Skrobia ziemniaczana

1. Data: 2007-03-12 07:50:37

Temat: Skrobia ziemniaczana
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy "skrobia ziemniaczana" jest tym samym co "mąka ziemniaczana"?

2. Data: 2007-03-12 08:08:23

Temat: Re: Skrobia ziemniaczana
Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq napisał(a):
> Czy "skrobia ziemniaczana" jest tym samym co "mąka ziemniaczana"?

W sumie tak.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

3. Data: 2007-03-12 08:29:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
> Czy "skrobia ziemniaczana" jest tym samym co "mąka ziemniaczana"?

Dokładnie, ale w tym samym celu można używać skrobii (krochmalu) ryżowego
czy kukurydzianego - np. jako zagęstniki do potraw "chińskich"...

4. Data: 2007-03-12 11:19:34

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mąka ziemniaczana (skrobia ziemniaczana) - proszek o barwie czysto białej i
krystalicznie lśniącym połysku, bez śladów obcych zapachów i posmaków.
Otrzymywana jest przez mechaniczne oddzielenie ziarenek skrobi od
pozostałych części składowych ziemniaka, a następnie wypłukanie,
oczyszczenie, wysuszenie i odsianie. Zastosowania mąki ziemniaczanej w
przemyśle spożywczym jako zagęstnik zup, sosów itp., do produkcji kisieli,
do wypieku ciast
Pozdrawiam
Mika
www.kulinarny.net

5. Data: 2007-03-13 10:51:02

Od: "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
> Czy "skrobia ziemniaczana" jest tym samym co "mąka ziemniaczana"?

Istnieje pewna subtelna różnica, bo mąka ziemniaczana to suchy, biały
proszek, a skrobia ziemniaczana może być dodatkiem do czegokolwiek, również
w postaci przetworzonej, np. w kisielu.
Można powiedzieć, że mąka ziemniaczana składa się w stu procentach ze
skrobii ziemniaczanej.

T. D.

6. Data: 2007-03-13 13:30:46

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-03-2007 o 11:51:02 Tomasz Dryjanski <i...@o...pl>
napisał(a):
> [...]
> również w postaci przetworzonej, np. w kisielu.
> Można powiedzieć, że mąka ziemniaczana składa się w stu procentach ze

Przynajmniej w założeniu (zawarość mąki w mące)...
A swoją drogą czy w kisieli (a lepiej: w krochmalu) to nadal skrobia,
czy już nie? Wiem, że "kulki" skrobi zaczynają się rozplątywać (?),
ale czy to nadaje kleistość a potem sztywność kisielowi/krochmalowi?

Antek

PS: Tomku, spotykam Cię na podobnych (do moich zainteresowań) grupach :)
Może by kiedyś wiosną ponownie się spotkać przy browarkach?
Swoją droga, czy zwróciłeś uwagę, że w 4D płaszczyzny mogą
przecinać się w *jednym* punkcie?
A.

E Draga, Draga
[OT] c.d. moderacji