Sledz zielony w zalewie octowej

1. Data: 2003-11-27 14:11:53

Temat: Sledz zielony w zalewie octowej
Od: "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktos przepis na zrobienie tego.

Za informacje z gory dzieki

1. Data: 2003-11-27 14:51:59

Temat: Re: Sledz zielony w zalewie octowej
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.Invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktos przepis na zrobienie tego.

Śledź 'zielony' to po prostu świeży, nie solony śledź. Sprawić,
ściągnąć skórę, odfiletować. Posolić zostawić do jutra w lodówce.
Zalewa standardowa: woda, ocet, cukier, sol, cebula, przyprawy

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-11-27 17:54:40

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl.Invalid> napisał w wiadomości

> Śledź 'zielony' to po prostu świeży, nie solony śledź. Sprawić,
> ściągnąć skórę, odfiletować. Posolić zostawić do jutra w lodówce.
> Zalewa standardowa: woda, ocet, cukier, sol, cebula, przyprawy

A ja tam wole niefiletowane, pokrojone w dzwonki..
1 szklanka octu na 3 szklanki wody
robert

1. Data: 2003-11-27 21:08:53

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Kyllyan" <m...@w...pl.Invalid> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> ściągnąć skórę, odfiletować. Posolić zostawić do jutra w lodówce.
> Zalewa standardowa: woda, ocet, cukier, sol, cebula, przyprawy

A te przyprawy to u mnie lisc laurowy i ziele angielskie.
Taka "rybke" mialam wczoraj na obiad.
Ojej teraz widze, ze moj to byl "opiekaniec", czyli chyba nie o taki pytasz?
Ilona

1. Data: 2003-11-27 21:47:46

Od: "Izabela Sowula" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Śledź 'zielony' to po prostu świeży, nie solony śledź. Sprawić,
> ściągnąć skórę, odfiletować. Posolić zostawić do jutra w lodówce.
> Zalewa standardowa: woda, ocet, cukier, sol, cebula, przyprawy
To ja nie wiedzac o nim ze jest zielony robie z niego rolmopsy na obczyznie
(zasalajac na 2 doby ).
Czlowiek uczy sie przez cale zycie....

Iza

1. Data: 2003-11-28 05:53:20

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.Invalid> szukaj wiadomości tego autora

> To ja nie wiedzac o nim ze jest zielony robie z niego rolmopsy na
> obczyznie (zasalajac na 2 doby ).
> Czlowiek uczy sie przez cale zycie....

Wyrażenie 'zielony' mozna spotkać w przedwojennych książkach
kucharskich, i oznacza baardzo świeże śledzie, najlepiej prosto z
połowu

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński