Sledziona

1. Data: 2005-02-20 11:43:13

Temat: Sledziona
Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co dzisiejsza nowoczesna medycyna ma do zaoferowania w przypadku
dysfunkcji sledziony.
Jakie badania mozna wykonac ?. Jak sledzione mozna oczyscic?
Prosze o konstruktywne odpowiedzi.
Orientujac sie ogolnie to wiekszosc lekarzy nie ma o tym zielonego
pojecia. Wiec sie wole zapytac na grupie

Mariusz

2. Data: 2005-02-21 22:10:45

Temat: Re: Sledziona
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Feb 2005, Mariusz wrote:

> [...]
> Prosze o konstruktywne odpowiedzi.
> Orientujac sie ogolnie to wiekszosc lekarzy nie ma o tym zielonego
> pojecia. Wiec sie wole zapytac na grupie

bardzo dziwne pytanie zwazywszy, ze jeden posting wczesniej
pisales, ze chorowales na ziarnice, w ktorej watroba moze byc
zajeta procesem ziarniczym ... To napisz powaznie o co Ci chodzi,
co to za dysfunkcja ...?

P.
--
Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
http://www.am.torun.pl

3. Data: 2005-02-22 09:30:29

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pisales, ze chorowales na ziarnice, w ktorej watroba moze byc
> zajeta procesem ziarniczym ... To napisz powaznie o co Ci chodzi,

W porzadku. Nie mialem i nie mam zajetego nic ponizej gornej czesci
klatki piersiowej.
Problem pojawil sie pare lat temu. Prawdopodobnie po antybiotykach (to
przypuszczenie) pojawil mi sie bialy nalot na jezyku. Z czasem
zauwazylem ze dosyc sporo osob ma taki nalot.Nie jest to jednak okaz
zdrowia. Wykonalem badania wiec moge wykluczyc przerost candidy, jakichs
drozdzakow itp. z zebami wszystko w porzadku.

Wiekszosc lekarzy uwaza ze to nic zlego. moze z braku wiedzy w tym
temacie. Bylem nawet z tym u lekarzy niekonwencjonalnych. To i jeszcze
inne badanie potwierdzilo ze mam jakis problem ze sledziona i trzustka.
ale ten bialy nalot cala medycyna wschodnia uwaza ze od sledziony.
Chcieli mi dawac jakies ziola na to. Ni ewiem wlasnei czy jest sens czy
to cos pomoze.

Watrobe mam w dobrym stanie, Z tego powodu chcialbym sie zapytac czy
medycyna zachodnia jest w stanie zbadac sledzione i trzustke by postwaic
jakas diagnoze.Ewentualnie gdzie moge sam poszukac informacji na ten temat ?

Mariusz

4. Data: 2005-02-22 11:13:22

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Feb 2005, Mariusz wrote:

> Watrobe mam w dobrym stanie, Z tego powodu chcialbym sie zapytac czy
> medycyna zachodnia jest w stanie zbadac sledzione i trzustke by postwaic
> jakas diagnoze.Ewentualnie gdzie moge sam poszukac informacji na ten temat ?

Twoj problem polega na tym, ze
mieszasz dwa systemy medyczne - medycyne konwencjonalna i medycyne
wschodnia - czyli dwa rozne swiaty. Medycyna zachodnia nie przypisuje
sledzionie objawow, ktore podajesz, chociaz przy nieprawidlowej funkcji
sledziony moze dojsc do ryzyka zakzen niektorymi drobnoustrojami,
stad np. w przypadku jesli pacjent choruje na zapalenie pluc
nawet bez powiklan a ma usunieta sledzione to jest to wskazanie
do hospitalizacji. Nie oczekuj od lekarzy medycyny zachodniej,
ze beda poslugiwali sie terminologia, sposobem wnioskowania
charakterystycznym dla medycyny chinskiej. Musisz wybrac jedna
z drog - albo leczyc sie wg. zasad medycyny zachodniej u
"normalnych" lekarzy albo zglosic sie do lekarza medycyny
wschodniej i trzymac sie jego regul diagnostycznych i leczniczych

P.>

5. Data: 2005-02-22 11:23:24

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Piotrze . Panska odpowiedz jest ogolnikowa jak kazdego lekarza.

Przyczyna dlaczego zaczalem szukac pomocy wz tym u lekazry
niekonwencjonalnych jest prosta zaden lekarz knwencjonalny u ktorego
bylem nie byl w stanie mi pomoc. Moze nie trafilem na odpowiedniego.

Dlatego sie pytam na grupie , moze ktos zna sie na tym bardziej i
potrafi doradzic.

6. Data: 2005-02-22 11:33:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Feb 2005, Mariusz wrote:

> niekonwencjonalnych jest prosta zaden lekarz knwencjonalny u ktorego

z tego, co zrozumialem lekarze uznali, ze bialawy nalot nie jest
zwiazany z grzybica i ze jest to wariant normy, dlatego odstapili
od leczenia. (w Pana jezyku "kazali sie nie przejmowac")
Jesli rzecz dotyczy jezyka i jamy ustnej pomocna moze
tez byc konsultacja stomatologa. Ale jesli to jest tylko taka uroda
a nie patologia to trudno motywowac lekarzy do dalszego poszukiwania
przyczyn.

P.

7. Data: 2005-02-22 11:49:50

Od: Mariusz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez byc konsultacja stomatologa. Ale jesli to jest tylko taka uroda
> a nie patologia to trudno motywowac lekarzy do dalszego poszukiwania

Prosze czyytac uwazniej posty.
napisalem wczesniej ze wykluczona jest wszelka grzybica i stan jamy
ustnej (zebow) i to nie jest moja uroda . po prostu kiedys nie mielem
nalotu . mam go od 8 lat.
Tak myslalem, trudno . niestety na wiele dolegliwosci oficjALNA MEDYCYNA
nie jest w stanie poradzic. skorzystam jednak z [pomocy chinskich
lekarzy bo maja efekty w tej dziedzinie i widza przyczyne ktorej
zachodni lekazr nie widzi. W empiku jest ksiazka o nalotach na jezyku i
tamjest wszystko wyjasnione. Juz wole wierzyc wschodniej medycynie bo
cos przynajmniej wiedza i maja efekty. A od lekazry tutejszych s;lyze ze
to taka uroda :)) sa smieszni

Czy oni sa nienormalni ze potrafia to wyleczyc a zachodni normalni ze
tylko zbywaja z powodu braku wiedzy?

Dziekuje za odpowiedz ktora nic nie wniosla do tej pory. Wiem tyle co
wiedzialem.

8. Data: 2005-02-23 13:10:12

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tamjest wszystko wyjasnione. Juz wole wierzyc wschodniej medycynie bo
> cos przynajmniej wiedza i maja efekty. A od lekazry tutejszych s;lyze ze

z tego, co napisales lekarz nie stwierdzil zadnej patologii czyli
nie ma potrzeby leczenia. Tak wynikalo z Twojej wypowiedzi. Jesli
inny system medyczny - medycyna chinska uwaza to za rzecz, ktora
wymaga jakiegos postepowania to trzymaj sie systemu medycyny chinskiej
- innymi slowy dokladnie sprawdza sie moj postulat abys nie mieszal
dwoch roznych systemow filozoficzno-medycznych ale jakos nie potrafisz
tego zrozumiec. Lekarze nie dlatego nie lecza Twoich nalotow, ze nie
maja wiedzy tylko dlatego, ze Twoje naloty nie wymagaja leczenia i
tyle. To wydaje sie proste jak slonce. Jesli jakis inny system
medyczny, ktorego ja osobiscie nie studiowalem uwaza, ze jest to
zmiana wymagajaca leczenia to wymagaj aby leczyl Cie na to lekarz
medycyny chinskiej. Mam nadzieje, ze moja odpowiedz jest zrozumiala.
Albo w danym kraju jest ruch prawostronny i samochody maja kierownice
z lewej strony albo lewostronny i kierownica jest po stronie prawej.
Oba systemy sa pod wzgledem jezdzenia samochodem skuteczne ale
inne i nie mozna ich mieszac to znaczy nie mozna zrobic tak, ze
w jednym kraju raz sie jezdzi tak a drugi raz inaczej bo beda kolizje.
I to samo jest w przypadku mieszania medycyny zachodniej i medycyny
chinskiej. Ja nie przesadzam, ze jedna jest lepsza od drugiej
ale sa inne i nie powinno sie ich mieszac. Mam nadzieje, ze jest
to oczywiste i dziwie sie, ze ciagle domagasz sie diagnozowania
choroby, ktorej z tego, co sam piszesz w pojeciu medycyny zachodniej
nie ma.

P.

9. Data: 2005-02-24 18:47:48

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inny system medyczny - medycyna chinska uwaza to za rzecz, ktora
> wymaga jakiegos postepowania to trzymaj sie systemu medycyny chinskiej

Podziwiam Cie ze potrafisz zachowac spokoj w rozmowie z takim prowokatorem
Pozdrawiam

Robert Milewski

10. Data: 2005-02-24 23:39:43

Od: "Tomasz" <T...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podziwiam Cie ze potrafisz zachowac spokoj w rozmowie z takim
prowokatorem
> Pozdrawiam
>
> Robert Milewski

lichen planus (liszaj plaski)