak jest w całym kraju czy

nie wiem, jak w kraju, ale tak jest w Wa-wie
na wizyte w klinice dermatologicznej czekam miesiac, pierwszy wolny termin
na wizyte do proktologa- początek czerwca
mozna tez, jak poinformowaly mnie panie w kilku roznych okienkach, przyjsc
rano o 6 ustawic sie w kolejce i czekac na wydanie numerka- jest ich z 6 na
dzien do danego specjalisty, na pytanie od ktorej rozpoczyna sie wydawanie
numerkow uslyszalam od 7.30 - a wiecie o ktorej przychodzi lekarz? o 9 lub
9.30
niestety nie mam az tyle zdrowia, aby sie leczyc w panstwowej sluzbie
zdrowia i pokornie wrocilam do medicovera, gdzie do okulisty przyjeli mnie
od razu a nie kazali czekac na I wolny termin w polowie kwietnia

zastanawiam się tylko dlaczego musze placic skladke "na zdrowie", skoro
llecze sie prywatnie i to tylko dlatego, ze moj zaklad pracy wykupil nam
pakiet uslug
Ewa

15. Data: 2003-03-20 20:42:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Mar 2003, Wojtek Chmielnicki wrote:

> A poza tym, oczywiscie, jak mozna przeczytac w prasie czy uslyszec w
> telewizji, 'lekarzy jest w Polsce za duzo'...

powiedzmy, ze tak na prawde jest za malo pieniedzy dla wiekszej
ilosci lekarzy, ktozry mogliby leczyc wiecej chorych Polakow.
Ale przypuszczalnie pieniadze te znajda sie dla zatrudnianych
polskich lekarzy za granica w krajach zachodnich.
Ci, ktorych nic nie trzyma juz na studiach powinni uczyc sie
jezykow, zalatwiac sobie stypendia, szukac i kontynuowac
kontakty tamze i zaraz po studiach wyjezdzac tam gdzie godnie
zarobia i nie beda straszeni zwolnieniami, likwidacja,
przejsciem na umowy kontraktowe bez zadnych zabezpieczen
socjalnych itp.

I tyle, a polscy lekarze beda sobie czekali w kolejkach,
ktore juz niedlugo przekrocza te w Wielkiej Brytanii

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

16. Data: 2003-03-20 20:47:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Mar 2003, AsiaS wrote:

> gdzieś znajdzie się "na już". A w Sosnowcu jest tylko jeden neurolog??

przypuszczam, ze na pewno wiecej

P.

17. Data: 2003-03-20 21:29:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Mar 2003, Ewa wrote:

> dzien do danego specjalisty, na pytanie od ktorej rozpoczyna sie wydawanie
> numerkow uslyszalam od 7.30 - a wiecie o ktorej przychodzi lekarz? o 9 lub
> 9.30

a to jest bez zwiazku. Specjalista nie pracuje "na czas" tylko
na ilosc pacjentow jakich moze przyjac z przyznaego mu limitu
miesiecznego czy kwartalnego z chorej kasy. Jesli ma limit
20 pacjentow miesiecznie i przyjmuje raz w tygodniu to
wychodzi mu ok 4 pacjentow dziennie - gdyby przyjal
za darmo wiecej to nie tylko bylaby to praca za darmo
ale z uwagi na koniecznosc zawsze zlecenia jakis tam
badan "doplacanie do interesu" Nie ma wiec znaczenia kiedy
lekarz przyjdzie do pracy bo nie zwiekszy to ilosci
przyjmowanych pacjentow. Ale mozesz zapytac tego lekarza
czy nie przyjmuje takze w innej przychodzni, gdzie limity
sa wieksze (jak masz wlasnie do niego zaufanie
i zalezy Ci na wizycie u niego). Generalnie jednak
uzbroj sie w cierpliwosc i zacisniej zeby, bo lepiej
nie bedzie, raczej nalezy sie modlic aby nie bylo gorzej
i na prawde zrob jedno bardzo Cie prosze

na drugi raz bardzo, bardzo powaznie sie zastanow
w dowolnych wyborach do parlamentu, sejmiku, samorzadu
miejskiego itp. na kogo glosujesz i potem rozlicz tych
Twoich przedstawicieli.

Malym pocieszeniem moze byc, ze minister Balicki chce
wprowadzic oficjalne listy kolejkowe do swiadczen
specjalistycznych wiec bedzie zeszyt i komisja kolejkowa
jak swego czasu po pralki lub kolorowy telewizor.
Niektorzy przeciez z rozrzewnieniem wspominaja te
czasy (i chwala je) jak z rzydzialu mialo sie 2 pary
butow na rok

P.

18. Data: 2003-03-20 23:09:43

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
co
> sie dzieje z ta administracja) to nie musialem czekac po okulistach i

Ja na wizyte u kardiologa czekalam dwa miechy,dobrze ze dozylam :-)

Magda

19. Data: 2003-03-21 07:11:39

Od: d...@o...pl (Daria) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Proponuję Ci kontakt z Kasą Chorych w Katowicach z działem do spraw
pacjentów, czy jakoś tak. Opowiedz im, to i oni Ci pomogą w ustaleniu
wcześniejszej wizyty.
Skorzystaj ze swoich uprawnień. To pomaga. W Śląskiej Kasie siedzą dość
kumaci ludzie i nie są oni obojętni... (Wiem z autopsji)...

Pozdrawiam - Daria.
> [...]
> lekarza pierwszego kontaktu skierowanie na konsultacje do neurologa
> .Poszedłem do przychodni przyszpitalnej Wojewódzkiego Szpitala w
Sosnowcu a

20. Data: 2003-03-21 08:01:01

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "golsar" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

Przecież to jakaś paranoja jak mozna czekać na wizytę 3 mieś
> jeżeli ktos jest chory ?? CO o tym sądzicie czy tak jest w całym
kraju czy
> tylko w moim miescie??

Tak jest na pewno w przypadku Szpitala Górniczego, obecnie
wojewódzkiego.
Proponuję abyś najpierw spróbował u neurologa w innej przychodni,
najlepiej takiego, który przyjmuje również w górniczym. Ja leczę się u
dr P.Gruenpetera , który kiedyś pracował w górniczym, obecnie jest
ordynatorem na neurologii w Czeladzi. Tam właśnie przyjmuje w
przychodni przyszpitalnej i może uda Ci się do Niego dostać. Z tej
przychodni skierował mnie na badania specjalistyczne do Górniczego i
nie musiałam czekać.

Powodzenia i dużo cierpliwości!
--
Pozdrowionka !
*****Tashunko*****

Prosba o informacje - interakcje w sklerodermi
choroby-zakwaszenie org.
Ginekologia
astroskopia
Skrzywienie przegrody nosa