Skoroplodnaja i Desertnaja

1. Data: 2005-12-06 22:20:21

Temat: Skoroplodnaja i Desertnaja
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

moglby ktos mi pomoc napisac po rosyjsku
Skoroplodnaja
Desertnaja
abym mogl znalesc cos u zrodel o tych wyprowadzonych na Ukrainie
odmianach Sliw japonskich (Prunus salicina)
:)
z pozdrowieniami iu usmiechami
smal

2. Data: 2005-12-06 22:28:24

Temat: Re: Skoroplodnaja i Desertnaja
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2005-12-06 23:05:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> [...]
> Desertnaja
> abym mogl znalesc cos u zrodel o tych wyprowadzonych na Ukrainie
> odmianach Sliw japonskich (Prunus salicina)

O skoroplodnej masz tutaj:
http://goodgoods.ru/pages/content/1102406736.html
W tym spisie odmian desertnaja nie wystepuje.

Sa tylko cukierki:
http://www.td-aurora.ru/prod_125202.html

Tak czy inaczej masz na tych stronach interesujace Cie slowa,
ktore mozesz skopiowac. Byc moze "dessertnaja" powinno byc
przez dwa "s", ale to takze nie daje zadnych stron ze sliwami.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2005-12-07 07:41:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> O skoroplodnej masz tutaj:
> http://goodgoods.ru/pages/content/1102406736.html
> W tym spisie odmian desertnaja nie wystepuje.
:))))
bardzo dziekuje
wczoraj udalo mi sie namierzyc te Skoroplodnaja
i mniej wiecej z grubsza juz znalazlem
:)
na tej stronie nie bylem
z nowych rzeczy musze rozszyfrowac co znaczy "???????????? ? ?????? ????."
("potrebliajutsia w swieziem widie" gdyby cos sie namieszalo w tej
cyrylicy)
:)
w przypadku tej sliwy zrodla roznie podchodza do jej samopylnosci
:)
> [...]
> ktore mozesz skopiowac. Byc moze "dessertnaja" powinno byc
> przez dwa "s", ale to takze nie daje zadnych stron ze sliwami.
o Desertnaja udalo mi sie tylko znalesc
ze jest to jakas szlachetna odmiana Ałyczy
o duzych i czerwonych owocach
zalecana jako bardzo dobry zapylacz
:)
a tak wogole to zauwazylem
ze na rosyjskojezycznych stronach nie ma podzialu na sliwy
europejskie czy japonskie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2005-12-07 09:45:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-12-07 09:53:37

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> o Desertnaja udalo mi sie tylko znalesc
> ze jest to jakas szlachetna odmiana Ałyczy
> o duzych i czerwonych owocach
> zalecana jako bardzo dobry zapylacz

Może chcesz zrazy śliw japońskich? Mam dwie odmiany, ale nazwy w polu,
jedna bez nazwy o czerwonych lisciach,jakieś morelobrzoskwinie,
oraz coś co dostałem pod nazwą mirabelka wielkoowocowa z Ukrainy.
Dojrzewa w lipcu, owoce jak renkloda, skórka czerwonofioletowa.Wnętrze
żółte, przy skórce czerwone, pestka mała, odchodzi od miąższu.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-12-07 10:13:37

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Dojrzewa w lipcu, owoce jak renkloda, skórka czerwonofioletowa.Wnętrze
żółte, przy skórce czerwone, pestka mała, odchodzi od miąższu.
za zzrazy chwilowo dziekuje
:)
zaintrygowales mnie ta morelobrzoskwinia o czerwonych lisciach
:)
czy ona ma je przez caly sezon wegetacyjny
czy tylko mlode lub jesienne liscie sie tak wybarwiaja
?
producent od ktorego mam te sliwy japonskie
uprawia ich kilkanascie odmian
a ponadto min kilkanscie odmian grusz japonskich
:)
bralem te o ktorych wiedzialem
ze sie powinny sprawdzic w naszych warunkach
bo on wiekszosc swojej produkcji wysyla na zachod
dlatego uprawia rowniez bardziej delikatne odmiany
:)
jakbys mogl podeslac nazwe odmianowa tej morelobrzoskwini
to zorientowalbym sie czy czasem nie ma on jej w swojej ofercie
:)
opis Twojej ukrainskiej Mirabelki wielkoowocowej pasuje
do opisu tej Desertnej
:)
wzialem jej tylko wiazke 10 sztuk
tyle mi sie powinno rozejsc na miejscu
albo wysadze u siebie w zywoplocie mieszanym
:)
bardzo lubie Mirabelki
to jeden ze smaczniejszych kompotow i najlepszych powidel
:)
napisz prosze
czy te wielkoowocowe maja tez takie aromatyczne owoce
ja te rodzime dziczki
?

8. Data: 2005-12-07 10:55:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2005-12-07 12:31:50

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> z nowych rzeczy musze rozszyfrowac co znaczy "???????????? ? ?????? ????."
> ("potrebliajutsia w swieziem widie" gdyby cos sie namieszalo w tej
> cyrylicy)

To znaczy, ze nie robisz z nich sliwowicy ani powidel, tylko
po prostu jesz :-)

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2005-12-07 17:23:26

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):
> [...]
> z pl.hum.tlumaczenia slowa napisane cyrylica przechodza
> w oryginalnym zapisie a na pl.rec.ogrody
> zamieniaja sie one w takie znaki zapytania

No i co, już wiesz dlaczego?
Musisz zmienic klawiaturę i kodowanie oraz czcionki, na tej grupie też
mozna pisac cyrylicą.
pozdr. Jerzy

Do Świętego Mikołaja...
roze (druga proba)